Term Papers
Business and Law
Marketing, Advertising
Ēdināšanas uzņēmuma pakalpojumu sortimenta paplašināšana ...-
Ēdināšanas uzņēmuma pakalpojumu sortimenta paplašināšana uz konkurences analīzes pamata
Term Papers56 Marketing, Advertising, Tourism, Traveling, Business
2011 - 2015 years
Nr. | Chapter | Page. |
DARBĀ IZMANTOTIE SAĪSINĀJUMI | 7 | |
IEVADS | 8 | |
1. | MĀRKETINGA UN KONKURENCES VIDES PĒTĪJUMI | 10 |
1.1. | Mārketinga pētīšanas loma uzņēmuma darbībā | 10 |
1.2. | Restorānu biznesa attīstība Latvijā | 12 |
1.3. | Restorānu biznesa attīstība Rīgā | 12 |
1.4. | SIA Zilais Putns darbības raksturojums | 13 |
1.5. | Restorāna „Rozengrāls” darbības raksturojums | 17 |
1.5.1. | Vēsturiskais faktors | 18 |
1.6. | Restorānā „Rozengrāls” izmantotie reklāmas veidi | 19 |
1.6.1. | Reklāmas izplatīšanas kanāli | 23 |
1.6.2. | Atgriezeniskā saite ar klientiem | 24 |
1.7. | Restorāna „Rozengrāls” konkurentu analīze | 25 |
1.7.1. | Restorāna konkurentu vērtēšana | 28 |
1.7.2. | Restorāna konkurentu vērtēšanas rezultāti | 30 |
1.7.3. | Secinājumi | 32 |
1.8. | Restorāna „Rozengrāls” klientu analīze | 33 |
1.8.1. | Klientu īpašību raksturojums | 35 |
1.9. | Restorāna „Rozengrāls” SWOT analīze | 38 |
1.10. | McKinsey matricas izstrādāšana | 40 |
1.10.1. | Secinājumi | 45 |
2. | JAUNU PAKALPOJUMU PIEDĀVĀJUMA IZSTRĀDĀŠANA | 46 |
2.1. | Anketēšana un iegūto datu analīze | 46 |
2.2. | Klientu aptauja | 49 |
2.2.1. | Secinājumi | 50 |
2.3. | Pirmā jaunā pakalpojuma izstrādāšana | 51 |
2.3.1. | Pakalpojuma raksturojums | 51 |
2.3.2. | Suvenīru iesaiņojums un to piegādātāju raksturojums | 51 |
2.3.3. | Tirdzniecības vietas organizēšana | 52 |
2.3.4. | Cenu veidošanās | 53 |
2.4. | Otrā jaunā pakalpojuma izstrādāšana | 54 |
2.4.1. | Pakalpojuma apraksts | 54 |
2.4.2. | Pasākuma scenārijs | 55 |
2.4.3. | Iespējamās peļņas aprēķins no kāzu rīkošanas | 57 |
2.4.4. | Pakalpojuma virzīšana tirgū | 58 |
NOBEIGUMS | 59 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN CITI INFORMĀCIJAS AVOTI | 62 | |
PIELIKUMI | 63 |
NOBEIGUMS
Katram restorānam ir savs noteikts klients – viesis, kurš jūtās komfortabli tieši jūsu iestādē un kura vērtībām atbilst tieši jūsu restorāns. Protams, vajadzīgas klientūras piesaistīšanai ir jāveido tāds restorāna tēls, kās būtu tai komfortabls. Jebkuras restorāna stratēģijas pamats ir sevis pozicionēšana tirgū. Citiem vārdiem sakot, ir jāatbild uz jautājumu: kādam klientam ir jānāk uz manu restorānu un kāpēc manam klientam ir jānāk tieši uz manu restorānu, nevis uz citu? Svarīgi zināt, ka restorāna palaišana ir jārīko ļoti skaļa un apjomīga, jo tas maksimāli ļaus piesaistīt apmeklētājus, attiecīgi, vairāki cilvēki iekļūs pastāvīgo klientu lokā. Restorāna „Rozengrāls” palaišana notika 2005. gada 13.maijā (piektdienā) ar vērienīgu banketu un lielu pieaicināto cilvēku skaitu, kuru vidū bija Latvijas vadošo tūrisma aģentūru pārstāvji un citas galvaspilsētā pazīstamas personības. Atvēršanas diena – piektdiena un vēl 13. datums tika izvēlēti speciāli, lai parādītu to, ka šīs restorāns nebaidās no grūtībām un netic māņticībām, un taisās palikt uz ilgiem laikiem mainot arī Rīgas restorānu kultūru. Šīs pasākums tika veidots, lai jau pašā sākumā būtu iespēja iegūt jaunus sadarbības partnerus un līdz ar viņiem arī klientus no visas Eiropas.
Restorāns darbojas jau 6 gadus un ieguvis diezgan lielu popularitāti tūristu vidū. Protams, restorāna darbība pastāvīgi tiek uzlabota un vērsta klientam par labu, tomēr pārāk maza uzmanība tiek veltīta klientu priekšlikumu apmierināšanai un jaunu pakalpojumu ieviešanai.
