Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:831879
 
Author:
Evaluation:
Published: 19.01.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

OPERATĪVĀ VADĪBA: Nodarbojas ar organizācijas ražošanas vai pakalpojuma procesu dizainu- projektēšanu, plānošanu, kontroli un darbības procesu pilnveidošanu un resursu izmantošanas optimizāciju. Mērķi: kvalitāte, ātrums, uzticamība, elastība, izdevumi.
ORGANIZĀCIJA- ATVĒRTA SISTĒMA: raksturo entropija, sinerģija un apakšsistēmu savstarpējā atkarība.
ATKLĀTA SISTĒMA- sistēma, kura mijiedarbojas uz apkārtējo vidi;
ENTROPIJA- tendence sistēmai samazināties un apstāties;
SINERĢIJA- koncepcija, kad vienots veselums ir lielāks nekā atsevišķo elementu summa;
APAKŠSISTĒMA- sistēmas daļa, kura ir atkarīga no pārējās sistēmas, lai tā varētu funkcionēt.
Pastāv divi VIDI RAKSTUROJOŠI IEDALĪJUMI:
MIKROVIDE- piegādātāji, patērētāji, konkurenti, interesenti, personāla daļa, finansu un grāmatvedības uzskaite, sagādes funkcija, pētniecība, izgudrojumu attīstība, produkcijas sagāde, noiets, ražošanas funkcija, mārketings.
MAKROVIDE- ekonomiskā, politiskā, tiesiskā, sociālā, tehnoloģiskā, fiziskā un institucionālā vide.

ĀRĒJĀ VIDE: Ietver visus elementus, kuriem ir potenciāla iespēja ietekmēt organizāciju un kuri atrodas ārpus organizācijas: konkurenti, resursi, tehnoloģija, ekonomiskie apstākļi.
VISPĀRĒJĀ VIDE- ietekmē organizāciju netiešie- sociālie, ekonomiskie, demogrāfiskie faktori;
UZDEVUMU VIDE- vide, kura tieši ietekmē organizācijas ikdienas darbu- konkurenti, piegādātāji, klienti;
IEKŠĒJĀ VIDE- organizācijas iekšējās robežas. Pašreizējie darbinieki, menedžments, uzņēmuma kultūra;
STARPTAUTISKĀ VIDE- iekļaujas gan iekšējā, gan ārējā vidē. Rada jaunus konkurentus, klientus un piegādātājus, kā arī ietekmē sociālās, tehnoloģiskās un kultūras tendences.
VISPĀRĒJĀ VIDE- starptautiskā, tehnoloģiskā, sociālā kultūras, ekonomiskā, politiski juridiskā.
DIMENSIJAS:
STARPTAUTISKĀ: Vispārējās vides daļa, kura pārstāv notikumus, kuri notiek citās valstīs un iespējas, kuras rodas Latvijas uzņēmumiem ārzemēs.
TEHNOLOĢISKĀ: vispārējās vides daļa, kura ietver zinātniskos un tehnoloģiskos jauninājumus attiecīgajā nozarē un sabiedrībā kopumā.
SOCIĀLĀ KULTŪRAS: vispārējās vides daļa, kura pārstāv demogrāfiskos apstākļus, normas, paražas, iedzīvotāju vērtību sistēmu.
EKONOMISKĀ: vispārējās vides daļa, kura raksturo kopējo valsts vai kādas tās daļas ekonomisko stāvokli, paliek arvien kompleksāka, sakarā ar globalizāciju, internacionalizāciju
POLITISKI- JURIDISKĀ: Vispārējās vides daļa, kura ietver valsts un pašvaldības likumdošanu attiecībā uz uzņēmējiem un to politiskās aktivitātes, kuras ierobežo uzņēmējdarbību.
PIEMĒROŠANĀS VIDEI STRATĒĢIJAS:
DEPARTAMENTU UN PAPLAŠINĀŠANAS UZDEVUMI- uzdevumos tiek iekļauta loma sasaistīt un koordinēt organizāciju un ārējās vides elementiem. Jāveic divi specifiski uzdevumi: noteikt un apstrādāt informāciju par izmaiņām ārējā vidē un pārstāvēt organizācijas intereses ārējā vidē.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register