1)Problēmas formulējums.
Diemžēl, mūsdienās var novērot bērnu strauju degradāciju, viss, kas interesē vairākumu, ir izklaide. Statistika liecina, ka pieaug arī jauno narkomānu un noziedznieku skaits, bērni paliek vairāk devianti . Bērnu primāra socializēšana ir viens no galvenajiem vecāku pienākumiem, bet nodarbinātības vai citu iemeslu dēļ vecāki paļaujas uz audzinatājiem, skolotājiem, sociāliem darbiniekiem. Pastāv stereotips, ka bērnudārza audzinātāja pratīs prasmīgāk iemācīt visas vērtības un pamatprasmes, nekā vecāki paši. Gala rezultātā bērns nonāk skolā ne tik izglītots un sagatavots kā citi klasesbiedri, var rasties problēmas ar komunikāciju vai pat atstumtība. Problēmas izvelēšanās princips: personīgā pieredze, personīgās vērtības. Problēmu jāpēta, jo tieši vecāki ir tie, kas sniedz primāro socializāciju, motivē un ietekmē to, kāds bērns izaugs. No veiksmīgas vai neveiksmīgas socializācijas ir atkarīgs vai bērns kļūs par kolektīva daļu, vai būs uzskatāms par devianto, atstumto. Autore cer, ka šis pētījums palīdzēs noskaidrot esošo situāciju izvēlētajā vidē, un noskaidrot iespējamos faktorus, kas ietekmē vecāku līdzdalību bērna pamatprasmju apgūšanas procesā.
Daudzi socioloģijas teorētiķi uzsver, ka socializācija, kuru sniedz ģimene ir vissvarīgākā, jo uz tā, ko iemāca vecāki, veidojas pārējie uzskati un vērtības, par socializāciju raksta gan Č.Kūlijs savā teorijā par „atspoguļoto Es”, gan Z.Freids, kurš ir pamatlicējs psihoanalītiskai koncepcijai socioloģijā, gan Dž.Homanss sociālās apmaiņas teorijā(postulāti).
Tēmas sašaurināšana: tiek izvelēta skola kā vide un akcents tiek likts uz bērna mācību pamatprasmēm: lasītspēja, rakstītspēja, skaitīšana, iesaistīšanās pulciņos.
Pētījuma objekts – 1.-3.klases skolēni Kalnciema pagasta skolā un viņu vecāki
Pētījuma priekšmets - vecāku iesaistīšanās socializācijā, tieši palīdzēšanā bērnam apgūt macību pamatprasmes (lasītspēja, rakstītspēja, skaitīšana).
…