Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:500662
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.03.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 13 units
References: Used
Extract

„…Konfidencialitāte (no latīņ. confidentia - uzticība) ir:
1) viena no informācijas aizsardzības formām, pušu saistība saglabāt noslēpumā datus, kas ir saistīti ar to mijiedarbības priekšmetu1 ;
2) sponsoram piederošās informācijas vai informācijas, kas ļauj identificēt pētījuma subjektu, saglabāšana noslēpumā no nepilnvarotām personām2 ;
3) informācijas (par klientu) slepenības saglabāšana un nepieejamība tās izmantošanā nepiederošām personām3 ;
4) izvairīšanās no informācijas izpaušanas bez tās īpašnieka atļaujas4 ;
5) informācijas īpašība, kas ļauj tās nodošanas, apstrādāšanas un glabāšanas procesā noslēpt tās jēdzienisko saturu, ka arī informācijas jēdzienisko saturu dara pieejamu tikai autorizētajiem lietotājiem, nedzīviem objektiem un procesiem5 ;
6) informācijas satura noslēpums, ko noteicis tās īpašnieks vai, citiem vārdiem sakot, jūtīga informācija, ko nevienam nav tiesību atklāt bez informācijas īpašnieka vai valdītāja atļaujas…”6 .
Apkopojot visos avotos sniegtās „konfidencialitātes” jēdziena definīcijas ir secināms, ka ar konfidencialitāti ir jāsaprot personai piederošās informācijas aizsardzības formu, kas izpaužas tās saglabāšanā noslēpumā no nepiederošām personām. Tātad, konfidencialitāte atspoguļo to, ka šos „slepenus” datus nedrīkst izpaust citām personām bez to īpašnieka atļaujas. Konfidencialitāti šaurākā izpratnē var definēt arī kā informācijas satura īpašību, kas tās izmantošanas procesos dara to pieejamu tikai ierobežotam subjektu lokam. Tieši informācijas īpašnieks noteic viņam piederošās informācijas konfidencialitāti, jo, lai jebkurš cits varētu to aklāt, ir vajadzīga viņa paša piekrišana.
„…Nepārspīlējot var apgalvot, ka pacienta un ārsta sadarbības sākumā ir saruna. No tās ir atkarīgs ārsta un pacienta turpmākās attiecības – viņu iespējamā uzticēšanās, kura palīdz veidot un īstenot efektīvu sadarbību. Uzticēšanās venerisko, psihisko slimību, AIDS, dažkārt arī iedzimtu patoloģiju gadījumos ir vitāli nepieciešama pacientam…”7 .
Tātad, var secināt, ka tieši caur sarunu sākas ārsta un pacienta savstarpējā sadarbība. No sarunas rezultāta ir atkarīga tālāko attiecību attīstība. Ir jāatzīmē, ka visvairāk uzticēšanas ārstam ir nepieciešama ar pacientiem, kuri slimo ar veneriskām un psihisko traucējumu slimībām, ka arī ar AIDS un citām raksturīgām iedzimtām patoloģijām.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −8,98 €
Work pack Nr. 1133608
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register