-
Ražošanas uzņēmuma darbības attīstības projekts
2011 - 2015 years
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 5 | |
1. | Analītiskā daļa | 7 |
1.1. | Uzņēmuma apraksts | 7 |
1.1.1. | Uzņēmuma vēsture | 8 |
1.1.2. | Uzņēmuma organizatoriskā struktūra | 8 |
1.2. | Uzņēmuma ietekmējošo faktoru analīze | 10 |
1.2.1. | Ārējā makro vide | 10 |
1.2.2. | Ārējā mikro vide | 11 |
1.3. | Reklāmas tirgus analīze | 13 |
1.4. | Uzņēmuma finansiālā stāvokļa novērtējums | 15 |
1.4.1. | Uzņēmuma saimnieciskās darbības rādītāju analīze | 15 |
1.4.2. | Uzņēmuma līdzekļu izmantošanas rādītāju analīze | 19 |
1.4.3. | Uzņēmuma finansiālā stāvokļa rādītāju analīze | 21 |
1.5. | Analītiskās daļas rezultātu apkopojums | 25 |
2. | Projekta aprēķinu daļa | 27 |
2.1. | Uzņēmuma darbības attīstības pasākumi | 27 |
2.2. | Jaunas ražošanas iekārtas iegāde | 27 |
2.2.1. | Investīciju projekta efektivitātes novērtējums | 29 |
2.2.2. | Plānotās darbības rezultātu analīze | 31 |
2.3. | Darbinieku motivācijas paaugstināšanas pasākumi | 33 |
2.3.1. | Personāla vadība un motivēšana | 33 |
2.3.2. | Uzņēmuma darbinieku motivācijas trūkuma raksturojums | 36 |
2.3.3. | Veiktie motivēšanas pasākumi | 37 |
2.3.4. | Uzņēmuma personāla motivēšanas programma | 38 |
2.3.5. | Plānotie motivācijas pasākumu rezultāti | 40 |
2.4. | Produkcijas virzīšanas pasākumi | 41 |
2.4.1. | Produkcijas virzīšana tirgū | 41 |
2.4.2. | Produkcijas virzīšanas pasākumu plāns | 44 |
2.4.3. | Produkcijas virzīšanas pasākumu plānotie rezultāti | 46 |
2.5. | Projekta aprēķinu daļas rezultātu apkopojums | 48 |
3. | Tehnoloģiskā daļa | 49 |
3.1. | Klientu datu bāzes izstrāde | 49 |
3.2. | Darbs ar Excel 2010 datu bāzi | 49 |
3.2.1. | Datu formas izmantošana | 50 |
3.2.2. | Ierakstu kārtošana sarakstā | 52 |
3.2.3. | Ierakstu atlasīšana ar AutoFilter | 52 |
3.2.4. | Noformēšana pēc nosacījuma | 54 |
3.2.5. | Komentāru pievienošana | 56 |
3.2.6. | Datu šķersgriezuma tabulas | 56 |
3.2.7. | Datu šķērsgriezuma diagrammas | 58 |
3.3. | Tehnoloģiskās daļas secinājumi | 60 |
4. | Darba un dabas aizsardzības daļa | 61 |
4.1. | Darba aizsardzība uzņēmumā | 61 |
4.2. | Darba aizsardzības sistēmas izveidošana uzņēmumā | 61 |
4.3. | Darba vides riska faktoru novērtēšana | 63 |
4.4. | Darba aizsardzības pasākumu plāns | 65 |
Secinājumi un priekšlikumi | 67 | |
Bibliogrāfiskais saraksts | 70 | |
Diplomprojekta grafiskā daļa | 72 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Apkopojot informāciju un veicot uzņēmuma finansiālās darbības analīzi, tika izdarīti sekojošie secinājumi:
1. SIA „X” strādā Latvijas tirgū vairāk kā 10 gadus un tā pamatnodarbošanās ir reklāmas produkcijas ražošana pēc individuāliem pasūtījumiem
2. Uzņēmuma lielākie klienti ir reklāmas aģentūras un veikali, kuriem SIA „X” palīdz reklāmas projektu un pārdošanas palīglīdzekļu tehniskā izpildē.
3. Uzņēmumam nav liels tiešo konkurentu skaits, jo ražošanas uzsākšanai ir nepieciešamās dārgās iekārtas un pieredze specifisko darbu izpildē.
4. Uzņēmuma konkurenti ir arī piegādātāji, sadarbības partneri vai klienti, kas iegādājas ražošanas iekārtas un piedāvā līdzīgus pakalpojumus.
5. Uzņēmuma ražošanas izmaksas lielākoties ietekmē izejvielu, degvielas un elektroenerģijas cenas, kas pēdējā laikā piedzīvoja kāpumu, un tas negatīvi skara ražošanas izmaksu īpatsvaru neto apgrozījuma un samazināja uzņēmuma iespējas gūt lielāku peļņu.
