Preces vai firmas konkurētspēja ir nosacīts jēdziens. Tas ir tieši atkarīgs no konkrētiem apstākļiem, kas izveidojas konkrētajā tirgū (tirgus struktūra, tā pieejamība, preces veids, pārdošanas apstākļi, maksāšanas nosacījumi). Dažreiz ir pilnīgi pietiekoši piedāvāt izdevīgus maksāšanas veidus, lai preces iegūtu plašu izplatību. Paralēli konkurētspēja ir arī komplekss jēdziens, kam ir vairāki konkurences priekšrocības līmeņi. Lai nodrošinātu firmas līderpozīciju un konkurētspēju tirgū ir jārisina svarīgs stratēģisks uzdevums. Ir jāapsteidz konkurenti:
Jaunu preču izstrādāšanā un ieviešanā ražošanā un tirgū
Jaunu tehnoloģiju izmantošanā
Jauna dizaina izstrādāšanā
Ražošanas izmaksu līmeņa samazināšanā
Jaunā cenu politikā
Sadales un virzības sistēmas pilnveidošanā
Ja uzņēmuma peļņa ir lielāka nekā vidējā peļņa pārējos nozares uzņēmumos, tad var uzskatīt, ka tam šim uzņēmumam ir kāda konkurētspējīga priekšrocība, kas nodrošinā šādu iespēju. Lai radītu konkurētspējīgu priekšrocību, uzņēmuma izmaksām ir jābūt zemākām nekā konkurentiem vai arī uzņēmumam ir jābūt spējīgam padarīt atšķirīgu savu produkciju. …