Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
21,48
You save:
3,22 (15%)
Discounted price*:
18,26
Purchase
Add to Wish List
ID number:669877
Evaluation:
Published: 22.04.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 40 units
References: Not used
Time period viewed: 2003.g. - 2006.g.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    5
1.  ĒNU EKONOMIKA UZŅĒMĒJDARBĪBA    6
1.1.  Ēnu ekonomikas būtība    6
1.2.  Ēnu ekonomikas aktuālās tendences Latvijā    12
1.3.  Valsts ieņēmumu dienesta loma ēnu ekonomikas novēršanā    20
2.  ĒNU EKONOMIKAS TIESISKIE ASPEKTI    31
3.  ĒNU EKONOMIKAS EKONOMISKO RĀDĪTĀJU ANALĪZE    49
3.1.  Uzņēmumu darbības izbeigšanas monotorings    54
3.2.  Ēnu ekonomikas ietekme uzņēmējdarbībā SVID analīze    56
  SECINĀJUMI    58
  PRIEKŠLIKUMI    60
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    61
Extract

SECINĀJUMI
1. Ēnu ekonomikas uzņēmējdarbība aptver ļoti plašu ekonomisko darbību jomu, bet visspilgtāk tas izpaužas, fiktīvo uzņēmumu darbībā, kas nodara lielus zaudējumus valsts budžetam un kropļo biznesu. Uzņēmumi tiek dibināti nevis, lai nodarbotos ar komercdarbību, bet gan citiem negodprātīgiem mērķiem. Šīs komercsabiedrības tiek izmantotas, lai no valsts budžeta izkrāptu PVN, veiktu noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizāciju, veiktu ‘’naudas atmazgāšanu’’, izvairītos no nodokļu nomaksas, īstenotu kontrabandas ieceres u.c.
2. Par uzņēmuma dibinātājiem vai amatpersonām tiek izmantotas mazturīgas personas ‘’klaidoņi’’ un citas personas, kuras par dokumentu parakstīšanu saņem zināmu atlīdzību, galvenā problēma ir apstāklī, ka praktiskos uzņēmumu veidotājus un izmantotājus praktiski neizdodas atrast un saukt pie atbildības.
3. Protams, ja fiktīvs uzņēmums nevarētu rasties principā, tad arī nevajadzētu ar to cīnīties nodokļu administrācijai vai likuma sargiem. Taču, panākt šādu situāciju ir praktiski nereāli, turklāt jaundibinātie uzņēmumi nekļūst par nozieguma instrumentiem, kamēr neiesaistās darījumos, kas savukārt nav iespējams bez kredītiestāžu un VID starpniecības, kas ēnu uzņēmuma veidošanā piedalās neapzināti, jo pašas ir kontrolējošās institūcijas, kam ir dots uzdevums novērst un nepieļaut šādu uzņēmumu darbību.. VID nav tiesību neizsniegt nodokļu maksātāja reģistrācijas apliecības un citu dokumentus uz aizdomu pamata, ka šīs uzņēmējs šos grāmatvedības dokumentus izmantos pret pašas valsts radītu sistēmu un beigu beigās tāpat nesamaksās nodokļos nevienu latu.
4. Uzņēmēji norāda, ka VID bieži izmanto smagas un neelastīgas nodokļu soda naudu uzrēķināšanas un iekasēšanas metodes. Bieži tas notiek gadījumos, kuros iespējamas vairākas alternatīvas tiesību aktu interpretācijas iespējas, un sīku tehnisku vai mehānisku kļūdu gadījumos sodi 100 - 200% apmērā no darījumu apjoma par nodokļu pārkāpumiem bieži ir neproporcionāli nodarījuma smagumam un neveicina godprātīgas nodokļu maksātāju un nodokļu administrācijas attiecības, VID nodokļu administrācija nav elestīga un savā darbībā nevērtē uzņēmuma vainas pakāpi, bet bieži vien pieturas pie iepriekš pieņemtajām normām un prakses nodokļu parādnieku sodīšanā.
5. Uzņēmumu likvidācija parasti nozīmē problēmas kreditoriem, kuram parādnieks ir bijis parādā noteiktu naudas summu par saņemtajām, bet neapmaksātajām precēm, retāk pakalpojumiem. Nereti uzņēmuma likvidācija ir krāpnieciska plāna sastāvdaļa, lai no citiem uzņēmumiem izkrāptu avansu maksājumus par precēm vai pakalpojumiem, kā arī lai slēptu uzņēmuma patieso apgrozījumu un gūto peļņu uz nenomaksātajiem nodokļiem valsts budžetam.
6. Gada pārskats ir viens no tiem dokumentiem, kurš trešajām personām un sadarbības partneriem norāda, kā uzņēmums strādājis iepriekšējā finanšu gadā. Tāpēc Uzņēmumu reģistrs gada pārskatu iesniegšanu saista ne tikai ar likuma prasību izpildi, bet arī ar uzņēmuma godaprātu pret saviem klientiem, partneriem un to kreditoriem, 2004.gadu gada finanšu pārskatu iesniegšana pieaugusi par 2646 , sasniedzot 50,6 tūkstošus. Katru gadu iesniegto pārskatu skaits palielinās vidēji par 4%-6%, pieauguma pamatā ir apstāklis, ka arvien vairāk reģistrējas jauni uzņēmumi, šī tendence, domājams, saglabāsies arī turpmākajos gados.
7. 2005.gadā krietni palielinājās likvidēto uzņēmumu skaits, pieaugums kopumā bija 78% apjomā, šī ir pagaidu tendence, jo saskaņā ar Komerclikuma spēkā stāšanās kārtības likumu ir jālikvidē tie uzņēmumi, kuri pretēji likuma prasībām nepārreģistrējās komercreģistrā.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −41,36 €
Work pack Nr. 1331703
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Ēnu ekonomikas juridiskie un ekonomiskie aspekti uzņēmējdarbībā”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/669877

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register