-
Darba apraksts un prasību profils
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 4 | |
1. | Personāls un uzņēmums | 6 |
1.1. | Organizācijas struktūra un personāls | 6 |
1.2. | Uzņēmuma personāla politika un stratēģija | 8 |
2. | Personāla plānošana organizācijā | 11 |
2.1. | Vispārēja cilvēku resursu plānošana | 12 |
2.2. | Personāla plānošanas aspekti | 14 |
2.3. | Personāla taktiskā vadība | 14 |
2.4. | Personāla plānošana | 15 |
2.5. | Personāla izvēle | 18 |
3. | Uzņēmuma darba prasību izstrādāšana | 21 |
4. | Darba (amatu) analīze un novērtēšana | 23 |
5. | Darba (amata)apraksts, jēdziens un mērķi | 25 |
6. | Amata apraksta sastāvdaļas | 27 |
6.1. | Amata apraksta struktūra | 28 |
6.2. | Amata apraksta juridiskais spēks un izstrādāšana | 31 |
6.3. | Teksta grozīšana | 32 |
Secinājumi un priekšlikumi | 34 | |
Izmantoto avotu un literatūras saraksts | 35 |
Ar vispārīgo darba aprakstu būtu jāsaprot darbinieka darba pienākumi, kas raksturo veicamo darbu un tā specifiku, nianses konkrētam darbiniekam. Apraksts ir saistīts ar darbinieka arodu vai amatu un vispārīgu nolīgtā darba raksturojumu. Profesijas nosaukumam jāatbilst Profesiju klasifikatoram.
Lai izveidotu aprakstu uzņēmumā jābūt sakārtotais pašai pamatsistēmai sākot no uzņēmuma struktūras, nosakot statusu, pakļautību un pilnvaras katram darbiniekam vienotajā uzņēmuma sistēmā. Jābūt izveidotai uzņēmuma personāla politikai un stratēģijai lai tālāk veiksmīgi varētu operēt ar esošo un potenciālo personālu, tā nepieciešamību, iespējām un vajadzībām.
Darba mērķis noskaidrot darba apraksta būtību, nepieciešamību un izstrādāšanas kārtību, ar ko darba apraksts atšķiras no amata apraksta, kā tas veidojas.
Galvenie darba uzdevumi :
1.definēt kā uzņēmumā veidojas amati un to aprakstīšanas kārtība,
2.kā tiek plānots personāls
3.darbiniekam izvirzāmās prasības
4.amatu un darba prasību izstrādāšana un to sastāvdaļas
Nepieciešams precizēt un noskaidrot amata apraksta un darba apraksta būtiskākās kopīgās īpašības un to atšķirības, tā nozīmību darba devēja un darbinieka savstarpējās attiecībās.
Vārdam “Organizācija” ir vairākas nozīmes, saistībā ar personālu nozīme tiek pievērsta sociālajam aspektam. Pastāv dažādi iemesli, kuru dēļ nevar viennozīmīgi definēt organizāciju kā nemainīgu lielumu. Jau pašos pamatos tā ir lieta, kura ir pakļauta nemitīgai attīstībai un maiņai, un, protams, pilnveidošanai. Organizācijas funkcionēšanu ietekmē dažādi principiāli neparedzami faktori, kā arī tas, ka organizācija kā struktūra ir daudzveidīga, tā nav nemainīga vai konstanta1. Dažas būtiskākās organizācijas struktūras īpašības :
tā saskaņo cilvēku darbības stratēģijas un apvieno tās lai sasniegtu noteiktus mērķus,
organizācija ir sistēma, kura paredzēta lai ar cilvēku un tehnoloģiju palīdzību sasniegtu noteiktus mērķus, tās formas atbilstoši uzņēmuma iekšējai videi jābūt gan ar cilvēciskām, gan funkcionālām īpašībām.
Organizācijas struktūra ir gan personību kopums, gan politiska sistēma. Abām ir noteikta struktūra, rīcības brīvība, vara un robežas.
Organizācija balstās uz vairākiem vienojošiem faktoriem, līmeņiem un komponentiem :
pastāvēšanas nolūks,
cilvēku resursi,
tehnoloģijas,
struktūra,
kultūra un vide.…
Ikvienam darbiniekam jebkurā uzņēmumā ir nepieciešams izveidot konkrēti veicamo darbu aprakstu, kas sevī ietver veicamo darbu un pienākumu sarakstu, atspoguļotu pakļaut\ibu, noteiktu pilnvaras.
- Darba apraksts un prasību profils
- Darba vadīšana
- Rīgas Piespiedu darba uzraudzības dienesta darba organizācija
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Rīgas Piespiedu darba uzraudzības dienesta darba organizācija
Research Papers for university32
-
Darba vadīšana
Research Papers for university8
-
Darbinieka personības īpašību saikne ar darba efektivitāti organizācijā
Research Papers for university24
Evaluated! -
Personāla daļas darba organizācija
Research Papers for university24
-
Darba vadīšana
Research Papers for university9