Cenu aprēķināšanas metodes
Izmaksu metode- cena tiek noteikta vadoties pēc summas no pastāvīgajiem un mainīgajiem izdevumiem uz vienu produkcijas vienību un plānoto peļņu, ņemot vērā zemāko cenas slieksni. Netiešā noietā pārdošanas cena palielinās uzcenojuma lielumā, ir atkarīga no preces īpatnībām, kā arī no cenu pieprasījuma elastīguma.
Orientēšanās uz pieprasījumu- cenas lielums tiek noteikts, ņemot vērā maksātspējīgo pircēju līmeni. Ir nepieciešama pieprasījuma izpēte no cenas pielāgojamības viedokļa, ar mērķi ieviest izmaiņas esošajās cenās.
Orientēšanās uz konkurentu cenām- cena var būt augstāka, zemāka vai vienā līmenī ar konkurentu cenām, atkarībā no tā, kādas priekšrocības uzņēmums piedāvā pircējam atkarībā no citām esošām viņa piedāvājuma konkurētspējīgām priekšrocībām.
Cenu noteikšana uz jūtama un reāla preces vērtības pamata- cenu noteikšanas princips, kas orientējas uz vērtību: labākā pieejamā kvalitāte par zemāko cenu.
Cenas noteikšana uz jūtamas vērtības pamata nav paaugstināta, uzņēmums izmanto zemo cenu stratēģiju, izslēdzot atlaides, izpārdošanas, kas tiek pavadītas ar reklāmas kampaņām, kuras pieprasa papildus izdevumus.
Cenas noteikšanas metode uz reālās vērtības pamata atļauj uzlikt godīgas pieejamas cenas augstas kvalitātes precēm; uzņēmums piedāvā kvalitatīvu preci par veco cenu vai tādas pašas kvalitātes preci, bet par zemāko cenu.
…