Term Papers
Humanities
Linguistics, Interpreting
Pakalpojuma uzņēmuma klientu piesaistīšanas projekts-
Pakalpojuma uzņēmuma klientu piesaistīšanas projekts
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 10 | |
1. | ANALĪTISKĀ DAĻA | 10 |
1.1. | SIA Hieroglifs saimnieciskās darbības raksturojums | 10 |
1.2. | Uzņēmuma finanšu rādītāju analīze | 13 |
1.3. | Tirgus un konkurentu analīze | 18 |
1.3.1. | Tirgus analīze | 18 |
1.3.2. | Nozares vērtējums pēc Portera piecu spēku modeļa | 20 |
1.3.3. | Uzņēmuma un tā konkurentu analīze | 22 |
1.4. | Pakalpojumu un apkalpošanas kvalitātes analīze | 27 |
1.4.1. | Pakalpojumu klāsta analīze | 27 |
1.4.2. | Klientu apkalpošanas kvalitātes analīze | 28 |
1.5. | Uzņēmuma klienti un to apkalpošanas svarīgākie aspekti | 31 |
1.5.1. | Uzņēmuma klientu analīze | 31 |
1.5.2. | Klientu apkalpošanas svarīgākie aspekti | 33 |
2. | APRĒĶINU DAĻA | 36 |
2.1. | Jauna pakalpojuma izveide: Pārrobežu kultūras un mārketinga konsultācijas | 36 |
2.2. | Virzīšanas pasākumi | 42 |
2.2.1. | Virzīšanas pasākumi tulkošanas pakalpojumu popularizēšanai | 42 |
2.2.2. | Virzīšanas pasākumi valodu kursu popularizēšanai | 48 |
2.2.3. | Virzīšanas pasākumi starpkultūru konsultāciju popularizēšanai | 51 |
2.3. | SEO pasākumu veikšana | 53 |
2.3.1. | SEO optimizācijas pasākumu veikšana uzņēmuma mājaslapai | 53 |
2.3.2. | SEO optimizācijas pasākumi valodu kursu atslēgvārdiem | 60 |
3. | TEHNOLOĢISKĀ DAĻA | 64 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 74 | |
BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS | 77 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Pirmajā daļā veicot uzņēmuma saimnieciskās darbības raksturojumu, tirgus un konkurentu analīzi, uzņēmuma finanšu rādītāju un uzņēmuma pakalpojumu un klientu analīzi, autors izvirzīja vairākus secinājumus.
Šobrīd Latvijā ir reģistrēti 678 komersanti, kas reģistrējuši savu pamatdarbību vai ar NACE klasifikatora kodu: 74.30. Pēdējo astoņu gadu laikā, konkurence šajā nozarē ir krasi pieaugusi. 2013. gadā salīdzinājumā ar 2005. gadu, uzņēmumu skaits ir palielinājies 3,7 reizes.
Kopumā Latvijā tulkošanas jomā darbojas 90% mazo uzņēmumu, vidēji vienā uzņēmumā 2013. gadā nodarbinot 1,8 personas. Tirgū tas rada lielu sadrumstalotību, tādēļ kopējā tirgus struktūrā, Hieroglifs sniegto pakalpojumu vērtība 2013. gadā sastāda tikai 0,62% no kopējās tirgus sniegto pakalpojumu vērtības.
Lielākie tirgus spēlētāji patstāvīgi cenšas samazināt konkurenci, uzspiežot savu cenu politiku, kas liek nelielajiem uzņēmumiem strādāt pašizmaksas līmenī vai arī ar zaudējumiem noteiktās valodu kombinācijās. Tādēļ lielākā daļa no uzņēmuma finanšu rādītājiem ir samazinājušies un atrodas kritiski zemā līmenī, salīdzinot gan ar iepriekšējiem gadiem, gan ar nozares vidējiem rādītājiem.
Uzņēmumam juridisko personu apkalpošana ir daudz izdevīgāka, jo pasūtījumu apjoms ir daudz lielāks un to plūsma daudz stabilāka, ar nelielu sezonalitātes izpausmi – tuvojoties vasaras sezonai, darbu apjoms samazinās. Tādēļ uzņēmums savu darbību galvenokārt koncentrē uz juridiskām personām – 2013. gadā 86.7% no visiem apkalpotajiem klientiem bija tieši juridiskas personas.
