Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:239655
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.03.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 16 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Uzmanības deficīts un hiperaktivitātes sindroms    5
2.  Hiperaktīvo bērnu iedalījums, uzmanības deficīta un hiperaktivitātes pazīmes    7
2.1.  Neuzmanības simptomu izpausmes bērniem    8
2.2.  Hiperaktivitātes un impulsivitātes simptomu izpausmes bērniem    9
2.2.1.  Īss uzmanības periods ar nepietiekamu koncentrēšanos    10
2.2.2.  Impulsivitāte    10
2.2.3.  Hiperaktivitāte    12
2.2.4.  Uzbudinājums, aizkaitinājums, izkropļota laika izjūta    12
2.2.5.  Emocionālās sfēras regulācijas mazspēja    12
2.2.6.  Sociālās uzvedības traucējumi    13
2.2.7.  Uztvere un runa    14
3.  Uzmanības izkopšana    15
3.1.  Organizatorisko prasmju uzlabošana    15
3.2.  Uzmanības noturības paaugstināšana    16
3.3.  Klausīšanās prasmju uzlabošana    17
4.  Uzvedības koriģēšanas iespējas    18
4.1.  Izvēle    18
4.2.  Izmantosi ļaunprātīgi – zaudēsi    19
4.3.  Loģiskās konsekvences    20
4.4.  Pārmērīgas aktivitātes samazināšana    21
4.5.  Sociālo prasmju veidošana    23
5.  Hiperaktīvo bērnu uzmanības un mērķtiecības traucējumi    29
6.  Ieteikumi saskarsmē ar uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroma bērniem    34
7.  Ieteikumi mācību stundas organizācijā    36
8.  Anketu analīze    52
  Secinājumi    58
  Anotācija    60
  Annotation    61
  Izmantotā literatūra    62
Extract

Straujajā dzīves ritmā ļoti bieži paliek nepamanīti daudzi sīkumi un arī ļoti nozīmīgas lietas. Bieži bērni, vecāku aizņemtības dēļ, tiek pamesti novārtā un audzināti nedēļas nogalēs. Tādēļ, ļoti bieži, paslīd garām uzvedības problēmu veidošanās cēloņi, arī dažādām veselības problēmām tiek pievērsta mazāka uzmanība nekā vajadzētu.
Bērniem ir nepieciešama vecāku nedalīta uzmanība, tādēļ viņi izmēģina dažādas iespējas, lai pievērstu sev pieaugušo uzmanību. Ilgu laiku tika uzskatīts, ka uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroms ir bērna uzvedības traucējums, uzmanības pievēršanas mehānisms. Taču, veicot pētījumus, tika noskaidrots, ka uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroms ir nopietns nervu darbības traucējums.
Šis uzskats vēl nav plaši iesakņojies sabiedrības apziņā un tiek traktēts dažādi. Skolotāji katru nepaklausīgo vai aktīvo bērnu uzskata par hiperaktīvu, neapzinoties cik nopietna ir šāda diagnoze. Vecāki uzskata, ka bērns ir vienkārši nepaklausīgs un viņu soda. Taču patiesībā uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroms ir nopietna problēma visā pasaulē, ar kuru slimo vismaz 5% bērnu sākumskolas posmā.
Savā darbā vēlos atklāt uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroma cēloņus, izpausmes un uzvedības rekcijas iespējas.
Ievērojot problēmas aktualitāti, tika izvēlēta diplomdarba tēma: “Hiperaktīvs bērns sākumskolā”.

1. Uzmanības deficīts un hiperaktivitātes sindroms

Uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroms ir nervu darbības traucējums, kas izpaužas nespējā mierīgi nosēdēt savā vietā, kontrolēt uzvedību un noturēt uzmanību. Šīs grūtības parasti sākas pirms septiņu gadu vecuma.[13]
Šo darbību nespējas regulācijas cēloņi ir smadzeņu neiroķīmisko procesu traucējumos, kas saistās ar smadzeņu starpniekvielu jeb mediatoru grupu. Līdz šim pētījumos nav atklāts šo starpniekvielu darbības mehānisms. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register