Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Valstu nodokļu sistēmu ietekme uz starptautisko kapitāla kustību

     Free!

    Term Papers70 Economics

Valstu nodokļu sistēmu ietekme uz starptautisko kapitāla kustību
File size:
561 KB
ID number:

562049

 
Author:
Evaluation:
Published: 31.10.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 29 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    5
1.  NODOKĻU BŪTĪBA    7
1.1.  Nodokļu elementi    8
1.2.  Nodokļu klasifikācija    11
1.3.  Valstu nodokļu politika    13
1.3.1.  Nodokļu politikas pamatvirzieni    17
1.3.2.  Nodokļu politikas funkcijas    18
1.3.3.  Nodokļu politikas ietekmes makroekonomiskie radītāji    20
1.4.  Valstu nodokļu sistēmas    21
1.4.1.  Nodokļu sistēmu funkcijas    21
1.4.2.  Efektīvās nodokļu sistēmas pamatprincipi    22
1.4.3.  Nodokļu sistēmu klasifikācija    25
1.5.  Nodokļu sistēmu teritoriālais un rezidences princips    26
2.  LATVIJAS UN IGAUNIJAS NODOKĻU SISTĒMAS    31
2.1.  Latvijas nodokļu sistēmas raksturojums    31
2.1.1.  Latvijas tiešie nodokļi    34
2.1.2.  Latvijas netiešie nodokļi    38
2.1.3.  Latvijas nodokļu klasifikācija atbilstoši ekonomiskajām funkcijām    40
2.2.  Igaunijas nodokļu sistēmas raksturojums    42
2.2.1.  Igaunijas tiešie nodokļi    44
2.2.2.  Igaunijas netiešie nodokļi    49
2.3.  Latvijas un Igaunijas nodokļu sistēmu salīdzinājums    50
3.  LATVIJAS UN IGAUNIJAS NEREZIDENTU APLIKŠANA AR NODOKĻIEM    56
3.1.  Latvijas nerezidentu aplikšana ar nodokļiem    56
3.1.1.  Latvijas nerezidentu – fizisko personu aplikšana ar nodokļiem    56
3.1.2.  Latvijas nerezidentu – juridisko personu aplikšana ar nodokļiem    61
3.2.  Igaunijas nerezidentu aplikšana ar nodokļiem    66
3.2.1.  Igaunijas nerezidentu – fizisko personu aplikšana ar nodokļiem    66
3.1.2.  Igaunijas nerezidentu – juridisko personu aplikšana ar nodokļiem    67
3.3.  Latvijas un Igaunijas nodokļu sistēmu salīdzinājums piemērošanā uz nerezidentiem    68
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    72
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    75
Extract

