Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:758732
 
Evaluation:
Published: 03.02.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 32 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    2
  Annotation    3
  Ievads    5
1.  Lietderīguma jēdziens informācijas tehnoloģiju kontekstā    7
2.  Brīvā laika jēdziens    11
3.  Laika izlietojums informācijas vidē    13
4.  Internets    16
4.1.  Interneta rašanās    16
4.2.  Internets Latvijā    18
4.3.  Interneta lietojumi    18
4.4.  Kiberkopienas    19
5.  Valmieras Pārgaujas ģimnāzijas vidusskolēnu pavadītais laiks internetā    21
5.1.  Anketēšanas norise    21
5.2.  Anketēšanas rezultāti    22
5.3.  Valmieras Pārgaujas ģimnāzijas vidusskolēnu interneta lietošanas pieredze citās valstīs    27
  Secinājumi    29
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    30
  Pielikums    32
Extract

Pirms pāris gadiem autori intereses pēc izlasīja norvēģu rakstnieka, sociālantropoloģijas profesora Tomasa Hillanna Ēriksena grāmatu „Mirkļa tirānija”.(6) Lai gan iepriekš par tāda mēroga globālām tēmām autori nebija aizdomājušies, šī grāmata ieinteresēja. Ļoti straujās moderno tehnoloģiju attīstības dēļ, viena no būtiskākajām problēmām šodien ir šajā grāmatā aprakstītā arvien nelietderīgāka laika pavadīšana.
Īpaši tas izpaužas interneta lietošanā, jo internets kļūst arvien pieejamāks ikvienam no mums, līdz ar to tajā tiek pavadīts arvien vairāk laika. Internets ļauj cilvēkiem savstarpēji sazināties un veikt nepieciešamās datu operācijas. Internets ir viena no būtiskākajām informācijas un komunikācijas tehnoloģijām ne tikai Latvijā, bet arī visā pasaulē. Ļoti daudziem jauniešiem interneta izmantošana ir populārākais brīvā laika pavadīšanas veids.
Diemžēl daudzi šo laiku pavada nelietderīgi. Lai gan definēt jēdzienu nelietderīgi pavadīts brīvais laiks ir subjektīvi, autori to centās pētīt. Senos laikos rakstiskās vēstules sūtīšana prasīja nedēļu vai pat mēnesi līdz tam brīdim, kad to saņēma adresāts. Cilvēks, kas bija iemetis vēstuli pasta kastē, varēja mierīgi turpināt savus darbus, neuztraucoties par to, kad atnāks vēstules atbilde. Tas laiks ir pagājis, tagad atbildi mēs gaidām dažas stundas vai pat mazāk.
Kā raksta T. H. Ēriksens: “ Ātrums ir lielisks tur, kur tas iederas, bet tas ir ļoti lipīgs.” (6, 83) Mēs arvien vairāk vēlamies visu paveikt ātrāk un vienkāršāk, bet, mums pašiem nenojaušot, šis ātrums laupa mūsu dārgo laiku. Tā kā mēs nesaprotam, ka ātrums mūs iespaido un ko tas mums atņem, mums nav nekādu iespēju saglabāt lēnīgo laika plūdumu. Tieši ātrums valda pār visu, un, ja mēs ātrumu nevaram ierobežot, tas noslāpē pretestību brīvai kustībai telpā. Informācijas netrūkst, tās ir pārāk daudz un, līdz ar to, ja parasts cilvēks to nespēj atsijāt, viņš noslīkst nullēs un vieniniekos. Cilvēki ap sevi sākuši ieviest aizvien vairāk moderno tehnoloģiju, kas viņiem liek domāt - nu gan man būs vairāk brīvais laiks-, un līdz ar to cilvēki tagad dzīvo dzīvi, pār kuru viņi nav noteicēji, visu izšķir modernās tehnoloģijas. T. H. Ēriksens apgalvo: “Ātrums rada nepieciešamību pēc vēl lielāka ātruma, ātrums ir narkotika, kas izraisa atkarību.”(6, 81)…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register