Mūsu valsts ekonomiskās situācijas pasliktināšanas dēļ, vietējo iedzīvotāju pirktspēja ir samazinājusies, tādēļ viens no restorāna tiešo konkurentu trūkumiem ir pārāk maza uzmanība ārzemju iebraucēju lokam. Spriežot pēc reklāmas izplatīšanas kanāliem, konkurenti savu darbību akceptē vairāk uz vietējiem klientiem, reklāma tiek publicēta vietējos masu mēdijos un internetā, savukārt pārāk maza uzmanība tiek pievērsta reklāmai tādās vietās, kā tūrisma aģentūras, lidosta un pasažieru osta – tas būtiski samazina iespēju, ka starp daudziem Vecrīgas restorāniem tūrists izvēlēsies tieši jūsu restorānu. Vēl viens konkurentu trūkums ir nepareiza reklāmas izvietošana, piemēram, kad restorāna interneta mājas lapā tiek izliktas fotogrāfijas ar tukšu apmeklētāju zāli.
Zemapziņā, restorāns, kurā nav apmeklētāji, tiks uzskatīts par neinteresantu un nebūs uzmanības
cienīgs, jo der atcerēties, ka reklāmas galvenais mērķis ir piesaistīt klientus, nevis atbaidīt.…
DARBĀIZMANTOTIE SAĪSINĀJUMI......................................................................................... 7 IEVADS............................................................................................................................................... 8 1. MĀRKETINGA UN KONKURENCES VIDES PĒTĪJUMI................................................... 10 1.1. Mārketinga pētīšanas loma uzņēmuma darbībā...................................................................... 10 1.2. Restorānu biznesa attīstība Latvijā.......................................................................................... 12 1.3. Restorānu biznesa attīstība Rīgā.............................................................................................. 12 1.4. SIA Zilais Putns darbības raksturojums .................................................................................. 13 1.5. Restorāna „Rozengrāls” darbības raksturojums ...................................................................... 17 1.5.1. Vēsturiskais faktors .......................................................................................................... 18 1.6. Restorānā„Rozengrāls” izmantotie reklāmas veidi ................................................................ 19 1.6.1. Reklāmas izplatīšanas kanāli ............................................................................................ 23 1.6.2. Atgriezeniskāsaite ar klientiem ....................................................................................... 24 1.7. Restorāna „Rozengrāls” konkurentu analīze ........................................................................... 25 1.7.1. Restorāna konkurentu vērtēšana ....................................................................................... 28 1.7.2. Restorāna konkurentu vērtēšanas rezultāti ....................................................................... 30 1.7.3. Secinājumi ........................................................................................................................ 32 1.8. Restorāna „Rozengrāls” klientu analīze .................................................................................. 33 1.8.1. Klientu īpašību raksturojums ............................................................................................ 35 1.9. Restorāna „Rozengrāls” SWOT analīze .................................................................................. 38 1.10. McKinsey matricas izstrādāšana ........................................................................................... 40 1.10.1. Secinājumi ...................................................................................................................... 45 2. JAUNU PAKALPOJUMU PIEDĀVĀJUMA IZSTRĀDĀŠANA........................................... 46 2.1. Anketēšana un iegūto datu analīze .......................................................................................... 46 2.2. Klientu aptauja ......................................................................................................................... 49 2.2.1. Secinājumi ........................................................................................................................ 50 2.3. Pirmājaunāpakalpojuma izstrādāšana .................................................................................... 51 2.3.1. Pakalpojuma raksturojums ............................................................................................... 51 2.3.2. Suvenīru iesaiņojums un to piegādātāju raksturojums ..................................................... 51 2.3.3. Tirdzniecības vietas organizēšana .................................................................................... 52 2.3.4. Cenu veidošanās ............................................................................................................... 53 2.4. Otrājaunāpakalpojuma izstrādāšana ...................................................................................... 54 2.4.1. Pakalpojuma apraksts ....................................................................................................... 54 2.4.2. Pasākuma scenārijs ........................................................................................................... 55 2.4.3. Iespējamās peļņas aprēķins no kāzu rīkošanas ................................................................. 57 2.4.4. Pakalpojuma virzīšana tirgū............................................................................................. 58 NOBEIGUMS................................................................................................................................... 59 IZMANTOTĀLITERATŪRA UN CITI INFORMĀCIJAS AVOTI......................................... 62 PIELIKUMI...................................................................................................................................... 63
- Ēdināšanas uzņēmuma izvēli noteicošie kritēriji no klientu viedokļa
-
Ēdināšanas uzņēmuma pakalpojumu sortimenta paplašināšana uz konkurences analīzes pamata
Term Papers56 Marketing, Advertising, Tourism, Traveling, Business
- Jauna ēdināšanas uzņēmuma izveides nosacījumu analīze
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā
Term Papers for university54
-
Klientu apmierinātība ar sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu piedāvājumu Ventspils pilsētā
Term Papers for university47
Evaluated! -
Vadīšanas procesa nozīme ēdināšanas servisa uzņēmumā
Term Papers for university76
Evaluated! -
Pakalpojumu jomā pielietojamie standarti. Sertificētie pakalpojumu uzņēmumi Latvijā
Term Papers for university70
-
Personāla vadības sistēmas izveidošana uzņēmuma konkurētspējīgas priekšrocības radīšanai
Term Papers for university96
Evaluated!