Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Skolēnu radošās domāšanas pilnveide vizuālās mākslas stundās pamatskolā

     

    Term Papers70 Pedagogy

21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:163405
 
Author:
Evaluation:
Published: 27.06.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 49 units
References: Used
Time period viewed: 2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    7
1.  PEDAGOGU, PSIHOLOGU UN PĒTNIEKU ATZIŅAS PAR DOMĀŠANU    9
1.1.  Domāšanas jēdziena raksturojums    9
1.2.  Domāšanas veidi    16
2.  PAMATSKOLAS SKOLĒNU RADOŠĀS DOMĀŠANAS ATTĪSTĪBAS ĪPATNĪBU RAKSTUROJUMS    27
3.  ETNOGRĀFISKO RAKSTU APGUVE PAMATSKOLĀ    32
3.1.  Mācību metodes vizuālās mākslas stundās    36
3.2.  Metodiskie uzdevumi etnogrāfisko rakstu apguvē    42
4.  PĒTĪJUMA PAR RADOŠĀS DOMĀSANAS PRASMJU ATTĪSTĪŠANU AR ETNOGRAFISKĀ RAKSTA PALĪDZĪBU KAUNATAS VIDUSSKOLĀ    45
4.1.  Pētījuma metodes    45
4.2.  Pētījuma apraksts un rezultātu analīze    49
  SECINĀJUMI    55
  LITERATŪRAS SARAKSTS    62
  PIELIKUMI    65
Extract

SECINĀJUMI
Domāšanai ir cieša saikne ar runu, tāpēc šīs lietas viena no otras ir grūti nošķiramas. Tad, kad tiek runāts par domāšanu, nav iespējams nerunāt par runu kā psihisko cilvēces izziņas procesu.
Kad tika izpētīti daudzie domāšanas veidi, varēja secināt, ka tiem ir arī daudz kopīgu pazīmju. Daudziem domāšanas veidiem var vilkt paralēles. Idejas, ka kāds no domāšanas veidiem ir iedzimts vai pārmantots, ir tikai stereotips. Pētījuma laikā tika secināts, ka jebkuru domāšanas veidu var attīstīt.
Radošs var būt ikviens skolēns. Lai attīstītu radošās domāšanas iemaņas, skolēnus nedrīkst ierobežot viņu darbībā. Ja skolotājs nosaka konkrētu tehnikas izmantošanu uzdevuma ierobežojumiem, tad nevar galvot, ka radošās domāšanas veiksmīgi attīstīsies. Protams, skolotājs var ieteikt, pavirzīt, bet ne strikti ierobežot. Ir jāpanāk, lai visiem skolēniem būtu iespēja izaugsmei, ne tikai talantīgajiem, bet arī skolēniem ar mācīšanās problēmām.
Lai veicinātu radošās domāšanas attīstīšanos vizuālajā mākslā, ir iespējams izmantot visas mācību metodes, kuras tiek piedāvātas vizuālās mākslas programmas paraugā. Protams, ir metodes, kuras minimāli attīsta šo domāšanas veidu. Apskatot radošos darbus, autore secina, ka visbiežāk tika izmantotas šādas mācību metodes: mācību eksperiments, praktiskais darbs, spēles, vingrinājumi. Šo metožu izmantošanas rezultātā, bija vērojamas pozitīvas izmaiņas skolēnu darbībā.
Ja skolēns pats nav motivēts, lai attīstītu savu radošo potenciālu, tas jādara skolotājam. Pēc iespējas vairāk piedāvājot radošās domāšanas veicināšanas uzdevumus. Skolotājiem savā pieredzē ir jādalās, jāsadarbojas, jo vizuālās mākslas priekšmetam nav jābūt vienīgajam, kur tiek strādāts pie radošās domāšanas attīstīšanas.
Pētījuma veiksmīga norise ir atkarīga no precīza mērķa noteikšanas, pareizas pētījuma objekta izvēles, procesa pareizas organizācijas, dažreiz arī no sadarbības ar kolēģiem un skolēniem, kuri piedalās pētījumā. Lai varētu spriest par mācību paņēmiena efektivitāti un varētu dot motivētas rekomendācijas tā ieviešanai praksē, ir izmantojama eksperimenta metode.
Pētījuma laikā izvirzītā hipotēze apstiprinājās. Ja izvēlas atbilstošus mācību uzdevumu etnogrāfisko rakstu apguvē, tad tie sekmē radošās domāšanas pilnveidi. Arī mērķis tika sasniegts. Tika izpētīti un noskaidroti piemērotākie uzdevumi, to izmantošanas iespējas, radošās domāšanas pilnveidei vizuālās mākslas stundās.

Author's comment
Editor's remarks
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −42,96 €
Work pack Nr. 1333157
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register