Priekšlikumi
Secinu, ka muzejs tiešām var būt laba vieta, kur gūt papildus zināšanas, kas vēlāk noder gan skolas solā, gan eksāmenos, gan dzīvē. Diskusijās tam piekrita arī paši skolēni.
Manuprāt, es veiksmīgi izvēlējos muzeju, jo skolēni to zināja jau iepriekš, kas man ļāva labāk novērtēt viņu attieksmes izmaiņas pirms un pēc šīs muzejpedagoģijas programmas. Kopumā skolēnu attieksme pret muzejiem Vecpiebalgas vidusskolā ir diezgan pozitīva, tāpēc šī muzeja apmeklēšanas reize bija tikai kārtējā labā pieredzes daļa. Skolēniem patīk vietējie muzeji, un viņi tos labprāt apmeklē, īpaši tematisko pasākumu ietvaros.
Turpmākajām muzeju praksēm mana galvenā rekomendācija būtu skolotāju programmas studentiem lūgt vispirms apmeklēt vairākas muzejpedagoģijas programmas dažādos muzejos, jo man bija grūti sniegt objektīvu izvērtējumu tāpēc, ka nebiju redzējusi līdzīgas programmas citos muzejos un man nebija ar ko salīdzināt. Tas palīdzētu skolotājiem atrast piemērotāku un labāku programmu saviem skolēniem, lai skolēni gūtu tiešām labu pieredzi. Šīs idejas mīnuss ir tas, ka studentiem būs jāiegulda vairāk laika, bet, manuprāt, tā būtu laba pieredze, kura vēlāk noderētu skolā audzinātāja darbā, kad jāplāno ekskursijas klasei.
Prakses organizētība bija laba, vienīgi nedaudz trūka informācijas par to, kā labāk izvērtēt redzēto muzejpedagoģijas programmu. Nākošajiem gadiem iesaku noteikt kritērijus vai vismaz atsevišķas kritēriju grupas, pēc kurām izvērtēt programmu, jo man personīgi trūka izpratnes par to, kas tieši man programmā būtu jāizvērtē, jo muzeju izglītojošais formāts var atšķirties un viņam būtu jāatšķiras no tā, kāds tiek piedāvāts skolās.
…