Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:857557
 
Author:
Evaluation:
Published: 06.06.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 46 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācijas    9
  IEVADS    9
  GARĪGĀS ATTTĪSTĪBAS TRAUCĒJUMU RAKSTUROJUMS UN AR TO SAISTĪTĀS PAZĪMES    12
1.1.  Garīgās attīstības traucējuma izpētes vēsture, jēdziens un definējums    12
1.2.  Garīgās attīstības cēloņi un klasifikācija    14
1.3.  Galvas smadzeņu darbības īpatnību raksturojums garīgās attīstības traucējumu gadījumā    16
1.4.  Personības veidošanās īpatnības skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem    18
  Secinājumi    24
  SPECIĀLO SKOLU DARBA SPECIFIKA UN SPECIĀLĀ PEDAGOGA PERSONĪBA    25
2.1.  Pedagoģiskais process speciālajās skolās    25
2.2.  Speciālā skolotāja nepieciešamās prasmes    27
  Secinājumi    31
  SOCIĀLĀS UN SASKARSMES PRASMJU APGŪŠANAS NOZĪME SKOLĒNIEM AR GARĪGĀS ATTĪSTĪBAS TRAUCĒJUMIEM    32
3.1.  Saskarsmes un sadarbības nozīme vispusīgas personības attīstībā    32
3.2.  Darba un sadzīves iemaņu apmācība skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem    37
  mācīšanās zināt un iegūt sapratnes līdzekļus    37
  mācīšanās darīt, lai spētu sadarboties ar apkārtējo pasauli    37
  mācīšanās kopā, lai piedalītos un sadarbotos ar citiem cilvēkiem visās cilvēka darbībās jomās    37
  mācīšanās būt, lai labāk attīstītu personību (Baltā grāmata)    37
3.3.  Spēles un rotaļas nozīme sociālo iemaņu un saskarsmes veicināšanai skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem    40
  Secinājumi    42
  SKOLĒNU AR GARĪGĀS ATTĪSTĪBAS TRAUCĒJUMIEM SOCIĀLO UN PRAKTISKO DARBĪBU NOVĒRTĒJUMS UN IZPĒTE    44
  NOBEIGUMS    55
  REKOMENDĀCIJAS    56
  SECINĀJUMI    56
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI    58
Extract

Bērns ar speciālajām vajadzībām ir bērns, kuram slimības vai traumu izraisītu orgānu sistēmas funkciju traucējumu dēļ ir nepieciešama palīdzība un īpaša apmācība (10, 69.lpp.). Bērns ar speciālajām vajadzībām ir arī bērns ar garīgās attīstības traucējumiem, un kā paredz 1998.gada 30. jūnija pieņemtā koncepcija „Vienādas iespējas visiem”, galvenais uzdevums ir panākt konkrētus mērķus, kādi ir nepieciešami, lai novērstu traucējošos faktorus un palīdzētu bērniem būt par personībām ar vienādām iespējām sabiedrībā. Šīs koncepcija ir izstrādāta līdz 2010. gadam (25, 3.lpp.).
Bērniem, kuriem ir smagas garīgās attīstības traucējumi, intelekts funkcionē citādāk, mazāk produktīvi kā normālam bērnam (18, 7.lpp.), līdz ar to rodas nepieciešamība izzināt šo bērnu psihes īpatnības un attīstošo darbības sfēru, lai šāds bērns nākotnē spētu adaptēties sabiedrībā.
Audzināšana kā mijiedarbība starp pieaugušo un bērnu notiek sociālajā vidē, kurā attīstās topošā personība. Tādēļ audzināšanas uzdevums ir rosināt cilvēkam veidoties kā personībai, kas ir ne tikai atkarīga no sabiedrības, bet arī apzinās sevi kā pilnvērtīgu tās locekli, spēj mijiedarboties, ietekmēt to un mainīties pats (33, 23.lpp.).
S. Omarova min, ka cilvēka īstenā, sociālā individualitāte, viņa personības savdabība veidojas tikai sabiedrībā, indivīda socializācijas procesā (22, 36.lpp.). Šāds skatījums īpašu nozīmi gūst attiecībā uz bērniem ar speciālajām vajadzībām.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −51,45 €
Work pack Nr. 1140384
Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register