Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:323433
 
Author:
Evaluation:
Published: 24.01.2018.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 55 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  SĀKUMSKOLAS SKOLĒNU ATTĪSTĪBAS ĪPATNĪBAS    6
2.  DABASZINĪBU SATURS UN MĀCĪŠANA    7
2.1.  Situācija dabaszinību mācīšanā Latvijā salīdzinājumā ar citām valstīm    7
2.2.  Dabaszinību mācīšana    9
2.2.1.  Mācību procesa organizēšana dabaszinībās    12
2.2.2.  Skolotājs kā mācību procesa vadītājs    13
2.3.  Mācību satura vispārīgs apskats dabaszinībās 2.klasei    16
3.  MĀCĪBU FORMU UN METOŽU RAKSTUROJUMS DABASZINĪBĀS    19
3.1.  Dabaszinībās izmantojamās mācību metodes    19
3.1.1.  Izskaidrojoši ilustratīvā mācību metode    21
3.1.2.  Reproduktīvā mācību metode    22
3.1.3.  Pētnieciskā mācību metode    23
3.2.  Mācību organizācijas formas dabaszinību apguvē    24
3.2.1.  Mācību stunda    24
3.2.2.  Āra nodarbība    27
3.2.3.  Mācību ekskursija    28
4.  EMPĪRISKAIS PĒTĪJUMS PAR TĒMAS „IEŽI” APGUVI DABASZINĪBU STUNDĀ 2.KLASĒ    30
4.1.  Pirmais dabaszinību stundas konspekts    30
4.2.  Otrais dabaszinību stundas konspekts    34
4.3.  Trešais dabaszinību stundas konspekts    38
4.4.  Skolēnu mācību rezultātu analīze    42
  Nobeigums    49
  Izmantotie avoti un literatūra    51
  Kopsavilkums    55
  Summary    56
  Pielikumi    57
1.pielikums.  Māls    57
2.pielikums.  Pētījums   
Extract

KOPSAVILKUMS
Darba mērķis bija izpētīt un izanalizēt mācību darba organizācijas formas un metodes dabaszinībās efektīvākai tēmas „Ieži” apguvei 2.klasē. Autore izpētīja sākumskolas skolēnu vecumposma īpatnības, bērnu psiholoģisko un fizioloģisko raksturojumu. Iepazinās ar dabaszinību saturu 2.klasē, mācību metodēm un mācību darba organizācijas formām. Balstoties uz izpētītajiem zinātniskajiem avotiem, empīriskajā daļā autore izstrādāja trīs stundu konspektus par tēmu „Ieži” dabaszinībās 2.klasei ar dažādām mācību metodēm. Pētījuma analīzei tika sagatavoti kontroluzdevumi, kurus skolēniem deva pēc katras stundas. Par pamatu skolēnu zināšanu analīzei, tika ņemti vērā kontroluzdevumu rezultāti. Tika noskaidrots, kura mācību metode ir efektīvākā tēmas tēmas „Ieži” apguvei dabaszinībās 2.klasei.
Darba pamatā tika izmantota zinātniskā literatūra par bērnu sākumskolas vecumposma īpašībām, mācību metodēm, Valsts Izglītības standarts un autores personīgais viedoklis par dabaszinību mācīšanu. Tāpat darbs tika balstīts uz uz M. Montesori, E.H. Ēriksona un K. Rodžera atziņām un teorijām par sākumskolas skolēnu vecumposma īpatnībām, par mācīšanās iespējām.
Darba gaitā tika noskaidrots, ka katrai mācību metodei tēmas „Ieži” apguvē ir savi pozitīvie un negatīvie aspekti. Izskaidrojoši ilustratīvās metodes pozitīvie aspekti – skolēns izmanto mācību grāmatu, var apskatīt iežu paraugus, pats mācīties tos veidot un uzglabāt, negatīvie aspekti – skolēna darbība ir pasīva, skolēns nevar tik sekmīgi, tikai no skolotājas stāstījuma, ar dažu iežu paraugu apskati, iegaumēt mācību vielu. Reproduktīvās mācību metodes pozitīvie aspekti – skolēns aktīvi piedalās mācību procesā, veic prakstiskas darbības, eksperimentus ar iežiem, attīsta atmiņu, valodas spēju, apgūst interaktīvo tāfeli. Pētnieciskās metodes pozitīvie aspekti – skolēns attīsta prasmi darboties patstāvīgi ar iežiem, tiek attīstīta radošā darbība, negatīvais aspekts – tēmas „Ieži” apguvei ļoti laikietilpīgs process.
Darbam izvirzītais mērķis tika sasniegts, uzdevumi izpildīti un darbā izvirzītā hipotēze tika apstiprināta.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −9,98 €
Work pack Nr. 1364171
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register