Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:116752
 
Author:
Evaluation:
Published: 24.07.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 46 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    6
1.  TEORĒTISKĀ DAĻA    9
1.1.  Inovācijas jēdziens, klasifikācija un funkcijas    9
1.2.  Inovatīvās darbības nozīme uzņēmējdarbībā    24
1.3.  Inovācijas process    26
2.  ANALĪTISKĀ DAĻA    35
2.1.  Nacionālās inovāciju sistēmas vispārīgs raksturojums    35
2.2.  Latvijas Nacionālā inovāciju sistēma    37
2.2.1.  Latvijas tautsaimniecības raksturojums    37
2.2.2.  Latvijas nacionālās inovāciju sistēmas stiprās un vājās puses    42
2.2.  Inovatīvās darbības organizēšana uzņēmumā    56
3.  ZINĀTNISKI PRAKTISKĀ DAĻA    61
3.1.  Jauna konkurētspējīga uzņēmuma radīšana    61
3.2.  Jauna inovatīva uzņēmuma atbalsta sistēmas analīze    63
3.2.1.  Tehnoloģiskie parki un tehnoloģiskais centrs    63
3.2.2.  Biznesa inkubatori    70
3.2.3.  Inovatīva uzņēmuma valsts finansiālais atbalsts    74
3.2.3.1.  Latvijas Garantiju aģentūra    75
3.2.3.2.  Atbalsta programmu pārvalde ALTUM    80
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    86
  BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS    89
  PIELIKUMI    94
Extract

Runā, ka klasiskais biznesa plānošanas laiks ir garām, tā vietā nāk zināšanu – inovācijas stratēģija. Apgalvo, ka 21. gadsimtā inovācija top par galveno tautsaimniecības virzītājspēku, ka nākotne piederēs inovatīviem cilvēkiem, t.i., cilvēkiem, kuri būs apveltīti ar intuīciju, fantāziju un iztēli, ar tieksmi uz piedzīvojumiem, ar spēju riskēt. Mūsdienās inovācijas gatavojas kļūt par nozīmīgāko ekonomiskās attīstības faktoru, nobīdot otrajā plānā investīcijas.
Latvijas tautsaimniecības tālākā attīstība un izaugsme lielā mērā ir atkarīga no tā cik daudz inovatīvus produktus vai pakalpojumus spēsim piedāvāt starptautiskos tirgos, jo tikai preces ar augstu pievienoto vērtību spēs nodrošināt konkurētspēju šajos globalizācijas apstākļos.
Valdībai ir noteicošā nozīme inovācijām labvēlīgas vides izveidē, racionāli veicot ekonomikas pārstrukturēšanu un, efektīvi izmantojot pieejamos resursus, veicināt uz tehnoloģijām balstītas uzņēmējdarbības attīstību. Primārais stratēģiskais uzdevums ir radīt priekšnoteikumus inovatīvai darbībai - jaunu, konkurētspējīgu produktu un pakalpojumu izstrādei, praktiski pielietojamo pētījumu veikšanai, augstākās kvalifikācijas speciālistu sagatavošanai, uzņēmējdarbības attīstībai, kvalitātes sistēmu ieviešanai, augsto tehnoloģiju un perspektīvo nozaru ar lielu pievienoto vērtību stimulēšanai u.c., kas kopumā veicinātu uzņēmumu, un līdz ar to arī valsts, konkurētspējas izaugsmi.
Ekonomisko attīstību ar inovatīvu darbību ir apliecinājušas tādas salīdzinoši mazas valsti kā Īrija, Somija, Izraēla, kā arī kaimiņvalstis Igaunija un Lietuva ir paradījušas skaidru nostāju inovācijas politikas jomā. Diemžēl Latvija inovāciju jomā ir krietni atpalikusi no pārējām ES dalībvalstīm.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register