Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:898324
 
Evaluation:
Published: 28.08.2023.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 45 units
References: Used
Time period viewed: 2016 - 2020 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    5
1.  Teorētisko atziņu salīdzinošā analīze    7
1.1.  Lasītprasmes jēdziena analīze    7
1.2.  Bērna attīstības raksturojums pētāmā temata aspektā    11
1.3.  Lasītprasmes veicināšana un sekmēšana caur rotaļām    16
2.  5-6 gadīgu bērnu lasīšanas prasmes attīstības praktiskais pētījums    23
2.1.  Pētījuma metodoloģija    23
2.2.  Lasītprasmes veicināšanai izmantotās spēles ņemot vērā bērna uztveres veidu    24
2.3.  Pētījuma dalībnieku lasītprasmes izvērtējums    30
  Secinājumi    37
  Priekšlikumi    38
  Literatūras un citu avotu saraksts    39
  PIELIKUMI    42
Extract

Bērna gatavība skolai, kas Amerikas Savienotajās Valstīs un Rietumeiropā tiek saukta par „briedumu skolai”, pēdējā laikā Latvijā ir kļuvusi par aktuālu dažādu zinātņu nozaru pētījumu priekšmetu. Pedagogi, psihologi un fiziologi pēta un pamato kritērijus, kas norāda uz bērnu gatavību skolai (Dombrovskis, Guseva, Kokina 2013, 3).
Pēc autores domām šī tēma šobrīd ir aktuāla, jo mēs dzīvojam digitālā laikmetā, kad par grāmatām un lasīšanu tiek piemirsts. Visa pieejamā informācija ir atrodama internetā. Šobrīd pirmsskolas vecuma bērni lielu daļu laika pavada pie viedierīcēm. Latvijā veikti vairāki pētījumi, kas apliecina, ka 47% bērni vecumā līdz 2 gadu vecumam lieto tehnoloģijas. Tātad būtībā, katrs otrais zīdainis ir tehnoloģiju lietotājs (Rubene, 2017). Savukārt, sakaru kompānijas Amigo veiktajā eksperimentā piedalījās bērni no 6 – 12 gadu vecumam, un viņu vidējais ekrānā pavadītais laiks bija 2 – 4 stundas, kas psihologu ieteikto ekrāna laiku dienā pārsniedz dubultā (Blumberga, 2017).
Tieši tāpēc, šajā posmā, kad tiek apgūta lasītprasme, tik pat liela loma kā pedagogiem ir jāuzņemas arī vecākiem. Oksfordas Universitātes zinātnieki izpētījuši, ka bērnam interesi par grāmatu lasīšanu var saglabāt apstāklis, ja vecāki pēc iespējas ilgāk ar viņu lasa kopā. Aptuveni divas trešdaļas sešus gadus vecu bērnu labprāt pirms gulēt iešanas kopīgi ar vecākiem izlasa kādu stāstu vai noklausās vecāku lasīšanā (Krēķis, 2014). Tieši tāpēc, vēlams regulāri lasīt kopā ar bērnu, pārrunāt izlasīto, lai bērna pozitīvā pieredze veidojas arī ģimenē.…

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −9,98 €
Work pack Nr. 1398815
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register