Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
9,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:193679
 
Author:
Evaluation:
Published: 06.11.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

6.1. Motivācija būtība
6.1.1. Motivācijas jēdziens
Termina motivācija [vācu Motivation < fr. < lat.] izskaidrojums 1999. gadā izdotajā svešvārdu vārdnīcā:
1)
iekšējie dzenuļi (vērtīborientācija, pārliecība, nostāja, interese, vēlmes, dziņas utt.), kas izraisa cilvēka aktivitāti un virza viņa rīcību.
2)
motīvi (iemesli), ar kuriem pamato, izskaidro rīcību, nostāju vai domu; pamatojums; arī izskaidrojums.

1987. gadā izdotās Latviešu valodas vārdnīcā dots atšķirīgs izskaidrojums: motivācija - motīvu kopums (kā) pamatošanai; pamatojums; arī motivēšana.

Aplūkojot dažādu autoru publikācijas menedžmenta jomā, motivācijas formulējumi ir visai atšķirīgi, ko izskaidro autoru teorētiskās nostādnes:

Motivācija:
dinamisks process, kurš, izmantojot psiholoģiskās, sociālās, ekonomiskās un tiesiskās metodes un līdzekļus, sekmē indivīda un uzņēmuma izvirzīto mērķu sasniegšanu (Ilgvars Forands, Biznesa augstskolas Turība rektors, pedagoģijas doktors, profesors)

darbinieku apzināta ieinteresētība veikt noteiktu darbību (Aiga Vīksna)

indivīda personību raksturojošais pamatjēdziens (Viesturs Reņģe, psiholoģijas doktors, asociētais profesors, no 1991. gada LU pasniedzējs)

darbinieka cenšanās apmierināt savas vajadzības ar darbības palīdzību (V.Katkovs, docents)

cilvēka tiekšanās sasniegt nosacīti iespējamos mērķus (A. Maslovs, amerikāņu psihologs, 1954.)
Motivēšana:
darbinieku stimulēšana izvēlēties kādu no rīcības alternatīvām, lai sasniegtu organizācijas vai personīgos mērķus (Valērijs Praude, LU profesors, habilitēts ekonomikas doktors, LU pasniedzējs, Jakovs Beļàikovs, LU profesors, habilitēts ekonomikas doktors, LU pasniedzējs)

Formulējumu atšķirību nosaka tas, ka termins motivācija tiek aplūkots trīs atsķirīgos kontekstos:
pirmais no tiem saistīts ar mēģinājumiem noteikt cilvēku vajadzības un mērķus, kas parādās kā motivators darbībai (satura motivācijas teorijas).
otrais aplūko jautājumu, kāpēc cilvēks dod priekšroku tai vai citai aktivitātei, kuri ir tie kritēriji, kas ietekmē alternatīvas izvēli un kā tiek salīdzinātas alternatīvu izmaksas un atalgojums (norises jeb procesu motivēšanas teorijas). Abi minētie virzieni saistīti ar to, ko mēs gribam un kā mēs cenšamies to sasniegt. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −10,20 €
Work pack Nr. 1123866
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register