Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
7,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:340744
 
Evaluation:
Published: 05.03.2022.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Pedagoģija
Katra cilvēka uzvedības vērtējums ir atkarīgs no sabiedrības kopējām nostādnēm. Jebkurā vidē tā raksturo cilvēka prasmes būt pieņemtam un pieņemt citus. Katras tautas kultūrā ir izveidojušies noteikti nosacījumi “labas uzvedības” vērtēšanai, tas mēdz būt atkarīgs no tautas vai cilvēku grupas temperamenta, vēsturiski izveidotiem audzināšanas kanoniem. Tas, ko pieprasām viens no otra izturēšanās ziņā Latvijā, iespējams nav aktuāls citās kultūrās.
Latvijas pedagoģijā viens no svarīgākajiem principiem ir humānisms, šādas pieejas kodols ir cilvēks. Viena no lielākajām un parasti arī visgrūtāk risināmām problēmām mācību un audzināšanas procesa norisēs ir neatbilstošas izglītojamo uzvedības klātbūtne. Uzvedības radītās problēmas ietekmē gan pedagoga darbības kvalitāti, gan bērnu mācību sasniegumu rezultātus, pie tam ne tikai to, kuru uzvedība ir problemātiska, bet visu grupā esošo audzēkņu. Risinot uzvedības problēmas, būtiski ir saprast, ka palīdzība ir nepieciešama gan tam, kuram ir uzvedības traucējumi, gan tam, pret kuru uzvedības negatīvās izpausmes tiek vērstas.
Skolotāji par uzvedību visbiežāk runā, saistot to ar neatbilstību izvirzītajām prasībām vai grūtībām vadīt bērnu grupu. Uzvedības negatīvās izpausmes nav raksturīgas tikai bērnībā un skolā. Tās ir gan pirmsskolas vecuma bērniem, gan pieaugušajiem.
Daudzie pētījumi psiholoģijā apliecina, ka uzvedības traucējumiem ir personības daudzveidīgi veidojumi, kurus nosaka vairāki faktori. Viens no tiem ir skolas faktori.
Skolas faktori: individuālās pieejas trūkums skolēnam; audzināšanas un mācīšanas paņēmienu neatbilstība; skolēna emocionālā stāvokļa respektēšanas trūkums; netaisnīga, rupja, aizvainojoša skolotāja attieksme un izturēšanās; mācību darbības rezultātu vērtējuma nepamatota pazemināšana; savlaicīga pedagoģiskā un sociālā atbalsta kavēšana; skolas kavējumi (arī attaisnotie); skolas biedru nievājoša attieksme; psiholoģiskā un fiziskā ietekmēšana. Pedagogam un vecākiem ir sarežģīti patstāvīgi noteikt galvenos nepiemērotās uzvedības cēloņus, tāpēc būtiski ir, pamanot primārās problēmas, saņemt konsultācijas pie dažādu zinātņu nozaru speciālistiem.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,48 €
Work pack Nr. 1390978
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register