-
A/s "Laima" iekšējās un ārējās vides analīze
Nr. | Chapter | Page. |
1. | Iekšējā vide A/S „Laima” | 5 |
1.1. | Iekšējās vides faktori A/S „Laima” | 5 |
1.1.1. | Misija | 5 |
1.1.2. | Vīzija | 6 |
1.1.3. | Mērķi | 6 |
1.1.4. | Personāls | 7 |
1.1.5. | Struktūra | 8 |
1.1.6. | Uzņēmuma kultūra | 10 |
1.1.7. | Tehnoloģija | 11 |
2. | Ārējā vide A/S „Laima” | 12 |
2.1. | Tieši ietekmējošā ārējā vide A/S „Laima” | 12 |
2.1.1. | Piegādātāji | 12 |
2.1.2. | Pircēju spēks (patērētāji) | 13 |
2.1.3. | Konkurences intensitāte | 14 |
2.1.4. | Likumdošana | 14 |
2.1.5. | Prese un sabiedriskās organizācijas | 15 |
2.2. | Netieši ietekmējošā ārējā vide AS „Laima” | 16 |
2.2.1. | Valsts ekonomiskais stāvoklis | 16 |
2.2.2. | Sociālkultūras attiecības | 17 |
2.2.3. | Valsts politika | 19 |
2.2.4. | Zinātnes un tehnikas progress | 20 |
2.2.5. | Starptautiskās attiecības | 20 |
Šī saldā leģenda dzimusi 1870. gadā , kad vācu uzņēmējs Teodors Rigerts nodibināja un nosauca savā vārdā pirmo saldumu fabriku Rīgā, kas kļuva par vienu no lielākajiem saldumu ražotājiem Baltijā un Krievijā.
1925. gadā fabrika pārtapa par tirdzniecības un ražošanas akciju sabiedrību «Laima». Kopš tā laika vārds «Laima» kļuvis par sinonīmu garšīgām konfektēm, tortēm, šokolādei, vafelēm – un tā jau desmitiem gadu!
Ap 1938. gadu fabriku «Laima» droši varēja saukt par saldumu impēriju! Augstas kvalitātes šokolāde, konfektes, marmelāde, kakao – tas viss tika izgatavots ar modernām ārzemju iekārtām un lielos daudzumos bija pieprasīts arī ārpus Latvijas. Fabrikas tirdzniecības apjoms sasniedza 4–5 miljonus latu. Gan pilsētās, gan laukos produkcijas pārdošanu nodrošināja virkne veikalu. «Laimas» sistēmā strādāja ap 1000 cilvēku. Neraugoties uz konkurenci, starp 29 saldumu fabrikām neapšaubāms līderis – tai piederēja 39% no Latvijas saldumu tirgus un 79% no to eksporta. «Laimas» produkti nonāca Anglijā, Francijā, Šveicē, Kanādā, Holandē, Norvēģijā, Dienvidāfrikā, Palestīnā, Marokā, Bermudās un Indijā.
Karš Eiropā 1939.gadā nopietni kaitēja fabrikas darbībai; eksports tikpat kā apstājās, savukārt vietējā tirgū strauji cēlās cenas – to izraisīja arī 10% Rīgas un Latvijas iedzīvotāju izbraukšana.
Pēc kara šokolādes ražošanu pilnībā pārņēma savā pārziņā fabrika “Laima”, bet cepumus ražoja “17. jūnijs”, karameļu, zefīra un citu cukuroto izstrādājumu ražošanu atstājot “Uzvarai”, kas 80 – tajos gados atradās t.s. pirmrindnieku statusā.
1993. gadā «Laima» tika privatizēta un atkal kļuva par akciju sabiedrību un neskatoties uz ārzemju ražotāju konkurenci, saglabāja bagātās pirmskara tradīcijas un guva panākumus starptautiskajās izstādēs. Kā arī Latvijas pircēji tomēr nezaudēja uzticību „Laimas” ražotajiem saldumiem, jo to garšas kvalitāte panākta, izmantojot dabiskas izejvielas - pienu un cukuru no pašmāju ražotājiem.
1998.gadā A/S „Laima” apvienojās ar A/S „Uzvara” zem „Laimas” preču zīmes un, papildus citiem saldumiem, izgatavoja 60 veidu karameles – 46 tonnas katru dienu! Situāciju sarežģīja Krievijas ekonomikas krīze un Baltijas brīvās tirdzniecības likums. Tika samazināti ražošanas apjomi eksportam uz Krieviju un ražošanas attīstību kavēja arī nesakārtotie jautājumi, kas saistīti ar cukura pārstrādi Latvijā. Ārzemju produkcija tika piedāvāta par daudz lētākām cenām nekā pašmāju, bet “Laimai” bija atbilstoši likumdošanai jāizmanto Latvijas dārgais cukurs.…
A/S „Laima” iekšējas un ārējās vides analīze
- A/s "Laima" iekšējās un ārējās vides analīze
- SIA "Triāls" darbības analīze
- SWOT analīze kravu pārvadājumu uzņēmumā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!SIA "Triāls" darbības analīze
Research Papers for secondary school28
-
SIA "A" darbību ietekmējošās vides analīze
Research Papers for secondary school19
-
Ārējo vides faktoru ietekme uz uzņēmumu
Research Papers for secondary school16
-
Organizācijas kultūra. Iekšējās vides analīze
Research Papers for secondary school13
-
Uzņēmuma vadīšanas sistēmas analīze
Research Papers for secondary school24