Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:157701
 
Author:
Evaluation:
Published: 30.03.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 21 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
I.  Teorētiskā daļa    6
1.  Motivācija un motīvs    6
2.  Motivēšana un tās nozīme menedžmentā    8
3.  Vispārējais motivēšanas modelis    10
4.  Motivēšanas modeļi    11
5.  Motivēšanas teorijas    13
5.1.  Biheiviorisms: iemācīšanas teorija    13
5.2.  Psihoanalītiskā motivācijas teorija    15
5.3.  Kurta Levina teorija    16
5.4.  Motivācijas problēma humanitārajā psiholoģijā    17
5.5.  Satura motivēšanas teorijas    19
5.6.  Norises motivēšanas teorijas    23
5.7.  Stimulējošās motivēšanas teorija    25
6.  Abrahama Maslova motivēšanas teorija    27
II.  Praktiskā daļa    33
1.  Metodikas izvēles pamatojums    33
2.  Pētījuma bāzes apraksts    38
3.  Pētījuma norises apstākļi    38
4.  Rezultātu apstrādes metodes    39
5.  Rezultātu tabula    43
6.  Analīze un interpretācija    44
  Nobeigums    50
  Secinājumi    51
  Ieteikumi    53
  Literatūras saraksts    57
Extract

1.Motivācija un motīvs

Psiholoģijā motivācija tiek definēta dažādi. Minēšu tikai nedaudzus piemērus.
Motivācija – vajadzības, intereses, tiecības un citi uzvedību veicinošie un vadošie elementi, kas ar savu darbību raksturo arī cilvēka personību. Psihologi uzskata, ka visspēcīgākie un nozīmīgākie uzvedības motīvi ir neapzināti. Parasti motīvus iedala divās vai trijās grupās pēc satura (bioloģiskie sociālie + garīgie) vai pēc funkcijas (tie, kas galvenokārt vada, un tie, kuri veido darbības jēgu), vai pēc tās nozīmes personības struktūrā. Psiholoģijā uzvedības analīze paredz cilvēka motivāciju analīzi. (7.90.)
Pirmos pētījumus 30.gadu sākumā veica K.Levins, kuros viņš pierādīja, kā mainās motivācija un attiecīga uzvedība, ja pieņemtais mērķis ir sasniegts vai nav sasniegts. K.Levins ieviesa jēdzienu “mākslīgā vajadzība”, lai uzsvērtu, ka cilvēka darbības dēļ veidojas jauna vajadzība, kas piedēvē darbības objektam īpašu nozīmi.(7.90.)
Motīvs – darbības vadošā un veicinošā struktūra, kas, veidojot darbības priekšmetu, virza cilvēka aktivitāti. Pēc A.Ļeontjeva, galveno darbības līmeni raksturo tieši motīvs, ko nosaka attiecīga vajadzība. Par motīvu var būt gan materiālie priekšmeti, gan arī ideālie objekti un ļoti nenoteiktas tieksmes. No motīva ir atkarīgs arī merķu saturs. Tieši attiecības starp mērķi un motīvu veido to, ko mēs saucam par darbības jēgu.(7.90.)

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,98 €
Work pack Nr. 1113861
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register