Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
11,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:203264
 
Author:
Evaluation:
Published: 01.10.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Ilgtermiņa iedarbība uz uzņēmuma spēju nodrošināt mērķus.
Stratēģija ir atkarīga no mērķa. Tādēļ ir svarīgi, lai uzņēmums vienkārši un skaidri formulētu savu galveno mērķi, t.i., misiju.
Definīcija: Misija ir uzņēmuma pastāvēšanas vispārējs pamatojums, fundamentālu nodomu
apgalvojums.
Misijā parasti norāda:
1)uzņēmuma darbības jomu;
2)sadarbību ar ārējo vidi;
3)galvenās vērtības, t.i., iekšējo kultūru.
Uzņēmuma formulētā misija ir kā pamats, lai izstrādātu uzņēmuma stratēģiju. Misijas izstrādāšana ir ļoti svarīga, jo tā dod iespēju uzņēmumam koncentrēt savu darbību noteiktā virzienā.
Pēc misijas formulēšanas, uzņēmums izstrādā mērķus, kuri jāsasniedz, lai pildītu misiju.
Mērķiem ir jābūt:
1)Konkrētiem;
2)Izmērāmiem (ja iespējams, ar skaitliskiem lielumiem);
3)Ar noteiktu izpildes termiņu;
4)Jābūt reāliem, tas ir, sasniedzamiem (motivācija sasniegt mērķus būs tikai tad, ja tie ir izpildāmi);
5)Tiem ir jābūt atklātiem (uzņēmuma darbiniekiem ir jābūt informētiem par mērķiem un jābūt ieinteresēti to sasniegšanā);
6)Tiem ir jābūt saskaņotiem visos līmeņos;
7)Mērķiem ir jābūt daudzveidīgiem.
Ir 4 mērķu grupas:
1.Saimnieciskie mērķi (jaunu tirgu apgūšana, kvalitātes paaugstināšana u.t.t.);
2.Sociālie mērķi (darbinieku sociālā nodrošināšana, dažādi labdarības pasākumi u.t.t.);
3.Vides aizsardzības mērķi;
4.Personiskie mērķi (ekonomiskās varas iegūšana, noteikta statusa iegūšana sabiedrībā u.t.t.).
Īpašu diskusiju izraisa – „Peļņa, kā uzņēmuma svarīgākais mērķis”. Tomēr pēdējā laikā attieksme pret peļņu kā uzņēmuma svarīgāko mērķi ir būtiski mainījusies.
Ir 3 etapi:
1.Ražošanas attīstības sākuma periodā uzņēmumu uzskatīja kā mašīnu sistēmu, kuras mērķis ir radīt peļņu tā īpašniekiem. Par uzņēmumā strādājošiem arī domāja kā par nomaināmām mašīnām vai to sastāvdaļām. Šādā situācijā pilnīgi tika ignorēti strādājošo personīgie mērķi.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,70 €
Work pack Nr. 1115700
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register