Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
21,48
You save:
2,58 (12%)
Discounted price*:
18,90
Purchase
Add to Wish List
ID number:503483
Author:
Evaluation:
Published: 17.01.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 49 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  PROPAGANDA UN SIEVIETES TĒLS    6
1.1.  Propaganda, mitoloģija, ideoloģija    7
1.2.  Sievietes kā propagandas mērķauditorija    8
1.3.  Sievietes tēla semantika    9
1.4.  Propagandas analīzes paņēmieni    10
2.  PRESES DISKURSS UN TĀ VĒSTURISKĀ ATTĪSTĪBA LATVIJĀ    18
2.1.  Preses attīstības vēsture demokrātiskas Latvijas Republikas laikā    18
2.2.  Izmaiņas preses diskursā autoritārisma režīma laikā    19
2.3.  1940. gada vasaras politisko notikumu nestās izmaiņas    21
2.4.  Nacistiskās Vācijas pārveidojumi Latvijas presē    23
2.5.  Atkārtotās padomju okupācijas pienesums informācijas aprites uzraudzībā    26
3.  SIEVIETES TĒLS DEMOKRĀTISKAS UN AUTORITĀRAS LATVIJAS PRESĒ    29
3.1.  Demokrātiskas Latvijas Republikas raibā preses aina    29
3.2.  Sievietes vēlamā darbības lauka sašaurināšanās autoritārisma presē    42
4.  LATVIJAS OKUPĀCIJAS LAIKA SIEVIEŠU PRESES IZDEVUMI    55
4.1.  Sievietes dzimtes konstrukcija nacistiskās ideoloģijas propagandā    55
4.2.  Sievietes tēla mitoloģizēšana padomju propagandā    60
  NOBEIGUMS    72
  KOPSAVILKUMS    74
  IZMANTOTO AVOTU UN LITERATŪRAS SARAKSTS    80
  SUMMARY    86
  PIELIKUMS    87
Extract

NOBEIGUMS
Atgriežoties pie bakalaura darba pirmajā nodaļā nostiprinātajām teorētiskajām zināšanām un darba autores piedāvātās propagandas aspektu analīzes shēmas, jāsecina, ka mediji piedalījās sabiedriskās domas konstruēšanā, popularizējot uzskatus par vēlamo sievietes tēlu un pienākumiem, izejot no katra konkrētā laikaposma ideoloģiskajiem uzstādījumiem. Politiskie pārkārtojumi vairākkārt pārrāva ierasto dzīves plūsmu, laužot un pārmainot cilvēku dzīves ritmu. Propaganda, īpaši okupācijas varas apstākļos, konstruēja fiktīvu realitāti un iezīmēja akceptētās sievietes dzīves robežas.
Vēsturiskais konteksts, kurā propaganda parādījās katrā attiecīgajā reizē, bija tas, kas diktēja propagandas ideoloģijas karkasu, no kura tālāk izrietēja liela daļa turpmāko propagandas aktivitāšu. Viena politiskā režīma nomaiņu ar citu jaunās iekārtas ideologi attaisnoja, nomelnojot iepriekšējos. Jo vairāk diametrālu pretmetu, jo plašākas iespējas jaunajam režīmam uz iepriekšējā fona izcelties. Tādējādi, vienu posmu izlaižot, atsevišķos gadījumos vērojams, ka no jauna aktuālas kļūst tās vērtības un idejas (protams, ne visas), kas jau dominējušas iepriekš. T.i., ja demokrātiskas Latvijas Republikas gados sievietes tiecās izrauties ārpus mājas dzīves, tad pēc K. Ulmaņa autoritārisma režīma iestāšanās viņas arvien vairāk mēģināja tajā atbīdīt atpakaļ, kad atkal nāca padomju okupācija, kas teicās sievieti atbrīvojusi no vergošanas mājsaimniecībā, bet vācu okupācija no jauna atgādināja sievietei par viņas bioloģisko (tātad – primāro) pienākumu. Arī starp autoritārisma prasību pēc latviskas Latvijas un nacistiskās Vācijas rasu tīrības politiku iespējams vilkt zināmas paralēles, kurpretī Padomju Savienības brālīgo republiku saimes propagandā kapitālisma un nacistiskās Vācijas kategorijas kalpoja pretstata konstruēšanai attiecībā pret sociālismu.
Kas attiecas uz propagandas organizācijas struktūru, tad propagandista kontroles un uzraudzības aparātam bija tendence pieņemties spēkā pie gandrīz katras politiskā režīma nomaiņas. Demokrātiskas Latvijas Republikas laiks bija periods, kad presē vienlaikus parādījās visplašākā viedokļu daudzveidība, kā arī propagandējošās institūcijas netika apzināti slēptas. Autoritārisma laika jaunpienesums preses uzraudzības kontroles pastiprināšanā latviešu publiku jau sāka pieradināt pie tendences, kas okupācijas varu periodos tikai pieauga, proti, tam, ka prese atražo ideoloģijas saukļus un prasības. Okupācijas varas apstākļos ir grūti runāt par īpašām tehnikām propagandas vēstījuma pastiprināšanā. Ja, piemēram, autoritārisma apstākļos tā bija savdabīgas iekonservētas latvietības aktualizēšana, jo sasaucās ar sabiedrības apziņā jau eksistējušiem priekšstatiem par latviskajām tradīcijām un tādēļ stiprināja latvisko apziņu un kopību, tad kara un okupācijas apstākļos jebkurš paņēmiens uzskatāms par speciāli un ar nodomu izraudzītu.…

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −33,72 €
Work pack Nr. 1336791
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Propagandas konstruētais sievietes tēls presē Latvijā laika posmā no 20.gadsimta 20. līdz 50.gadiem”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/503483

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register