Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Vecāku konfliktu un šķiršanās ietekme uz pirmsskolas vecuma bērna personības attīstību

     

    Research Papers17 Psychology

4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:225578
 
Author:
Evaluation:
Published: 31.08.2004.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 9 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Bērna personības attīstības teorijas    5
1.1.  Ē.Ēriksona personības attīstības teorija    5
1.2.  Z.Freida personības attīstības teorija    7
2.  Bērna psihiskā attīstība ģimenēs ar augstu konfliktsituāciju    10
2.1.  Agrīnie traucējumi objektu uztverē    10
2.2.  Edipālā attīstība    11
2.3.  Edipālās attīstības “izkropļojums”    13
3.  Bērna psihiskā attīstība pēc laulību šķiršanas    15
4.  Neirotiskie simptomi    15
4.1.  Aizsargmehānismi    16
4.2.  Redzamās un neredzamās reakcijas uz vecāku laulību šķiršanu    17
4.3.  Skumjas, dusmas, vainas sajūta un bailes    19
5.  Secinājumi    21
6.  Terminu skaidrojums    22
Extract

Pastāv vairākas teorijas par personības attīstības gaitu un izpausmēm. To ir pētījuši daudzi jo daudzi pazīstami psihologi, piemēram, Z.Freids, Ē.Ēriksons, D.Elkoņins, Ļ.Vigotskis, A.Freida, kā arī daudzi citi. Galvenā šo visu zinātnieku iezīme ir tā, ka viņi visi ir uzskatījuši par vajadzīgu izveidot personības attīstības vecumposmu iedalījumu. Šie iedalījumi nedaudz atšķiras gan aptvertā vecumposma ziņā, gan arī nosaukto attīstības stadiju skaita ziņā, tomēr galveno pazīmju un vecumposmiem raksturīgo izveidojušos iemaņu konstatējuma ziņā viņu novērojumi sasaucas.
Ē.Ēriksona un Z.Freida personības teorijas ir samērā līdzīgas, jo nosauc galvenās iezīmes, kas notiek ar cilvēku attīstības gaitā. Vienīgā atšķirība starp viņu teorijām ir tā, ka Z.Freids savu pieeju balsta galvenokārt uz bioloģiskajiem faktoriem, bet Ē.Ēriksons – uz sociāliem virzītājspēkiem. Z.Freida attīstības stadijām ir nepieciešams pievērst uzmanību, lai izprastu atsevišķu rakstura iezīmju veidošanos uz bioloģiskā pamata, taču Ē.Ēriksons savukārt norāda uz tām vajadzībām, iemaņām un uzdevumiem, kuru realizēšana ir vecāku un sabiedrības determinēta. Šīs teorijas ļauj saprast gan sociālos, gan bioloģiskos attīstības aspektus, tādējādi izveidojot kopēju priekšstatu par procesiem bērna attīstības gaitā.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1173123
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register