-
Skolēnu līdz 3.klasei radošās darbības veicināšana dabas vidē
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 2 | |
Annotation | 3 | |
Ievads | 5 | |
Jēdzienu skaidrojums | 7 | |
1. | Pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorijas par radošo darbību | 9 |
1.1. | Radošo darbību veicinošās darba metodes sākumskolā | 15 |
1.2. | 1.līdz 3.klases skolēnu vecumposma attīstības likumsakarības | 23 |
2. | Dabas vides un radošās darbības mijsakarības | 34 |
2.1. | Dabas materiālu izmantošana radošā darbībā sākumskolā | 34 |
Secinājumi | 72 | |
Izmantotā literatūra un informācijas avoti | 75 | |
Pielikumi | 80 |
Mūsdienu laikā, kad sabiedrība cīnās ar ekonomisko situāciju gan valstī, gan savā ģimenē šī īpašība – prasme radoši domāt, darboties, pārveidoties, attīstīties tālāk - nepieciešama visvairāk.
Gandrīz katrs bērns savu brīvo laiku pavada pie datora vai televizora ekrāniem, tādējādi
atsvešinoties no dabas. Ne katrs bērns spēj dabā saskatīt un ievērot dabā notiekošās pārmaiľas, tādēļ šo saikni nepieciešams uzturēt ne tikai no sākumskolas vecuma, bet jau daudz agrāk – pirmsskolas vecumā. Psiholoģijā veiktie pētījumi rāda, ka 5 gadu vecumā gandrīz 98% bērnu piemīt radošās izpausmes, 10 gadu vecumā tās vairs ir apmēram 30% bērnu, savukārt 15 gadu vecumā tās ir tikai 12%.
Lai gan pētījumi par radošo darbību pēdējos gados kļuvuši arvien aktuālāki un arī saistībā
ar to, ka 2009.gads pasludināts par kreativitātes gadu, gan arī saistībā ar to, ka radošums
tautsaimniecības problēmu risināšanā kļūst arvien pieprasītāka darbinieka īpašība, tomēr 1.līdz 3. klases līmenī, sākumskolas mācību procesā dominē intelektuālo prasmju apguve. Skolēniem nepieciešams atcerēties, iegaumēt arvien apjomīgāku faktu daudzumu. Tiek izmantotas arvien vairāk tādas darba metodes, kas atbilst vecumposma attīstības raksturojumam, bet nepieciešams vēl vairāk akcentēt tieši skolēnu radošuma un dabas materiālu izmantošanas mijsakarības.
21.gadsimta sākumskolas skolotāju izmantotās darba metodes un pedagoģiskos paľēmienus
vairāk nepieciešams saistīt ar dabas vidi. Viens no tādiem pedagoģiskiem paľēmieniem būtu
dabas materiālu izmantošana skolēnu radošajās darbībās jebkurā mācību priekšmetā.
Bakalaura temata izvēli noteica mūsdienu reālā situācija skolās, kur joprojām dominē
izglītības sistēma, kas balstās uz iegaumēšanas principiem, kas dinamiski mainīgajā pasaulē
vairs nedarbojas, kā arī ģimenēs, kur nenotiek sākumskolas skolēnu radošās darbības
veicināšana dabas vidē. Tāpēc ir nepieciešams attīstīt vairāk radošo spēju, kas ļautu saskatīt un
paredzēt šīs pārmaiľas un reaģēt līdzko tās notiek. Ir nepieciešams jauns skatījums.
Pētījuma objekts: sākumskolas mācību process dabas vidē
Pētījuma priekšmets: 1.līdz 3.klases skolēnu radošās darbības veicināšana
Pētījuma mērķis: izpētīt 1.līdz 3.klases skolēnu radošās darbības veicināšanas iespējas dabas
vidē
Pētījuma hipotēze: 1.līdz 3.klases skolēnu radošās darbības pilnveide dabas vidē notiek
sekmīgāk, ja-
mācību procesā dabas materiāli tiek izmantoti regulāri daţādos mācību priekšmetos;
pedagogs ir gatavs pilnveidot savas radošās spējas, pašizglītoties un atbalstīt radošu
pieeju mācību darbam;
dabas materiālu izmantošana sekmē skolēnu radošuma attīstību.
Pētījuma uzdevumi:
1. Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziľas par radošo darbību.
2. Noskaidrot 1.līdz 3.klases skolēnu vecumposma attīstības likumsakarības
3. Izstrādāt kritērijus sākumskolēna radošās darbības pilnveides vērtēšanai.
4. Izstrādāt pedagoģiskos paľēmienus skolēnu radošās darbības pilnveidei dabas vidē
Pētījuma metodes:
1. Teorētiskās - literatūras analīze;
2. Empīriskās metodes:
1.līdz 3.klašu skolēnu mērķtiecīga pedagoģiskā novērošana;
vecāku anketēšana;
pedagogu anketēšana;
matemātiskā datu apstrāde.
Pētījuma bāze: X pamatskolas 1.līdz 3.klases skolēni, skolēnu vecāki un sākumskolas
pedagogi.…
- Projekts kā personības attīstības līdzeklis sākumskolā
- Skolēnu līdz 3.klasei radošās darbības veicināšana dabas vidē
- Tēmas "Fiziskā veselība" aktualitāte veselības mācībā 5.klasē
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Rotaļu izmantošanas iespējas 2-3 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju veidošanā
Term Papers for university43
Evaluated! -
Literatūras mācību stundu organizācijas iespējas jaunāko klašu skolēnu radošuma veicināšanai (3.klase)
Term Papers for university65
-
Sestās klases skolēnu angļu valodas apguves sekmēšana ar didaktiskām spēlēm
Term Papers for university50
-
Pirmsskolas izglītības attīstība Latvijā un Latgalē no 1755. līdz 2006.gadam
Term Papers for university80
-
Dabaszinības 2.klasei
Term Papers for university60