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Bakalaura darba ietvaros tika izpētīti nodokļu sistēmu teorētiskie aspekti, kā arī to praktiskā piemērošana divās valstīs – Latvijā un Igaunijā. Veiktie pētījumi un iegūtie rezultāti dod iespēju labāk izprast un orientēties nodokļu, nodokļu politikas un nodokļu sistēmu jomās, novērtēt to pielietošanas variantus gan valsts līmenī, gan arī starptautiskajā mērogā, analizēt priekšrocības un trūkumus konkrētās valsts nodokļu sistēmas ietvaros.
Galvenie bakalaura darba secinājumi ir:
1. Nodokļi ir valsts iekārtas neatņemama sastāvdaļa un galvenais valsts ienākumu avots.
2. Nodokļa definīcija ietver trīs galvenos elementus: obligāts maksājums, bezatlīdzības maksājums, obligāts maksājums naudas izteiksmē.
3. Nodokļu funkcijas ir: fiskālā funkcija - valsts finansu resursu formēšana , kas ir nepieciešams valsts pašu funkciju īstenošanai; regulējošā funkcija - pastāvošās ekonomikas regulēšana, konkrētas nozares attīstīšanas vai bremzēšanas veikšana.
4. Nodokļus klasificē pēc ieturēšanas īpatnībām, faktiskā maksātāja aktivitāti un apliekamo objektu. Ekonomiskā teorija izšķir vairākus nodokļu klasifikācijas variantus. Galvenie no tiem ir nodokļu iedalīšana tiešajos, netiešajos nodokļos un sociālajās apdrošināšanas iemaksās.
5. Veidojot nodokļu politiku, valsts vadībai jāatrod optimālākais variants, kā ar esošiem resursiem un atbilstoši ekonomiskajai situācijai, kā arī valsts mērķiem izveidot tādu nodokļu politiku, kas pārmērīgi nenoslogos iedzīvotājus un uzņēmējus un vienlaicīgi nodrošinās nepieciešamo līdzekļu iekasēšanu budžetā. Nodokļu politikai jābalstās uz ekonomiskās efektivitātes, elastīguma, efektīvās administrēšanas, objektivitātes un taisnīguma, politiskās atbildības principiem.
6. Attīstoties starptautiskajai tirdzniecībai, notiek nepārtraukta darbaspēka un kapitāla kustība, kas paredz katrai valstij tādas nodokļu sistēmas izveidi, kas nekavēs iekšējo tirgu darījumus, aizkavēs iekšzemes kapitāla aizplūdi un stimulēs iekšzemes kapitāla ieplūdi. Izejot starptautiskajā tirgū, uzņēmējam jāizanalizē ne tikai konkrētās valsts ekonomisko stāvokli, bet arī iespējas un ierobežojošus aspektus viņam darboties šīs valsts iekšējā tirgū kā ārvalsts uzņēmējam, jo tām ir jārēķinās nevis ar pirmsnodokļu, bet gan ar pēcnodokļu peļņu.
7. Starptautiskā tirdzniecība paredz starptautisko nodokļu aplikšanu divu veidu nodokļu maksātājiem – rezidentiem un nerezidentiem, pie tam katra valsts var veidot atšķirīgus nosacījumus katrai maksātāju grupai.
8. Latvijas nodokļu sistēmu veido nodokļi un nodevas, nodokļu sistēmai ir raksturīgi bieži grozījumi, neparedzamība un labojumi, kas negatīvi ietekmē investīciju ieplūšanu un kavē kapitāla piesaistīšanas procesus. Straujas un nepardomātas nodokļu likmju paaugstināšanas sekas ir iekšējā tirgus samazinājums, uzņēmēju nespēju plānot savus izdevumus un ienākumus, mudināja pārvākšanos no pašmāju tirgus uz ārvalstu noieta tirgu, un kā secinājums – kapitāla aizplūdi no valsts.
9. Igaunijas nodokļu sistēma ir balstīta uz vienkāršības, plaša nodokļa bāzes un salīdzinoši ar Eiropas valstīm, zemo nodokļu likmju principiem, nodokļu politika tiek noteikta centralizēti, tā ietver gan valsts, gan pašvaldības nodokļus ar mērķi sasniegt ilgtspējīgu, sociāli un reģionāli līdzsvarotu ekonomisko izaugsmi.
10. Salīdzinājumā no nodokļu sistēmas efektivitātes un ieņēmumu aspekta, Igaunijas nodokļu sistēma ir vienkāršākā, tās administrēšanas principi ir vieglāk saprotāmi nodokļu maksātājiem, tai nav raksturīga bieža mainība un grozījumi, ka tās notiek Latvijā. Tāpēc no stabilitātes un pievilcības puses, nerezidentiem kā darbības vieta ir pievilcīgākā ir Igaunija.
11. Salīdzinot Latvijas un Igaunijas nodokļu sistēmu piemērošanu attiecībā uz nerezidentiem, autore secināja, ka no nerezidentu – juridisko personu nodokļu izdevumu puses, ir izdevīgāk veikt saimniecisko darbību kā ārvalsts uzņēmumam un maksāt attiecīgos nodokļus Latvijā.

Balstoties uz darba secinājumiem, autore izvirzīja sekojošus priekšlikumus:
1. Valsts ieņēmumu dienestam: lai paaugstinātu nodokļu sistēmas efektivitāti un padarīt nodokļu maksātājiem to vienkāršātaku un saprotāmāku, jāuzlabo nodokļu administrācija.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −42,96 €
Work pack Nr. 1326361
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register