Research Papers
Business and Law
Economics
Konkurences priekšrocības un konkurētspēju analīze uzņēmu...-
Konkurences priekšrocības un konkurētspēju analīze uzņēmumā Apple
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | ||
1. | Nozares izvērtējuma M. Portera piecu spēku modelis | |
2. | Konkurētspējīgā priekšrocība | |
2.1. | Konkurences priekšrocības saturs | |
2.2. | Konkurētspējīgās priekšrocības ilgtspēja | |
2.3. | Konkurētspējīgās priekšrocības nodrošināšanas modelis | |
2.4. | Konkurētspējīgās priekšrocības radīšana | |
2.4.1. | Resursi un prasmes | |
2.5. | Konkurētspējīgās priekšrocības attīstīšana | |
3. | Konkurētspējas analīze uzņēmumā Apple | |
3.1. | Par uzņēmumu | |
3.2. | Nozares izvērtējuma M. Portera piecu spēku modelis | |
3.2.1. | Datoru Tirgus | |
3.2.2. | Viedtālruņu tirgus | |
3.2.3. | Mūzikas pārdošana internetā | |
3.3. | Konkurētspējīgās priekšrocības | |
3.3.1. | Konkurētspējīgās priekšrocības ilgtspēja | |
3.3.2. | Konkurētspējīgās priekšrocības radīšana | |
3.3.3. | Konkurētspējīgās priekšrocības attīstīšana | |
3.4. | Uzņēmuma SVID tabula pēc konkurētspējas analīzes datiem | |
Secinājumi un priekšlikumi |
Secinājumi un priekšlikumi
Izstrādājot darbu, autors secināja:
1. Konkurences vidi var izvērtēt, izmantojot M. Portera piecu spēku modeli.
2. Konkurētspējīgā priekšrocība ir vērtību veidojošās darbības un resursi, kas nodrošina rentabilitāti virs vidējā rentabilitātes līmeņa nozarē.
3. Konkurētspējīgās priekšrocības avoti ir uzņēmuma rīcībā esošie resursi un prasmes.
4. Pastāv četri elementi, kas var attīstīt konkurētspējīgo priekšrocību, izmantojot atšķirīgās prasmes: efektivitāte, kvalitāte, jaunievedumi un klientu vēlmju apmierināšana.
5. Veicot resursu auditu, tiek noteikts, kādi resursi pieejami uzņēmumam un kādā stāvoklī tie ir.
6. Prasmes ir nemateriālo resursu paveids, jo tās ir grūti izmērīt, ir grūti kopēt un atdarināt un parasti prasmes attiecina uz cilvēkiem.
7. Konkurētspējīgās priekšrocības attīstīšanas metodes ir metodes, ko jebkurš uzņēmums var lietot, lai attīstītu konkurētspējīgo priekšrocību, neatkarīgi no nozares, precēm vai pakalpojumiem, ko tas piedāvā.
8. Jaunievedumi ir pats svarīgākais elements konkurētspējīgās priekšrocības attīstīšanā, tādēļ tos var uzskatīt par uzņēmuma darbības veiksmes pamatelementu, jo mainīgajā ekonomiskajā situācijā jaunievedumi nodrošina uzņēmuma attīstību
9. Vairākiem ražotājiem pārdoto datoru skaits 2011.gadā salīdzinot ar 2009.gadu samazinājās, bet Apple pieauga par 2,7%.
10. Apple diferencē savu produktu ar zīmolu un kvalitāti, tas ir vienīgais uzņēmums no visiem minētiem tabulā, kas ražo gan pašus datorus, gan arī operētājsistēmu un programmatūru.
11. 16% speciālistu pasaules uzņēmumos, iPad jau pilnīgi aizvietoja portatīvo datoru un 54% gandrīz aizvietoja.
12. Viedtālruņu tirgū par līderiem var nosaukt 2 uzņēmumus – Samsung un Apple, pirmajām uzņēmumam tirgus daļa ir tikai par 0,1% lielāka.
13. Apple izmanto savus naudas līdzekļus, lai palīdzētu uzbūvēt jauniem uzņēmumiem ražotni, ka arī palīdz ražošanas procesā, apmaiņā pret kādas tehnoloģijas ekskluzīvu izmantošanu, kāda noteiktā laika periodā.
Darba autors izvirza sekojošus priekšlikumus:
1. Pievērst uzmanību korporatīviem klientiem, piedāvājot risinājumus ar augstāku drošību un labākām dokumentu pārvaldes sistēmas iespējām.
2. Apsvērt iespēju, izmantojot savu lielumu mūzikas pārdošanas tirgū, veidot servisu mūzikas klausīšanai internetā par mēneša maksu.
3. Palielināt valstu skaitu, kur tiek atvērti Apple veikali, piemērām, Krievijā, kur elektronikas tirgus ar katru gadu pieaug.
4. Izmantojot mobilo telefonu un planšetdatoru pārdošanas pieaugumu, piedāvāt programmatūras izstrādātājiem izvietot reklāmu savas programmas un saņemt no tā atskaitījumus.
5. Palielināt viena komponenta piegādātāju skaitu, lai nerastos situācija, kas līdzīga attiecībām ar Samsung, kad tiek sāktas tiesas prāvas un ir liela atkarība no tā paša uzņēmuma.
…
Kursa darba mērķis ir pamatojoties uz literatūru un avotiem izpētīt, kādās ir uzņēmuma Apple Inc konkurētspējas priekšrocības. Lai sasniegtu kursa darba mērķi, tiks risināti sekojoši uzdevumi: 1) Konkurences priekšrocības un konkurētspējas teorijas izpēte; 2) Uzņēmuma konkurences priekšrocības analīze; 3) Secinājumu un priekšlikumu izstrādāšana;
- Konkurences faktora loma tirgzinībā
- Konkurences priekšrocības un konkurētspēju analīze uzņēmumā Apple
- Uzņēmuma SIA “Moduls- Rīga” darbības analīze
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Uzņēmuma SIA “Moduls- Rīga” darbības analīze
Research Papers for university25
-
Konkurences faktora loma tirgzinībā
Research Papers for university55
Evaluated! -
Viesnīcas "Vilmāja" saimnieciskās darbības analīze
Research Papers for university25
-
Uzņēmuma AS "Gutta" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības plānošana
Research Papers for university26
-
SIA “X” mārketinga analīze
Research Papers for university25