Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:429013
Evaluation:
Published: 14.03.2017.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 50 units
References: Not used
Time period viewed: 2009.g. - 2012.g.
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    5
1.  Vizualizēšana kā mācību procesa sastāvdaļa    8
1.1.  Fizikas izglītības mērķi un uzdevumi pamatskolā    8
1.2.  Uztveres un sensoro sistēmu īss raksturojums    10
2.  Vizualizēšanas kā mācību metodes raksturojums    13
2.1.  Pamatprasības uzskates izmantošanā    16
2.2.  Metodiskie paņēmieni vizualizēšanas prasmju attīstībai    17
2.1.1.  Domu karte    17
2.1.2.  Grafiskie informācijas organizēšanas paņēmieni    20
2.1.3.  Prezentācijas    23
2.1.4.  Plakāti    26
2.1.5.  Zīmējumu pielietojums mācību procesā    27
3.  Rekomendācijas un piemēri vizualizēsanas prasmju attīstībai    29
3.1.  Domu kartes izmantošanas piemēri    29
3.2.  Jēdzienu kartes piemēri    33
3.3.  Jautājumu – atbilžu tabulas piemēri    35
3.4.  Vizualizēšanas prasmes attīstīšana uzdevumos    39
3.5.  Uzdevumi pārbaudes darbam un to vērtēšanas kritēriji    43
4.  Pētījuma gaita un rezultāti    48
4.1.  Pētījuma norise un raksturojums    48
4.2.  Pētījuma gaitas apraksts    48
4.3.  Datu ieguve, apstrāde un analīze    50
4.3.1.  Skolēnu dominējošo uztveres tipu pētījums    50
4.3.2.  Mācību literatūras pētījums    51
4.3.3.  Pedagoģiska eksperimenta rezultāti    54
  Secinājumi    59
  Literatūras saraksts    60
Extract

Secinājumi:
1. Gan filozofi, gan psihologi, gan pedagogi uzskata vizualizēšanu par svarīgu sastāvdaļu skolēna attīstībā, darbībā. Tas ir viens no aspektiem, ar ko saskaras cilvēks visos savas dzīves posmos.
2. Literatūras avotos nav daudz informācijas par vizualizēšanu un par vizualizēšanas iemaņu attīstību.
3. Vairākums uzdevumu, kas iekļauti fizikas darba burtnīcās un mācību grāmatās ļauj attīstīt vizualizēšanas prasmi pirmajā – reproduktīvajā līmenī – 82%. Otrā līmeņa vizualizēšanas iemaņu attīstīšanas uzdevumu ir ļoti, maz – tikai 18%. Lai attīstītu vizualizēšanas prasmes trešajā – radošajā līmenī, ir nepieciešams patstāvīgi sastādīt uzdevumus vai meklēt tos papildus literatūrā.
4. Prasmi vizualizēt uzdevumu, tātad pilnībā to izprast, var izkopt kā jebkuru citu iemaņu. Dažiem bērniem tas notiek samērā ātri, dažiem – lēnāk, bet ar laiku katram bērnam izstrādājas vizualizēšanas iemaņas.
5. Lai skolēni varētu izkopt vizualizēšanas iemaņas uzdevuma izpildē, no skolēniem tiek prasīts patstāvīgs un nepārtraukts darbs, sākot no pašiem vienkāršākajiem uzdevumiem (reproduktīvais līmenis) līdz sarežģītākajiem uzdevumiem (radošās darbības līmenis).
6. Jā mērķtiecīgi attīstīt vizualizācijas prasmes, tad var panākt to, ka skolēni labāk un ātrāk apgūst jauno vielu. Tā kā attīstīta un izveidota vizualizācijas prasme ļauj brīvi pāriet no viena informācijas sniegšanas veida uz otru, tas saīsina ceļu pie izvirzītā uzdevuma izpratnes un risināšanas.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −9,48 €
Work pack Nr. 1359824
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register