Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Administratīvās lietas izskatīšanas stadijas Rīgas pašvaldības policijā

     

    Research Papers37 Law

6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:530625
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.02.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 31 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    4
1.  Administratīvās lietas ierosināšanas stadija    8
2.  Nepieciešamās informācijas iegūšanas stadija    15
2.1.  Informācijas iegūšanas vispārīgie noteikumi    15
2.2.  Administratīvā pārkāpuma fakta konstatācija    18
3.  Administratīvā akta izdošanas stadija    23
3.1.  Iestādes rīcība pēc informācijas izvērtēšanas    23
3.2.  Administratīvā akta izdošanas termiņi    25
3.3.  Administratīvā akta forma un sastāvdaļas    27
4.  Administratīvā akta izpildes stadija    30
5.  Administratīvā akta apstrīdēšanas stadija    33
6.  Administratīvā akta pārsūdzēšanas stadija    38
  Secinājumi un priekšlikumi    42
  Izmantoto avotu un literatūras saraksts    44
Extract

Administratīvajam procesam jānodrošina procesuālais taisnīgums attiecībā starp valsti un indivīdu, kur likums regulē procedūras jautājumus par procesuālā akta izdošanu; tiesības uz procesuālo taisnīgumu ietilpst procesuālā akta izdošanu; tiesības uz procesuālo taisnīgumu ietilpst cilvēktiesību kategorija kā viens no materiālajām cilvēku tiesībām, tas ir, svarīgi ir ne tikai tas vai valsts rīcības rezultāts pret indivīdu atbilst cilvēktiesībām, bet arī kāda ir šī rīcība pati par sevi neatkarīgi no tās rezultāts.
Cilvēktiesības kā atsevišķa indivīda tiesības pret valsti skar ļoti plašu attiecību loku, tai skaitā tiesības uz privātās dzīves neaizskaramību un personas neaizskaramību vispār. Cilvēktiesības ir cilvēkam neatņemamas pamattiesības un pamatbrīvības, kas izsaka pašcieņas, brīvības un labklājības vajadzības attiecībās ar valsti. Kā izriet no definīcijas, cilvēktiesību tāpat kā administratīvā procesa tiesību regulējuma subjekts saistīts ar indivīda attiecībām pret valsti. Atšķirība ir tā, ka cilvēktiesības nosaka šo attiecību saturu (materiālās tiesības), kamēr administratīvi procesuālās tiesības nosaka šī satura īstenošanu dzīvē, tas ir, formu (procesuālās tiesības). Šāds skaidrojums ir vienkāršots, jo ne visas valsts saistības cilvēktiesību jomā, it sevišķi krimināltiesību, kā arī ekonomisko tiesību sfērā, izpaužas administratīvo aktu veidā, tāpat, ne katrs administratīvais akts saistīts ar cilvēktiesību realizāciju. Tomēr cilvēktiesību īstenošanā administratīvais process spēlē ļoti lielu lomu. Pat bērnam piedzimstot, viņa kā sabiedrības locekļa juridiskais statuss tiek fiksēts administratīvā akta veidā – reģistrējot bērna dzimšanas faktu.
Lai persona efektīvi varētu realizēt savas tiesības ar valsti, administratīvajam aktam jābūt atbilstošam daudzām tiesību normās noteiktām prasībām un principiem. Tā ir nepieciešamība valsts pārvaldes efektīvai darbībai un personu tiesību un brīvību ievērošanai. Tas nozīmē, ka jebkuram pārvaldes aktam jābūt izdotam tādā veida, lai varētu pārbaudīt tā likumību, noskaidrot, kas to ir izdevis, kas ir atbildīgs par attiecīgā jautājuma izlemšanu.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1145411
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register