-
Dzimumu stereotipi reklāmās: LLU studentu attieksme
Evaluated!
Šo tēmu izvēlējos jo, šī ir aktuāla problēma mūsdienu sabiedrībā. Sabiedrība ir pārmantojusi stereotipus no paaudzes paaudzē, par konkrētām lomām kādas ir jāieņem sievietei un kādas vīrietim. Darbā apskatīšu LLU studentu attieksmi pret dzimumu stereotipiem reklāmās, jo studenti ir jaunieši ar noteiktu statusu sabiedrībā un tie ietilpst konkrētā vecumu grupā.
Problēmas apraksts: dzimumu stereotipi ir pārliecība par to, kāds ir vīrietis un kāda ir sieviete. Stereotipi par vīrieša un sievietes izturēšanos var būtiski ietekmēt šo izturēšanos un otrādi. Vairums sieviešu cenšas izturēties atbilstoši tam, ko no viņām sagaida sabiedrība, atbilstoši stereotipiem par sievietes lomu sabiedrībā. Turklāt reklāmās nereti ir parādītas dzimumu lomas un stereotipi kādus sabiedrība ir uzlikusi konkrētam dzimumam. Sociālie aģenti (televīzijas producenti, žurnālisti, filmu veidotāji) ietekmē cilvēku izpratni arī par “pašsaprotamiem” sievišķības un vīrišķības jēdzieniem. Modernajā sabiedrībā mediju vara faktiski pārņem auditorijas politiskās un sociālās virzības un robežu veidošanas funkciju (Alternatīvais ziņojums, 2005.). (Sabiedriskās aptaujas rāda, ka visvairāk sabiedrība uzticas TV - 70%, radio - 60%). Pētījums presē atklāj, ka reklāmās dominējošais ir vīrietis, kurš tiek attēlots kā formāla persona – tumšā uzvalkā, nopietns un gandrīz bez emocijām. Sieviete parasti tiek attēlota tikai kā fons, kā izņēmums, nevis norma. Nepastāv noteiktas sieviešu tēmas, taču mēdz uzsvērt sievieti kā ētikas un morāles sargātāju un mātes lomas pildītāju. Viņai svarīgas ir personiskās, nevis profesionālās īpašības. Radio arī vīrietis tiek attēlots kā galvenais politiķis. Sieviešu tēmas – ģimene, ētika, ekoloģija. Arī televīzijā sievietes parasti izsakās par ekoloģiju (Jauce R., 2004.).
Mērķis: noskaidrot LLU studentu attieksmi pret dzimumu stereotipiem reklāmās.
Uzdevumi: analizēt teorētisko literatūru par - dzimumu lomām, dzimumu stereotipiem un dzimumu stereotipiem reklāmās, kā arī reklāmu un tās ietekmi.
Izpētīt studentu attieksmi par dzimumu stereotipiem reklāmās,
izdarīt secinājumus par studentu attieksmi pret dzimumu stereotipiem reklāmās.
Objekts: LLU studentu attieksme.
Priekšmets: dzimumu stereotipi.
Hipotēze: viedoklis par dzimumu stereotipiem reklāmās ir atšķirīgs pa dzimumiem.
Metodes: anketēšana.Dzimumu lomas – ir sieviešu un vīriešu lomas, kuras ir sociāli un tradicionāli noteiktas, un tās nenosaka bioloģiskas iezīmes (Luna E., Tautas attīstība.2002.176.)
Latviešu valodā jēdziens “dzimums” parasti apzīmē sieviešu un vīriešu bioloģisko dzimumu. Taču dzimums ir gan bioloģisks, gan arī sociāli veidots. Citās valodās bioloģiskais un sociālais dzimums bieži vien tiek apzīmēts atšķirīgi, lietojot divus jēdzienus – sex un gender, kas skaidri nošķir bioloģisko un sociālo dzimumu. (Bogdzeviča A., 2005.11.)
Tā kā latviešu valodā nav divu dažādu vārdu šo atšķirību fiksēšanai, tad izmanto terminu „dzimums”.
Dzimums - ietver sievietes un vīriešus raksturojošās bioloģiskās un sociālās dzimumpazīmes. Lai uzsvērtu atšķirību starp bioloģiskajām un sociālajām dzimuma pazīmēm, nereti attiecīgi tiek lietoti jēdzieni “dzimums” un “dzimte”.
Dzimumu līdztiesības nodrošināšanas sakarā visbiežāk uzmanība tiek pievērsta sociālajām dzimuma pazīmēm jeb dzimtei, jo tā laika gaitā mainās, tātad, ir ietekmējama, lai veicinātu patiesi vienādas sieviešu un vīriešu tiesības un iespējas (LR Labklājības ministrija, Dzimumu līdztiesība).…
Darbā ir apskatīts: DZIMUMU LOMAS, DZIMUMU LOMAS SOCIALIZĀCIJA, VĒSTURISKAIS UN TEORĒTISKAIS SKATĪJUMS, DZIMUMU STEREOTIPI, DZIMUMU STEREOTIPI REKLĀMĀS, REKLĀMAS VEIDI UN IETEKME, UN PĒTNIECISKĀS DAĻAS ANALĪZE.
- Dzimumu stereotipi reklāmās: LLU studentu attieksme
- Stereotipi un aizspriedumi
- Stereotipizācija un dzimuma stereotipi
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Dzimumu nevienlīdzība
Research Papers for university25
-
Reklāmas kampaņa
Research Papers for university13
-
Reklāmas tirgus
Research Papers for university4
-
Reklāmas iedarbība uz patērētāju
Research Papers for university25
-
Reklāmas psiholoģija
Research Papers for university9