Research Papers
Business and Law
Management
Iekšējās un ārējās vides analīze Rīgas Valsts tehnikumā-
Iekšējās un ārējās vides analīze Rīgas Valsts tehnikumā
Nr. | Chapter | Page. |
Saīsinājumu saraksts | 3 | |
Ievads | 4 | |
1. | RVT darbību noteicošās ārējās un iekšējās tiesiskās vides raksturojums | 7 |
1.1. | RVT darbību noteicošie ārējie normatīvie akti | 8 |
1.2. | RVT darbību noteicošie iekšējie normatīvie akti | 14 |
2. | Organizācijas darbības vide un struktūra | 17 |
3. | RVT darbību ietekmējošie iekšējās vides faktori, to analīze | 28 |
4. | RVT darbību ietekmējošie ārējās vides faktori, to analīze | 47 |
4.1. | Ārējās vides faktori, kuri tieši ietekmē RVT darbību | 47 |
4.2. | Ārējās vides faktori, kuri netieši ietekmē RVT darbību | 51 |
Secinājumi un priekšlikumi | 54 | |
Izmantoto avotu un literatūras saraksts | 57 | |
Kopsavilkums angļu valodā | 107 |
IEVADS
Kvalifikācijas darba temats ir “Iekšējās un ārējās vides analīze Rīgas Valsts tehnikumā”. Šāda tēma izvēlēta tādēļ, ka jau 13 gadus autors strādā izglītības sfērā - Rīgas Valsts tehnikumā par skolotāju, un ilgu laiku strādā mācību daļā par uzskaitvedi.
Kopējā izglītības tirgū veidojas arvien jaunas izglītības iestādes, kuras piedāvā vidējās profesionālās izglītības iegūšanas iespējas. Piedāvājums apgūstamo profesiju klāstā ir ļoti plašs - „Informācijas tehnoloģijas”, „Saimnieciskās darbības uzskaite, kontrole un analīze”, „Iestāžu darba organizācija un vadība”, „Komerczinības” un „Autotransports”, „Ķīmijas tehnoloģija”, „Kokapstrādes tehnoloģija” un „Metālapstrāde” un citas izglītības programmas, kuras vairāk vai mazāk ir pieprasītas darba tirgū. Latvijai iestājoties Eiropas Savienībā un pamazām attīstoties ražošanai arvien polārākas jauniešu vidū kļūst tehniskās profesijas.
Izglītojamo skaits savukārt ir ierobežots, tādēļ katrai izglītības iestādei, arī Rīgas Valsts tehnikumam (turpmāk tekstā RVT) ir jācīnās par savu tirgus daļu, izpētot un izanalizējot faktorus, kuri ietekmē izglītības iestādes darbību, kā arī audzēkņu iestāšanās un atskaitīšanas iemeslus, kas ir nopietna pamatproblēma ikdienas darbā, bet audzēknis ir izglītības iestādes lielākā vērtība.
Izglītība un tās kvalitāte vienmēr ir bijis un būs aktuāls jautājums, jo darba tirgū prasības aug un nepārtraukti mainās. Lai noteiktu kā pareizi veidot izglītības iestādes darbību un kādas piedāvāt izglītības programmas, ir jāpēta tās iekšējā un ārējā vide, un cik iespējams jāpiemēro Latvijas Republikas, Eiropas Savienības un darba tirgus prasībām. Sagatavot augsti kvalificētus speciālistus darba tirgum ir izglītības iestādes misija, un kā rezultāts tam - valsts ekonomikas attīstība un iedzīvotāju labklājības paaugstināšanās.
Par cik RVT darbības objekts ir audzēkņi, tas ir pusaudži pēc pamatskolas (~ 15 gadi), īpaša nozīme ir tieši psiholoģiskajam faktoram un saskarsmei starp pusaudzi un pieaugušo – gan vecākiem, gan skolotājiem, gan apkārtējiem. Tas ir vecums, kad ļoti grūti apzināties vērtības savā dzīvē, nospraust mērķus un konkrēti apzināties kādu profesiju izvēlēsies un apgūs.
RVT izglītojamo kontingents ir plašs, kopā visās nodaļās 2006./2007.m.g. mācās 2326 izglītojamie, un tas padara šo procesu vēl sarežģītāku.
Mūsdienu demokrātiskas skolas pamatā ir sadarbība starp audzēkni un skolotāju, un tieši skolotājs ir tas, kurš var ievirzīt pusaudzi uz pareizā ceļa un vajadzīgajā brīdī dot padomu. Saskarsmi un sadarbību starp audzēkni un skolotāju ir specifiska tieši izglītības iestāžu iekšējai videi – tas kādus mēs audzēkņus saņemam pēc pamatskolas, ar kādu zināšanu līmeni, ar kādu kultūras līmeni, ar kādām jau esošām vērtībām viņu dzīvē - tas ir mūsu ikdienas un darba pamatā.
Arī tas, kāda izveidojas šī sadarbība ietekmē izglītības iestādes darbu un kontingenta saglabāšanu, kas ir ļoti svarīgi, jo arī starp izglītības iestādēm pastāv konkurence.
Īpaši tas ir jūtams šobrīd, kad pamatskolu beidz un nāk mācīties 1991. un 1992.gados dzimušie bērni, kuru ir diezgan maz, jo valstī bija demogrāfiskā krīze – dzima ļoti maz bērnu.
Kvalifikācijas darba mērķis – noteikt svarīgākos iekšējās un ārējās vides faktorus, kas ietekmē RVT darbību.
Darba uzdevumi:
1) analizēt ārējos normatīvos aktus, kas nosaka RVT darbību;
2) analizēt iekšējos normatīvos aktus, kas nosaka RVT darbību;
3) analizēt RVT iekšējās vides faktorus;
4) analizēt RVT darbību ietekmējošos tiešos un netiešos ārējās vides faktorus;
5) apzināt literatūru par uzņēmuma iekšējās un ārējās vides faktoriem.
…
- Empīrisko un teorētisko zināšanu salīdzinošā analīze organizācijas vadītāja darbībā
- Iekšējās un ārējās vides analīze Rīgas Valsts tehnikumā
- SIA "xxxxx" uzņēmuma analīze un attīstības perspektīvas
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Uzņēmuma darbinieku motivācijas sistēmas analīze
Research Papers for university29
-
Kvalitātes vadības sistēmas valsts pārvaldē
Research Papers for university15
-
Uzņēmuma "X" analīze
Research Papers for university7
-
SIA "Fazer maiznīca" stratēģisko alternatīvu izpēte un analīze
Research Papers for university16
Evaluated! -
Mazumtirdzniecības uzņēmuma darbības analīze un plānošana
Research Papers for university19