-
Pašvaldību tiesības
Nr. | Chapter | Page. |
1. | Kādi ir pašvaldības raksturojošie elementi | |
2. | Kāda ir iespējamā pašvaldību klasifikācija Latvijā un Eiropā | |
3. | Administratīvi teritoriālās reformas aktualitātes raksturojums pašvaldību darbībā | |
4. | Darba līguma un uzņēmuma līguma noslēgšanas īpatnības pašvaldību darbībā | |
5. | Deputāta lēmumu pieņemšanas ierobežojumi pašvaldību darbībā korupcijas novēršanai | |
6. | Raksturojiet aizbildnības nodibināšanas kārtību | |
7. | Starptautiskie tiesību dokumenti, kas regulē pašvaldību darbību | |
8. | Kāda savstarpējā mijiedarbība starp Centrālo vēlēšanu komisiju, pašvaldību vēlēšanu komisiju un pašvaldību | |
10. | Pašvaldības vēlēšanu komisijas priekšsēdētāja funkcijas | |
11. | Aizgādnība – tās nodibināšanas kārtība | |
12. | Kāda funkcionālā nozīme bāriņtiesai | |
13. | Raksturojiet aizgādnības un aizbildnības tiesisko nozīmi | |
14. | Bāriņtiesas funkcijas pašvaldībā | |
15. | Latvijas Pašvaldību savienības manta un finanses | |
16. | Latvijas Pašvaldību savienību nozīme pašvaldību darbībā | |
17. | Adopcija – tās tiesiskās sekas | |
18. | Pašvaldības amatpersonu deklarācijas, to veidi | |
19. | Sadarbība un pienākumu sadale starp pašvaldības priekšsēdētāju un izpilddirektoru | |
20. | Kādas personas var piedalīties aktīvajās pašvaldības domes (padomes) vēlēšanās | |
21. | Kādas personas var piedalīties pasīvajās vēlēšanās pašvaldību | |
22. | Raksturojiet vēlētāju apvienības nozīmi pašvaldības politikā, kā tā tiek veidota | |
23. | Pašvaldības izpilddirektora uzdevumi | |
24. | Pašvaldības ievēlētās pastāvīgās komitejas, komisijas to funkcionālā nozīme | |
25. | Vietējās pašvaldības priekšsēdētājs, tā funkcijas | |
26. | Pašvaldību nodevu objekti | |
27. | Kā tiek vadīta bāriņtiesas sēde priekšsēdētāja prombūtnes laikā, kad pirms termiņa var atlaist bāriņtiesas locekli | |
28. | Pašvaldības darbības ekonomiskais pamatojums | |
29. | Kādas personas var kandidēt par bāriņtiesas locekli, kādā veidā ievēl šīs institūcijas priekšsēdētāju | |
30. | Pašvaldību savstarpējie norēķini, to raksturojums | |
31. | Latvijas Pašvaldību savienības priekšsēdis, viņa ievēlēšanas kārtība | |
32. | Termiņā nenomaksātā nekustāmā īpašuma nodokļa iekasēšanas kārtība | |
33. | Vietējās pašvaldību finansu un saimnieciskās darbības kontrole | |
34. | Pašvaldību aizņēmumi, to saņemšanas kārtība | |
35. | Bāriņtiesas priekšsēdētāja atsaukšanas kārtība no amata pienākumu pildīšanas | |
36. | Kāda ir Latvijas Pašvaldību savienības nozīme, kas ir tās dalībnieki | |
37. | Raksturojiet tiesisko saikni starp vietējo un rajona pašvaldību | |
38. | Kā tiek veidota Latvijas Pašvaldību savienības dome un valde | |
39. | Pašvaldību izlīdzināšanas fonda nozīme | |
40. | Pašvaldību izlīdzināšanas fonda veidošanās kritēriji un izmaksāšanas kārtība | |
41. | Pašvaldības deputāta funkcijas | |
42. | Kāda funkcionālā nozīme Latvijas Pašvaldības savienības Kongresam | |
43. | Domes, padomes lēmumu pieņemšanas kārtība pašvaldībās | |
44. | Dotāciju un mērķdotāciju raksturojums pašvaldībās | |
45. | Kāda funkcionālā nozīme rajonu padomēm | |
46. | Pašvaldību koplietošanas ceļu raksturojums, to reģistrācijas kārtība | |
47. | Pašvaldību nekustāmās mantas piederības raksturojums | |
48. | Vietējās vēlēšanu komisijas darbības ekonomiskais pamatojums | |
49. | Komiteju un komisiju darbs pašvaldībās | |
50. | Jaunievēlētās domes (padomes) pirmās sēdes sasaukšanas kārtība un dienas kārtības jautājumi | |
51. | raksturojiet ceļu servitūta un pašvaldības koplietošanas ceļa tiesiskās sekas | |
52. | Pašvaldību mantas atsavināšanas kārtība | |
53. | Pašvaldību izlīdzināšanas fonda ieņēmumi un to sadales kārtība | |
54. | Domes (padomes) ārkārtas sēdes sasaukšanas kārtība | |
55. | Skaidrojiet pašvaldību izdevumu raksturojošos kritērijus, veicot pašvaldību finanšu nepieciešamības aprēķināšanu | |
56. | Pasūtījumu un iepirkumu organizācijas kārtība | |
57. | Dzīvesvietas deklarēšanas likuma nozīme pašvaldības darbībā |
Demokrātiskā valstī , neatņemama sastāvdaļa ir vietējā pašpārvalde , kuru īsteno iedzīvotāji , brīvprātīgi ievēlot vietējo administratīvi teritoriālos pārvaldes orgānus.To funkcijas saistītas ar iedzīvotājiem nepieciešamo pakalpojumu nodrošināšanu. Lai tā varētu veikt savas funkcijas. Tām piešķir īpašuma , finanšu jeb budžeta funkc. Tiek nodrošināta sociāli ekonomiskās politikas īstenošana:
1) Obligātā izglīt., veselības aizsardz., iedzīvot komunālā apkalp.,ceļu uzturēšanas, uc. nepiecieš. pakalp. nodrošināšana;
2) Ar vietējo finanšu palīdz.valsts mēģina izlīdz.ekonom un sociālās attīst . līmeni, kas ir atšķirīgs.Tādēļ arī darbojas bez centrālās varas.arī pašvaldības .
Pašvaldība-vietējā pārvalde, kas ar pilsoņu vēlētas pārstāvniecības un tās izveidoto institūciju un iestāžu starpniecību nodrošina likumā noteikto funkciju izpildi savas administratīvās teritorijas iedzīvotāju interesēs. Minētās intereses tiek izpildītas ar budžeta staprpniecību.
Raksturojošie elementi-
1)noteikta admin.teritorija
2)pastāvīgie iedzīvot.
3)pilsoņu ievēlēt lēmējinstitūc. -Dome vai padome.
4)pilsoņu ievēlēts vai domes iecelts izpildvaras vadītājs
5)patst. Budžets un tiesības iekasēt vietējos nodokļus un nodevas . …
- Konspekts pašvaldību tiesībās
- Pašvaldību tiesības
- Pašvaldību tiesības
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Pašvaldību tiesības
Summaries, Notes for university4
-
Pašvaldību tiesības
Summaries, Notes for university39
-
Pašvaldību tiesības
Summaries, Notes for university4
-
Pašvaldību tiesības
Summaries, Notes for university9
-
Pašvaldību tiesības
Summaries, Notes for university7