Fizisku personu apkalpošanā ir novērojama izteikta sezonalitāte – pasūtījumu apjoms pieaug, tuvojoties vasaras sezonai. Tādēļ vasaras periodā šim tirgus sektoram uzmanība tiek pievērsta daudz vairāk, aktīvāk izstrādājot jaunas mārketinga aktivitātes.
Tā kā pakalpojums ir netaustāms, tad pircēja subjektīvais viedoklis ir ļoti svarīgs faktors lēmuma pieņemšanas procesā. Piesaistot biznesa klientus, mārketinga aktivitātēm ne vienmēr jābūt izklaidējošām vai vizuāli iespaidīgām, galvenais ir ziņas satura kvalitāte.
…
Mūsdienās Latvijas un pasaules tirgū nemitīgi aug uzņēmumu skaits, kuri ražo vai piedāvā savus pakalpojumus patērētājiem. Šai tendencei kļūstot ar vien izteiktākai, konkurence tirgū aug daudz straujāk, nekā lielākā daļa uzņēmēju var tai izsekot. Katrs uzņēmums cenšas konkurēt, kā spēj, un izcīnīt savu vietu tirgū starp līdzīgiem uzņēmumiem, kas dotu tam iespēju iegūt pēc iespējas lielāku tirgus daļu, nodrošinot tā stabilu darbību. Bet, lai to izdarītu ir nepieciešams rast risinājumu uz grūti atrisināmu problēmu – ko vēlas patērētājs, kā konkrētais produkts spēs apmierināt patērētāju vajadzības, un kā produkts vai pakalpojums spēs pielāgoties mūsdienu strauji mainīgajiem dzīves apstākļiem. Šobrīd uzņēmumiem ir jāsaprot, ka konkurenci vairs neierobežo valstu robežas. Viss slēpjas pareizo līdzekļu pielietošanā, konkurences cīņā. Svarīgākā uzņēmuma vērtība – klients, kļūst daudz izglītotāks un sen vairs nepazīst robežas, pateicoties straujajai tehnoloģiju attīstībai un pieejamībai. Nespēja izprast un apmierināt klientu vēlmes, bieži vien noved pie nepatīkamām sekām – klientu skaita un tirgus daļas samazināšanās, uzņēmuma konkurētspējas pasliktināšanās un galu galā, uzņēmuma slēgšanas. Tā kā neviens uzņēmums nedarbojas izolēti no apkārtējiem faktoriem, katram uzņēmējam būtu jāsaprot tas, ka mūsdienu interneta laikmetā, konkurents atrodas tikai viena peles klikšķa attālumā. Tādēļ, lai uzņēmums veiksmīgi darbotos un attīstītos, nepieciešams analizēt un pētīt ārējās vides faktorus un to iedarbību, kā arī jāveic analīze par patērētāju vajadzībām un konkurentu darbībām.
-
Klientu skaita palielināšanas iespējas uzņēmumā SIA "X"
Research Papers19 Economics, Marketing, Advertising, Business
- Pakalpojuma uzņēmuma klientu piesaistīšanas projekts
-
Uzņēmuma ārējās vides analīze tirdzniecības uzņēmumā
Research Papers17 Economics, Marketing, Advertising, Business
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Personāla vadības sistēmas izveidošana uzņēmuma konkurētspējīgas priekšrocības radīšanai
Term Papers for university96
Evaluated! -
Vadīšanas procesu pilnveidošana uzņēmumā "X"
Term Papers for university66
-
Cilvēkresursu organizācija mazā un vidējā kokapstrādes uzņēmumā
Term Papers for university61
Evaluated! -
Uzņēmuma "X" attīstības stratēģijas alternatīvas un izvēlētās stratēģijas vadīšana
Term Papers for university83
Evaluated! -
Uzņēmuma SIA "X" maksātspējas uzlabošanas process un finansiālās darbības analīze un izvērtējums
Term Papers for university83