Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:613608
 
Author:
Evaluation:
Published: 18.07.2022.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 116 units
References: Not used
Time period viewed: 2016 - 2020 years
2021 - 2025 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    5
1.  DARBA UZDEVUMI, PĒTĪŠANAS METODES UN PĒTĪJUMA ORGANIZĒŠANA    7
1.1.  Darba uzdevumi    7
1.2.  Pētīšanas metodes    8
1.2.1.  Literatūras avotu analīze    8
1.2.2.  Dokumentālā izpētes metode    8
1.2.3.  Anketēšana    8
1.2.4.  Matemātiskā datu apstrāde    9
1.3.  Pētījuma organizēšana    9
2.  SPORTA KOMERCIALIZĀCIJAS TEORĒTISKIE ASPEKTI    10
2.1.  Komercializācijas teorētiskie aspekti    10
2.2.  Inovācijas komercializācijas procesā    12
2.3.  Mārketings komercializācijas procesā    13
2.4.  Komercializācija sportā    14
2.5.  Komercializācijas procesi profesionālajā sportā    16
3.  SIEVIEŠU FUTBOLA KOMERCIALIZĀCIJA    23
3.1.  Sieviešu futbola attīstības vēsturiskie aspekti    23
3.2.  Sieviešu futbola komercializācija Latvijā    32
3.2.1.  Spēļu dienas ieņēmumi    32
3.2.2.  Spēļu translācijas tiesību pārdošana    33
3.2.3.  Kluba firmas preču tirdzniecība    34
3.2.4.  Sponsoru nauda    34
3.2.5.  Reklāma    36
3.2.6.  Spēlētāju pārdošanas un īre    36
3.2.7.  Dalība starptautiskajos turnīros    37
3.2.8.  Ienākumi no sava stadiona    38
3.2.9.  Interneta vietne, savs TV kanāls, radiostacija, poligrāfija    39
3.2.10.  Ienākumi no blakus biznesa, kas balstīts uz kluba zīmolu    40
3.2.11.  Ienākumi no ieguldījumiem    40
3.2.12.  Citi ienākumi    40
3.3.  Sieviešu futbols ārvalstīs    42
3.4.  Sieviešu klubu pārstāvju viedokļu analīze par sieviešu futbola komercializācijas aspektiem Latvijā    46
3.5.  Sieviešu futbolā iesaistīto pušu viedokļu analīze par sieviešu futbola komercializācijas aspektiem Latvijā    73
3.6.  Sieviešu futbola komandu komercializācijas programma Latvijā    93
  DISKUSIJA    104
  SECINĀJUMI    105
  LITERATŪRAS SARAKSTS    107
  PIELIKUMI    113
  KOPSAVILKUMS    123
  SUMMARY    128
  APLIECINĀJUMS    133
  ĒTIKAS KOMISIJAS ATZINUMS    134
Extract

Rezultāti un secinājumi:
1. Apkopojot teorētisko daļu par komercializācijas jēdziena būtību, kurā bija piedāvātas dažādas komercializācijas jēdziena definīcijās, galvenokārt raksturoja komercializāciju kā procesu, kura ietvaros personas, organizācijas vai uzņēmumi savas jaunās idejas pārveidoja par produktu (pakalpojumu), kurš nes peļņu. Tas ir process, kurā tiek saskaņotas pircēja un pārdevēja vēlmes attiecībā uz inovatīvu produktu izmantošanas iespējām, izmaksām un īpašumtiesību nodošanu.
2. Latvijā sports vēsturiski ir piederējis sociālajai sfērai un tikai pēdējos gados to sāk vērtēt no komerciālā viedokļa. Salīdzinājumā ar Eiropas valstīm mūsu valsts sporta nozare ir jāatzīst par topošu. Starp vīriešu un sieviešu komandām pastāv būtiskas atšķirības starptautiskajos noteikumos, kas ierobežo papildu līdzekļu piesaisti sieviešu klubiem, tajā skaitā – spēlētāju kompensācijas mehānisms, kurš praktiski, nedarbojas sieviešu futbolā, tāpat maksa par spēlētāju izsaukšanu uz nacionālajām komandām pagaidām nav pieejama sieviešu klubiem, kā arī finansējums par dalību UEFA organizētajos turnīros starp vīriešu un sieviešu komandām ir ievērojami atšķirīgs. Zemā Latvijas klubu UEFA koeficienta dēļ, UEFA čempionu līgas turnīrā var piedalīties tikai SFL čempionvienība, pārējie klubi var pretendēt tikai uz kompensācijas naudu par čempionvienības piedalīšanos UEFA čempionu līgas turnīrā.
3. Lietuva un Igaunija gāja atšķirīgus ceļus attiecībā uz sieviešu futbola komercializāciju. Ja Lietuva izvēlējās Lietuvas sieviešu futbola flagmaņa kluba “Gintra” atbalstīšanas ceļu, tad Igaunija – konkurētspējīgas vides apstākļu radīšanas ceļu profesionālu futbola klubu veidošanai. Katram no šiem sieviešu futbola komercializācijas ceļiem ir savi plusi un mīnusi, piemēram, kas notiks ar sieviešu futbolu Lietuvā, ja futbola kluba “Gintra” vadītāji atteiksies to atbalstīt? Tad sieviešu futbols Lietuvā zaudēs ne tikai sportiskos rezultātus, bet arī būtisku pievilcību līdzjutējiem un sponsoriem, jo valstī šim klubam nav cienīgu konkurentu. Sieviešu futbola komercializācijas ceļš, uz kuru ir nolēmusi iet Igaunija, ilgtermiņā izskatās vēlamāks, jo labi izveidota vide sniedz iespēju attīstīties ne tikai vienam klubam, bet visiem sieviešu sacensību dalībniekiem. Taču šādas stratēģijas mīnusus var attiecināt uz sportiskajiem rezultātiem, jo kvalificēto vietējo spēlētāju skaits nav tik liels, un nav tik daudz līdzekļu kvalitatīvu leģionāru piesaistei; tas nozīmē, ka klubu sasniegumi starptautiskajā arēnā nebūs pārāk veiksmīgi. Izvēloties starp šīm divām sieviešu futbola komercializācijas stratēģijām, ir jāņem vērā Latvijā pastāvošo apstākļu specifika sieviešu futbolā.…

Author's comment
Editor's remarks
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −8,98 €
Work pack Nr. 1392574
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register