„Zīmols ir kaut kas vairāk, nekā tikai simbols. Tas ir solījums, kurš tiek dots un uzturēts. Zīmols ir garantija un noteiktos gadījumos pat vairāk kā garantija – tas ir solījums, ka garantija jums nebūs nepieciešama.” 1
No sākuma es gribu precizēt, kāpēc es izvēlējos šo tematu priekšmetā “Starpkultūru komunikācija”. Nevienam nav noslēpums, ka mēs dzīvojam globalizācijas laikmetā. Veiksmīgs uzņēmums vairs nav tas, kas strādā tikai vienas valsts robežās. Katru dienu Pasaulē veidojas tūkstoši dažādu uzņēmumu un firmu. Katrai ir nepieciešams savs unikāls nosaukums, kas ir daļa no firmas veiksmes un panākumiem. Cilvēki iegādājas preces trīs iemeslu dēļ. Pirmkārt, to praktiskā pielietojuma dēļ. Otrkārt, lai paaugstinātu savu statusu, apliecinātu piederību noteiktam dzīvesveidam u.tml. Treškārt, lai nopirku apziņu un statusu sabiedrībā – man pieder noteikta lieta, kas mani iekļauj noteiktā sabiedrības kārtā, ko nevar izdarīt. Otrais un trešais iemesls gandrīz nav iespējams bez zīmola būtības. Ir ļoti svarīgi, lai uzņēmuma koncepcija un nostādnes būtu saprotami ne tikai viņu dzimtajā valstī, bet arī ārpus tās. Tieši šim nolūkam tik svarīga ir dažādu kultūru komunikatīvu aspektu apzināšana, starpultūru veiksmīga kooperācija. Zīmolu klonēšana pēdējā laika kļuva par nopietnu problēmu visā Pasaulē, tomēr dažās valstīs (piem. Krievijā un Ķīnā) tā ir īpaši attīstīta. Pirmkārt, tas ir saistīts ar cilvēku mentalitāti, viņu pieradumiem un priekšstatiem par dzīvi. Tomēr visbiežāk sanāk tā, ka Krievijā un Ķīnā atdarina tieši globālus, pazīstamus zīmolus. Pārliecināt valdi ierobežot atdarinātu produktu producēšanu ir lielu starptautisku uzņēmumu aktuāla komunikācijas problēma.
…