Savā darbā es gribu apskatīt produktu un tā vadīšanu, produktu klasifikāciju, produktu raksturlielumus, marku un sortimentu, preces dzīves cikla fāzes, biznesa raksturlielumus tajos un mārketinga stratēģijas preces dzīves cikla posmos.
Produkts ir viss, kas var apmierināt patērētāju vajadzības (pieprasījumu) un tiek piedāvāts tirgū.
No mārketinga viedokļa var runāt par trim produktu līmeņiem. Pirmais līmenis ir produkta lietošanas vērtība. Kas tiek pirkts, kādu labumu no šī produkta patēriņa gūst pircējs? Šos jautājumus risina produkta plānošanas un izstrādes pirmajā līmenī.
Patēriņā gūstamais transformējas konkrētā produktā, kuru var taustīt, garšot, redzēt, dzirdēt utt. Tas veido produkta izstrādes otro līmeni, kurā svarīgākais ir tās produkta īpašības, ko cilvēks uztver ar maņu orgāniem. Šīs produkta īpašības izpaužas dažādi:
kvalitāte;
raksturīgās iezīmes;
izskats;
produkta marka;
iesaiņojums.
Mūsdienu pasaules tirgū konkurence starp uzņēmumiem notiek ne tik daudz ar saražotajiem produktiem, kā ar „papildlabumiem”, kurus pircējs saņem iesaiņojuma, servisa, piegādes, dažādu pakalpojumu, izdevīgu kredīta noteikumu u.c. veidā. Tēlaini runājot, „ar servisu piepildīts” produkts to paceļ trešajā līmenī.
Visus trīs produkta līmeņus var apvienot nosaukumā „brand”, kuru lieto arī masu medijos.
Brends – produkta īpašību kopums, kas nosaka patērētāja izvēli.
Plānojot savstarpējās attiecības sistēmā „pircējs-produkts”, uzmanība jāpievērš šādām produkta īpašībām: pārbaudāmība, novērojamība, labumu iegūšanas ātrums, vienkāršība, salīdzināmās priekšrocības. …