Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:819770
 
Author:
Evaluation:
Published: 26.01.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 17 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    5
1.  PLĀNOŠANAS NEPIECIEŠAMĪBA    7
2.  UZŅĒMUMA DARBĪBAS VEIDS UN DIBINĀŠANAS NOSACĪJUMI    11
2.1.  Uzņēmējdarbības ideja un uzņēmuma misija    11
2.2.  Uzņēmuma dibināšanas kārtība    13
3.  SIA „EKO – PIENS” PRODUKTA RAKSTUROJUMS    19
3.1.  Piens kā produkts un tā veidi    19
3.2.  SIA „EKO – PIENS” produkta īpatnības    21
4.  TIRGUS ANALĪZE    24
4.1.  Tirgus (nozares) vispārējais raksturojums    24
4.2.  Mērķa tirgus segmentācija    26
4.3.  Konkurences analīze    30
4.4.  Tiesiskās vides analīze    34
5.  SIA „EKO – PIENS” TERITORIĀLAIS IZVIETOJUMS UN ORGANIZATORISKĀ STRUKTŪRA    39
6.  MĀRKETINGA STRATĒĢIJA    42
6.1.  Preču tirdzniecības veicināšanas pasākumi    42
6.2.  Uzņēmuma cenu politika    46
7.  SIA „EKO – PIENS” PROGNOZĒTIE FINANŠU REZULTĀTI    47
7.1.  Finanšu plāna izstrādāšana    47
7.2.  Uzņēmumā izmantojamie materiālie resursi    48
7.3.  Peļņa    57
  Secinājumi un priekšlikumi    61
  Izmantotās literatūras saraksts    63
  PIELIKUMI    64
  Dibināšanas dokumenti    64
  Piena pavaddokuments    70
  Aptaujas rezultāti    71
  Bukleta uzmetums    76
Extract

IEVADS

Latvijā izsenis saimniekojusi darbu mīloša tauta, kas vienmēr apsaimniekojusi savu zemi. Latvijas lielākās vērtības saistītas tieši ar zemi un dabu. Mūsdienās kā vienu no nacionālās bagātības simboliem – gotiņu uz divu latu monētas redzam visai bieži.
Saistībā ar ekonomisko situāciju valstī un ņemot vērā inflācijas pieaugumu, tagad arī nodokļu likmes PVN pieaugumu, kurš ietekmē tieši galapatērētāju, vērojams nozīmīgs pārtikas preču cenu pieaugums, kas lielai iedzīvotāju daļai sagādā grūtības tos iegādāties tāpat kā ierasts, jo ienākumu līmenis nav palielinājies, un ir pat samazinājies, kā arī turpinās bezdarba pieaugums. Ekonomisko likumsakarību rezultātā, salīdzinot ar kopējo preču patēriņu, vērojams pirmās nepieciešamības pārtikas preču patēriņa īpatsvara pieaugums. Šī situācija liek atcerēties par iepriekš minēto gotiņu, kura sniedz tieši pirmās nepieciešamības pārtikas produktu nodrošinājumu.
Piena cenas veikalos ir augušas, tā ražošanas izmaksas arī, bet iepirkuma cenas no ražotājiem vidēji palikušas nemainīgas un ir pat samazinājušās. Vērojama tendence – piena ražošanā nodarbinātie zemnieki, uzņēmēji bankrotē vai likvidējas, ko apliecina 2008. gada pavasarī notikusī akcija – piena izdalīšana par brīvu. Šādas aktivitātes ir apsveicamas, taču, tādā veidā turpinot, valsts var palikt bez sava piena, kuru izdevīgāk ir eksportēt. Viens izskaidrojums piena ražotāju izsīkšanai varētu būt tas, ka pagaidām neapgūti ir jaunieviestie Ministru kabineta noteikumi, kuri izstrādāti ražotāju atbalstam – „Higiēnas un obligātās nekaitīguma prasības govs svaigpiena apritei nelielā apjomā”, kā arī birokrātisko prasību apgrūtinošais raksturs. Otrais izskaidrojums varētu būt tas, ka zemnieks ir ražotājs un nevis pārdevējs. Trešais izskaidrojums rodas, meklējot cēloņus svaigpiena iepirkuma cenai no ražotāja, kāpēc tā ir tik nemainīga salīdzinājumā ar piena cenu veikalā. Rodas iespaids – piena pārstrādes uzņēmumi nekonkurē savā starpā ar piena iepirkumu cenām.
Piena ražotāja izdzīvošanu un peļņu, kā arī gala patērētājam ierasto, pieņemamo cenu nodrošinātu svaigpiena tirdzniecība, šādi apstākļi iespējami sakarā ar piena pārstrādes un citu izmaksu neesamību svaigpiena realizācijas gadījumā pa tiešo gala patērētājam.
Uzņēmējdarbības ideja ir svaigpiena tirdzniecība pēc pasūtījuma ar speciāli aprīkotu auto, piegādājot to Rīgas dzīvojamajos mikrorajonos. Šī pētījuma mērķis ir izstrādāt jauna uzņēmuma darbības uzsākšanas pamatojumu. Lai to paveiktu, jāizpilda sekojoši uzdevumi:
• jānovērtē plānošanas loma komersanta dibināšanas pamatojumā;
• jānoskaidro komercdarbības veids, misija un dibināšanas kārtība;
• jāveic tirgus analīze un jāizstrādā mārketinga stratēģija;
• jāizstrādā komercdarbības uzsākšanas plāns un jāprognozē finanšu rezultāti.
Pētījumā izmantotas tādas metodes kā: ekonomiskās, statistiskās analīzes metodes, izlases metode, aprakstošā metode.
Darba izstrādāšanā tika izmantoti vadības zinību klasiskie izdevumi par mārketingu un praktiskie darbi par uzņēmējdarbības plānošanu. Izmantotā literatūra ir palīglīdzeklis un no tās izmantota informācija, kas palīdz sasniegt darba mērķi. Liela daļa laika pētījuma veikšanā veltīts LR likumdošanas un MK noteikumu analīzei, tas nepieciešams, jo šāda veida uzņēmējdarbība kā svaigpiena piegāde dzīvojamajos rajonos likumīgā veidā netiek praktizēta. Aprēķinos izmantoti Centrālā statistikas biroja dati. Kā tiešas liecības kalpo aptaujas rezultāti. Aptaujas rezultāti iegūti laika posmā no 2008.10-2008.11. Kopējais pētījuma periods ir no 2007.08 - 2008.12, tas ir laika posms, kad radās un tika apsvērta šāda uzņēmējdarbības ideja, kā arī tika konstatētas saistītas parādības un tās analizētas. Šīs analīzes padziļināts izklāsts iekļauts turpmākajā pētījumā.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register