6. Uzņēmums konkurē uz pasūtījuma kvalitātes un izpildes ātruma, kā arī piedāvā klientiem arvien jaunas ražošanas iespējas iegādājoties jaunās iekārtas, izmanto savu pieredzi ražošanā un cenšas apgūt arvien jaunas tehnoloģijas.
7. Vides reklāmas tirgū 2011.gada bija neliels kritums -2%, bet kopējais reklāmas tirgus pieauga par 5%, taču 2012.gada 1.pusgadā ir novērots neliels gan vides reklāmas gan kopēja reklāmas tirgus pieaugums 2% apmērā.
8. Uzņēmums pasūta rezerves daļas un ražošanas iekārtas pie ārzemju piegādātājiem no Vācijas, Norvēģijas, Francijas, Somijas un citām valstīm
9. Uzņēmuma valde gandrīz katru gadu piedalās starptautiskās ražošanas izstādēs, kur smeļas pieredzi par jaunām ražošanas iespējām un nodibina kontaktus ar potenciālajiem iekārtu, materiālu un rezerves daļu piegādātājiem.
10. Uzņēmums eksportē vidēji ap 2% no saražotās produkcijas uz Lietuvu, Igauniju, Nīderlandi, Krieviju, Zviedriju un citām valstīm.
11. Izdevīgāk izejvielas iegādāties no ārzemju piegādātājiem, taču notiek sadarbība arī ar Latvijas uzņēmumiem, jo tiem ir ātrākie piegādes laiki un šajā nozarē ātrai pasūtījumu izpildei ir liela nozīme sadarbībā ar klientiem.
12. 2012.gads bija veiksmīgāks pēdējo trīs gadu laikā, pieauga neto apgrozījums, kā arī būtiski palielinājās peļņa salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem.
13. Uzņēmuma darbiniekiem ir novērots motivācijas trūkums, kas ietekmē kopējo disciplīnu uzņēmuma, palēnina pasūtījumu izpildi un novērš pie lielāka brāķu procenta veidošanās.
14. Uzņēmums neiegulda daudz naudas līdzekļus pārdošanas veicināšana, klientu informēšanā un citos mārketinga pasākumos un strādā lielākoties ar pastāvīgiem klientiem un to sadarbības partneriem.
…
Diplomprojekts ir izstrādāts par tēmu „Ražošanas uzņēmuma darbības attīstības projekts”. Diplomprojekta autore ir _____. Diplomprojekts sastāv no ievada, analītiskās, projekta aprēķinu, tehnoloģiskās, darba un dabas aizsardzības un grafiskās daļas, kā arī secinājumiem un priekšlikumiem. Analītiskajā daļā tika sniegta informācija par ražošanas uzņēmuma darbību, tika veikta ietekmējošo faktoru analīze, tika aprakstītas tendences reklāmas tirgū, tika novērtēts uzņēmuma finanšu stāvoklis. Projekta aprēķinu daļā tiek veikta trīs uzņēmuma darbības attīstības pasākumu analīze un ietekme uz uzņēmuma darbību. Tehnoloģiskajā daļā tika aprakstīta klientu datu bāzes veidošana un tās izmantošana ikdienas darba atvieglošanai un pilnveidošanai, pārdošanas veicināšanas pasākumu īstenošanai, klientu parādu apmaksas kontrolēšanai un atskaišu veidošanai. Darba un dabas aizsardzības daļā aprakstīti pilnvērtīgas darba aizsardzības sistēmas veidošanas pamatprincipi, tika veikta darba vides faktoru analīze un sastādīts preventīvo pasākumu plāns riska faktoru samazināšanai. Grafisko daļu veido projekta izstrādāšanas gaitā iegūto un izstrādāto rezultātu attēli. Kopējais darba apjoms ir 89 lapas. Datu atspoguļošanai tika izmantoti 24 attēli, 21 tabula, un 2 pielikumi. Darba izstrādei tika izmantoti 33 literatūras avoti.
- Ražošanas uzņēmuma darbības attīstības projekts
- Ražošanas uzņēmuma darbības pilnveidošanas projekts
- Uzņēmuma "XXXXX" mārketinga darbības SVID analīze un iespējamie attīstības virzieni
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Uzņēmuma attīstības projekts
Term Papers for university54
-
Mēbeļu ražošanas un tirdzniecības uzņēmuma mārketinga vides raksturojums un ieteikumi darbības uzlabošanai
Term Papers for university66
-
Šūšanas uzņēmuma SIA „Capman” ražošanas un saimnieciskās darbības attīstība
Term Papers for university75
Evaluated! -
Darbības nepārtrauktības plāna ieviešana uzņēmumā
Term Papers for university70
-
SIA "X" finansiālās darbības analīze un attīstības perspektīvas
Term Papers for university82