Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:497020
 
Evaluation:
Published: 24.11.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 38 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  APZĪMĒJUMU SARAKSTS    5
  IEVADS    6
1.  GAĻAS PĀRSTRĀDES TIRGUS RAKSTUROJUMS    8
1.1.  Gaļas pārstrādes tirgus formas raksturojums    8
1.2.  ES fondu finansējuma raksturojums    18
1.3.  Gaļas pārstrādi reglamentējošā likumdošana    25
2.  GAĻAS PĀRTSTRĀDES TIRGUS ANALĪZE LATVIJĀ    32
2.1.  Gaļas produktu pieprasījuma raksturojums    32
2.2.  Gaļas produktu piedāvājuma raksturojums    41
2.3.  Gaļas iepirkuma cenas    49
2.4.  Gaļas eksports un imports    58
2.5.  Gaļas pārstrādes tirgus salīdzinājumā ar ES    63
2.6.  Gaļas pārstrādes SVID analīze    68
2.7.  Maikla Portera piecu spēku analīze    69
3.  GAĻAS PĀRSTRĀDES TIRGUS ATTĪSTĪBAS PERSPEKTĪVAS    71
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    81
  Pateicības    84
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI    85
  Pielikumi    91
Extract

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Secinājumi:
1. Latvijā dzīvo ap 2,024 mlj. cilvēku. Pēc pēdējiem datiem var secināt, ka Latvijā ir 132 gaļas pārstrādes uzņēmumi, kas ir ievērojami daudz priekš Latvijas gaļas pārstrādes tirgus. Pastāv liela konkurence, uzņēmumiem ir grūti konkurēt ar saražoto produkciju, jo saražotās gaļas produkciju klāsts un sortiments ir gandrīz vienāds. Maziem gaļas pārstrādes uzņēmumiem ir grūtāk konkurēt ar lieliem, jo ražošanas izmaksas maziem ražotājiem ir krietni lielākas, nekā lieliem. Līdz ar to, pašizmaksa un peļņa arī ir ievērojami atšķirīga.
2. Lielveikalu tīkliem ir stingra bonusu, akciju un sodu sankciju politika. Pārāk lieli bonusi par produkciju, soda nauda par neizpildītu plānu vai nesavlaicīgo piegādi ir pārāk lieli. Dažiem tīkliem bonusi aprēķinās no pārdošanas apjoma un var sastādīt pat 30%. Akcijas preces tiek pārdotas par pašizmaksu vai zem tās. Nesamērīgi dārga ir jauno produktu reklāmas izvietošana. Vidējie un mazie gaļas pārstrādes uzņēmumi nevar sev atļauties uzsākt sadarbību ar lieliem pārdošanas veikalu tīkliem.
3. Standartu trūkums. Daži uzņēmumi ražo gan doktordesu, gan bērnu cīsiņus, bet kvalitāte, sastāvs, ārējais izskats un cena visiem ir atšķirīga. Nav izstrādāti konkrēti standarti konkrētiem produktiem - doktordesai, bērnu cīsiņīem, pastētēm u.c. Desu standartu trūkums var novest pie tā, kakonkrētas gaļas izstrādājums pēc sastāva neatbilst cilvēku pārtikas normām. Jo lētāka desa, jo mazāka iespējamība, ka tās sastāvā ir īsta gaļa.
4. Dzīvu cūku eksports Latvijā pārsniedz importu. 2012. gadā eksports sasniedza 15,1 milj. EUR, bet imports sastādīja 10,8 milj. EUR. Situācija ar svaigo, atdzesēto vai saldēto cūkgaļu ir sliktāka - 2012. gadā eksports bija 8 milj. EUR, bet imports sasniedza 69.8 milj. EUR. Latvijā gaļas pārstrādes tirgū trūkst vietējās cūkgaļas. Vietējiem audzētājiem nav iespējas sasniegt vēlamo rentabilitāti un gūt peļņu.
5. Lieliem gaļas pārstrādes uzņēmumiem akcionāri vai valdes priekšsēdētāji ir ārzemnieki. Piemēram, Somijas pārtikas rūpniecības uzņēmumu grupai „HKScan” pieder A/S „Rīgas Miesnieks”, kuram tiek mainīts nosaukums uz „HKScanLatvia”. Savukārt Somijas valstij pieder ap 50% „HKScan” akciju.

Author's comment
Editor's remarks
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register