Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:591750
 
Author:
Evaluation:
Published: 08.10.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 5 units
References: Not used
Extract

Secinājumi
1. Ekonomiskā sacensība, konkurence ir tirgus saimniecības neatņemama pazīme, uzņēmēju, firmu, ekonomiskās rīcības un motivācijas elements. Uzņēmējus ar vien nomāc problēma, kā cīnīties ar konkurentiem un kā paaugstināt uzņēmuma konkurētspēju.
2. Konkurence nosaka gan uzņēmuma stratēģiju, gan sacensību starp uzņēmumiem, gan patērētāju izdevīgumu no konkurences situācijas. Konkurence sabiedrībai dod – mazākas cenas, nozares attīstību, kvalitāti, vairo valsts peļņu. Konkurenci tirgū jāveicina no valsts puses un arī no Eiropas Savienības ar papildus resursiem, ļaujot iekļūt tirgū jebkuram. Valstij un pašvaldībām ir jāveicina brīvās konkurences attīstība un jāveic pasākumi, lai novērstu ražošanas pārmērīgu koncentrāciju un Latvijas tirgus monopolizāciju.
3. Konkurence ir tirgus stratēģija un tāda ekonomiski pastāvīgu firmu sacensība kas efektīvi ierobežo atsevišķu uzņēmēju spēju ietekmēt vispārējos preču apgrozības apstākļus ( cenu, piedāvājumu ) un veicina preču ražošanu un pakalpojumu sniegšanu atbilstoši pieprasījumam.
4. Konkurences veidi var būt – monopols, oligopols, monopolistiskā konkurence vai pilnīga konkurence.
5. Efektīvas konkurences politikas realizācija Latvijā kļuvusi sevišķi aktuāla līdz ar Latvijas iestāšanos Eiropas Savienībā, jo tas ir instruments, kas nodrošina godīgu uzņēmējdarbību un aizsargā no nepamatota cenu pieauguma. Tāpēc pašreizējais augstais inflācijas līmenis rada bažas, ka atsevišķās tautsaimniecības nozarēs varētu nebūt pietiekamas konkurences.
6. Līdz ar nozaru pieeju uzņēmumiem ir jānosaka konkurenti, kas izmanto tirgus pieeju. Konkurenti ir tie, kas apmierina vienu un to pašu patērētāju vajadzību. Piemēram, patērētājs, kas pērk tekstu apstrādes programmu, patiesībā vēlas iegūt „rakstītspēju” – vajadzību, ko var apmierināt ar zīmuļiem, pildspalvām un rakstāmmašīnām. Konkurences tirgus atklāj plašāku esošo un potenciālo konkurentu loku, kas uzņēmumiem ir jānosaka un jāanalizē.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,48 €
Work pack Nr. 1325812
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register