Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:958251
 
Author:
Evaluation:
Published: 28.10.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
Extract

Mārketinga izpratnē cenu veidošana ir viens no svarīgākajiem uzņēmuma darbības veidiem. Veidojot cenu, uzņēmumam jāņem vērā visi iekšējie un ārējie faktori. Tāpēc būtu nepareizi cenu veidošanas koncepciju pamatot tikai ar uzņēmuma izmaksām un peļņu. Cenu veidošanas koncepcija ir cenu noteikšanas faktoru, principu, metožu un aprēķinu kopa. Cenu veidošanas faktorus iedala iekšējos un ārējos. Galvenie iekšējie faktori ir: mārketinga mērķi; mārketinga darbības stratēģija; uzņēmuma izmaksas; mārketinga darbības organizācija. Savukārt, galvenie ārējie faktori ir: tirgus tipi pēc konkurences kritērija; pieprasījuma elastīgums; likumdošana un valsts politika; pārējie faktori. Uzņēmuma mērķu ietekme uz cenām: Atkarībā no konkrētajiem mērķiem atšķirsies arī cenu veidošanas pieeja. Nodrošināt izdzīvošanu tirgū parasti izvirza tad, ja krasi mainās pieprasījums vai ir radusies spēcīga konkurence, vai arī ražošana sasniegusi pakāpi, kad tirgū praktiski ir preču pārpilnība. Citos apstākļos uzņēmums var noteikt cenu, kas nodrošinātu peļņas palielināšanos. Dažreiz uzņēmumi cenšas ieņemt vadošo vietu tirgū, pazeminot izmaksas un ilgstoši gūstot peļņu. Savukārt, ja uzņēmuma mērķis ir ieņemt pirmo vietu preču kvalitātes ziņā, tad parasti nosaka samērā augstas cenas, kas kompensē lielos izdevumus pētniecības darbiem.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,98 €
Work pack Nr. 1123073
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register