Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:199606
 
Author:
Evaluation:
Published: 04.05.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Jauniešu vecumposma kopējais psiholoģiskais raksturojums    3
1.1.  Kopējais raksturojums izziņas attīstībā    3
1.2.  Psihisko procesu pilnveidošanās    5
1.3.  Domāšanas attīstība    5
1.4.  Saskarsme ar vienaudžiem un pieaugušajiem    6
1.5.  Masu informācija un kultūra    6
1.6.  Teritorijas un zonas    7
1.7.  Vīriešu aizsargāšanās    8
2.  Praktiskā daļa    9
2.1.  Pētījumā iegūto faktu materiālu izklāsts    9
2.2.  Pētījumā iegūto faktu materiālu analīze un secinājumi    10
  Nobeigums    11
Extract

Referāta tapšanas gaitā vēlējos noskaidrot, kāds ir vidusskolēna iemesls, ieejot klasē, izvēlēties sēdēt pirmajos vai aizmugurējos solos, kāda ir viņa motivācija par labu vienai vai otrai izvēlei, vai tas notiek apzināti vai neapzināti? Šie jautājumi arī tiek pētīti tuvāk.
Lai rastu atbildi, es savā pētījumā izvirzīju hipotēzi, ka salīdzinot vidusskolēnus, kuri izvēlas sēdēt aizmugurē vai priekšā, lielākā daļa, tomēr izvēlēsies sēdēt aizmugurējos solos. Pieņemot varbūtību, ka mana hipotēze apstiprināsies, mana pētījuma mērķis ir izanalizēt šādu vidusskolēnu izvēles motivāciju, mācību stundās sēdēt aizmugurējos solos, un šajā sakarā sniegt savus ieteikumus, ņemot vērā vecumposma īpatnības.
Pētījumā subjektīvu apsvērumu dēļ pieņēmu varbūtību, ka vidusskolēna motivācija ir saistīta ar vecumposma īpatnībām. Subjektivitāte izpaudās pastāvošajā tēzē, ka pieauguši cilvēki semināros vai citās lekcijās parasti ieņem pirmās solu rindas – tuvāk pasniedzējam, bet skolnieki pretēji – aizmugurējās solu rindas, tālāk no skolotāja. Šīs divas dažādās izvēles es saistu ar vecumposma īpatnībām.
Pētījuma priekšmets ir vidusskolēns. Tas ir vecums no 14 līdz 18 gadiem. Vadoties pēc I.Kona vecumposmu iedalījuma, vidusskolnieks ir jauniešu vecumposma pārstāvis. Jaunietis atšķirībā no pusaudža, vadoties pēc vecumposma īpatnībām, ir sasniedzis zināmu domas patstāvību, kas paralēli ir saistīta ar iekšēju izvēles brīvību, kuru ir spējīgs aizstāvēt un argumentēt. Sekojoši – jauniešu motivācija solu izvēles ziņā ir pamatotāka un stabilāka.
Referāta teorētiskajā daļā apskatu jauniešu vecumposma vispārējo psiholoģisko raksturojumu. Tas ir raksturojums izziņas attīstībā, vidusskolnieku psihisko procesu pilnveidošanās un domāšanas attīstību, saskarsmi ar vienaudžiem, pieaugušajiem, kā arī masu informācijas un kultūras ietekmi. Teorijas pielikumā ir apskatīta cilvēka teritorijas un zonas pastāvēšana, kā arī teorija par vīriešu aizsargāšanos. Pētījuma praktiskajā daļā ir izklāstīti pētījumā iegūtie materiāli, to analīze un secinājumi.

1.Jauniešu vecumposma kopējais psiholoģiskais raksturojums:
1.1.Kopējais raksturojums izziņas attīstībā.

Vecāko klašu skolēniem izziņas attīstības procesi sasniedz tādu līmeni,
ka viņi praktiski ir gatavi izpildīt visa veida garīgu darbību atbilstoši pieauguša cilvēka attīstības līmenim, ieskaitot pašu grūtāko.
Pārejot no mazākajām klasēm uz vidējām un vēlāk uz vecākajām klasēm, izmainās stāvoklis jaunieša darbības sistēmā, tas ir darba un personīgās attiecības ar apkārtējiem cilvēkiem, mazāk laika paliek atpūtai un izklaidēm. No skolas puses pieaug prasības pēc jaunieša intelektuālās darbības. Skolotāji un vecāki pāriet uz jaunu stilu saskarsmē ar jauniešiem – vairāk apelē pie viņu loģikas un saprāta, nekā pie jūtām, un cer, ka gūs arī atbildes reakciju no jaunieša.
Jaunieša vecumā ļoti aktuāla ir izziņas procesa attīstība. Šajā laikā tas notiek formās, kuras ir maz pamanāmas pašam jaunietim, kā arī viņa novērotājiem (vecākiem, skolotājiem).
Nav iespējams viennozīmīgi izskaidrot, kas noris bērnu apziņā vidējās un vecākajās klasēs, kā šajā laikā mainās uzmanība, iztēle, uztvere. Paralēli tam par tādiem pilnveidojošiem procesiem kā atmiņa, domāšana un runa ir vieglāk teikt, jo tos var vieglāk novērot. Pusaudžu un jauniešu domāšana ir kļuvusi loģiskāka, jaunietis vairāk nodarbojas ar teorētiskām pārdomām, kā arī ar sevis pašanalīzi. Jaunieši diezgan brīvi domā par morāli- ētiskām, politiskām un citām tēmām, praktiski, kas nav pieejams jaunāko klašu skolēnu intelektam.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,98 €
Work pack Nr. 1195200
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register