Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:824077
 
Author:
Evaluation:
Published: 18.12.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Extract

Mobinga samazināšana organizācijā
Pieņemot darbā, jāpievērš uzmanība ne tikai darbinieka diplomam, kvalifikācijai, bet jāskatās arī, kādu cilvēku kā personību darbā pieņemam. Menedžmenta pārstāvjiem ir jārūpējas par to, lai visiem darbiniekiem būtu skaidri un pieņemami organizācijas mērķi, vērtības, kas šajā organizācijā ir nozīmīgas. Akcents būtu jāliek uz uzvedības modeļiem, kas konkrētajā organizācijā tiek akceptēti, uzskatīti par vēlamiem, kādas šeit ir nozīmīgākās morālās normas; darbiniekiem ir jāmācās.
Ir vērts uzņēmumam ieguldīt līdzekļus darbinieku apmācībai konfliktu risināšanā, saskarsmes iemaņu apgūšanā. Cilvēki ne vienmēr prot tikt galā ar tādām asām psiholoģiskām situācijām. Svarīga lieta ir organizācijā nodrošināt atklātu visu virzienu un līmeņu komunikāciju, darbinieku informēšanu, neslēpjot, ka šāda mobinga problēma pastāv.
Svarīgi, lai organizācijās būtu personāla vadības un attīstības jomā augsti kvalificēti un sagatavoti speciālisti, kas strādā darbiniekiem un ir padomdevēji uzņēmuma vadībai. Otrkārt, vajadzētu novērtēt likumdošanā paredzētās lietas. Darba aizsardzības likums nosaka, ka uzņēmumā ir jābūt uzticības personām, pie kā var griezties un pārrunāt dažādas konfliktsituācijas, kas arī ir viens mehānisms, ar kura palīdzību darbinieki var sākt runāt par mobinga gadījumiem organizācijas psiholoģiskā klimata kontekstā. Vēl viena iespēja ir darbavietā veidot savu Ētikas komisiju, padomi vai grupu. Katrs uzņēmums var veidot savai kultūrai atbilstošu modeli. Var ieviest darbinieku pārstāvju palātas sanāksmes, anonīmo vēstuļu pastkastīti un tamlīdzīgas lietas.
Joprojām Latvijā kvalificēti palīdzības dienesti ir nepietiekošā daudzumā. Viens veids, kā psihologi varētu piedāvāt savus pakalpojumus, ir diennakts palīdzības tālruņi, kur darbinieks var piezvanīt, lai pārrunātu gan konfliktsituācijas darba vietā, gan privātās dzīves problēmas. Eiropas valstīs un ASV šādi pakalpojumi ir iekļauti veselības apdrošināšanas programmās, līdztekus citu speciālistu palīdzībai.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,48 €
Work pack Nr. 1327682
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register