Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:455372
 
Evaluation:
Published: 15.08.2023.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 67 units
References: Used
Time period viewed: 2021 - 2025 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    5
1.  Ķermeņa pašuztveres pamatprincips    7
2.  Ķermeņa tēla pašuztveres problemātika sportistu vidū    9
2.1.  Ķermeņa pašuztveres viezbiežāk sastopamie garīgās veselības traucējumi sportistu vidū    11
3.  Ķermeņa tēla pašuztveres īpatnības atkarībā no dzimuma    13
3.1.  Ķermeņa tēla pašuztvere sievietēm    13
3.2.  Ķermeņa tēla pašuztvere vīriešiem    14
4.  Ķermeņa tēla uztveres norma    15
5.  Pašapziņa un pašefektivitāte    17
5.1.  Sportistu pašapziņa un pašefektivitāte    17
6.  Pozitīvs ķermeņa pašuztveres tēls    19
6.1.  Novirzes no pozitīva ķermeņa pašuztveres tēla veidošanas    20
7.  Sociālo mediju ietekme ķermeņa tēla veidošanā    22
7.1.  Sociālo mediju ietekme uz sportistu ķermeņa pašuztveres tēla veidošanu    23
  Metode    25
  Pētījuma dalībnieki    25
  Pētījuma instrumentārijs    26
  Pētījuma procedūra    26
  Rezultāti    28
  Diskusija    31
  Secinājumi    32
  Izmantotās literatūras avotu saraksts    33
  Pielikumi    41
  1.pielikums. Ķermeņa apmierinātības skala (BAS-2) (oriģināls)    41
  2.pielikums. Aptaujas jautājumi    42
Extract

Sports un fiziskās aktivitātes ir ļoti nozīmīgs sabiedrības aspekts, taču sportisti bieži tiek vērtēti pēc sava ķermeņa tēla, jo tie ir fiziski aktīvi un tiem ir izteikti attīstīta fiziskā forma (izskats). Šī iemesla dēļ sportisti ir pakļauti kritiski vērtēt savu ķermeņa tēlu, kas var ietekmēt arī samazinātu veiktspēju snieguma uzrādīšanā (Gruettner et al., 2020). Viens no ietekmējošajiem faktoriem šādai kritiskai ķermeņa tēla vērtēšanai var būt radīts sociālo mediju ietekmē (Lim, Donovan, Kaufman, & Ishida, 2021).
Sociālie mediji ir kļuvuši par nozīmīgu sabiedrības komunikācijas un informācijas avotu. Tie piedāvā daudzveidīgas iespējas cilvēku savstarpējai komunikācijai, informācijas apmaiņai un pašizpausmei. Sociālie mediji arī spēj ietekmēt cilvēku uzskatus, uzvedību un pašnovērtējumu, tostarp attiecībā uz savu ķermeņa tēlu (Twenge & Campbell, 2019; Turkle, 2006). Vairāk nekā puse pasaules iedzīvotāju tagad izmanto sociālos medijus (59%) (Chaffey D., 2023), tai skaitā iekļaujot arī sportistus (Hopkins J., Hopkins K., & Whelton, 2013). Sociālie mediji mūsdienās ir viens no ietekmīgākajiem faktoriem, kas pastiprina indivīdu salīdzināšanu savā starpā un var ietekmēt ne tikai pieaugušos, bet arī bērnus un jauniešus pie ideālu (slaidu un/vai muskuļotu) ķermeņu glorificēšanas kā normu (Vuong, Jarman, Doley, & McLean, 2021). Šāda sociālo mediju ietekme var radīt ne tikai fiziskus, bet arī garīgus veselības traucējumus. …

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −8,98 €
Work pack Nr. 1398762
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register