Research Papers
Business and Law
Marketing, Advertising
Mārketinga aktivitātes SIA "Čilija pica"-
Mārketinga aktivitātes SIA "Čilija pica"
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Teorētiskā daļa | 5 |
1.1. | Mārketings – viens no uzņēmuma veiksmīgu darbību ietekmējošiem faktoriem | 5 |
1.1.1. | Mārketinga koncepcijas | 6 |
1.1.2. | Stratēģiskā plānošana | 8 |
1.1.3. | Tirgus izpēte | 9 |
1.2. | Mārketinga pasākumu komplekss | 10 |
1.2.1. | Prece | 10 |
1.2.2. | Cena | 11 |
1.2.3. | Vieta | 12 |
1.2.4. | Virzīšana tirgū jeb popularizēšana | 13 |
1.3. | Uzņēmuma tēls un imidžs | 14 |
2. | Praktiskais pētījums | 19 |
2.1. | Empīriskā pētīšanas metode – anketēšana | 19 |
2.2. | SIA „Čilija pizza” mārketinga aktivitātes | 19 |
2.3. | Anketēšanas „Mārketinga aktivitātes SIA Čilija pizza” rezultātu analīze | 21 |
Secinājumi | 31 | |
Ieteikumi mārketinga stratēģijas pilnveidošanai | 34 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 35 |
Secinājumi
Ar darba uzdevumu palīdzību tika sasniegts kursa darba mērķis – noskaidrot, kuras SIA„Čilija pizza” mārketinga aktivitātes klienti atzīst par sev iedarbīgākajām, un nozīmīgākajām, kā arī dažas citas ar mārketingu saistītas lietas – darbinieku profesionalitāti klientu skatījumā, ietekmi uz tēlu.
Ar aptaujas palīdzību noskaidrojās, ka daudziem klientiem nav īsti skaidrs, kas tad īsti skaitās mārketinga aktivitātes.
Daudzi neuztver atlaides kā mārketinga aktivitāti – klientiem šķiet, ka tā drīzāk ir uzņēmuma un klienta savstarpēja solidarizācija – jo lielāku pretimnākšanu patstāvīgajiem klientiem izrādīs uzņēmums, jo biežāk klients to apmeklēs.
Ļoti liela uzmanība uzņēmumam jāpievērš personāla profesionalitātei. Tā ir ļoti nozīmīga sava veida reklāma. Tas, cik labi un profesionāli strādā apkalpojošais personāls, savā ziņā prezentē uzņēmumu, un var kalpot par izšķirošu faktoru brīdī, kad patērētājs pieņems lēmumu, vai nākt uz konkrēto uzņēmumu vēlreiz. Ņemot vērā klientu viedokļus, secinu, ka uzņēmums ļoti pavirši pieiet darbinieku atlasei – netiek pārbaudītas kandidātu psiholoģiskās spējas, piemērotība darbam ar cilvēkiem. Kandidātiem tas nebūtu jāuztver personiski – daudzi tiešām vienkārši psiholoģiski nav piemēroti darbam ar cilvēkiem.
Klientiem patīkamākas ir mārketinga aktivitātes, kurās nav uzreiz skaidri redzams tikai picērijas mērķis palielināt peļņu, bet jūtama arī radoša pieeja klientu izklaides un labsajūtas veicināšanai. SIA „Čilija pizza” īstenotās mārketinga aktivitātes klienti neatzīst par sliktām, tomēr daudzi gribētu redzēt radošāku pieeju mārketinga stratēģijai, just tiešāku komunikāciju ar klientiem. Līdz ar to – personiskāku attieksmi.
Vizuālā reklāma ir tā, kas patērētājiem pietrūkst. Vizuāla reklāma veido atpazīstamību, un, manuprāt, SIA „Čilija pizza” paļaujas uz to, ka jau ir atpazīstams uzņēmums, kas, manuprāt, nav pareiza taktika. Arī klientu teiktais ļauj secināt, ka tiem pietrūkst spilgtu, uzmanību saistošu reklāmu.
Saskaņā ar aptaujas rezultātiem, SIA „Čilija pizza” īstenotā mārketinga stratēģija ir veiksmīga. Tomēr daudzi vēlētos redzēt uzlabojumus, izmaiņas, piemēram, vairāk jau pieminētās vizuālās reklāmas, sadarbību ar medijiem.
Tā kā patērētāji pie atlaidēm jau pieraduši, būtu noderīgi izveidot ja ne pavisam inovatīvu atlaižu stratēģiju, tad vismaz izdomāt kā to radoši pasniegt, noformēt, atšķirties no konkurentiem.
Mārketinga aktivitātes spēcīgi ietekmē uzņēmuma tēlu, tāpēc ir ļoti būtiski pareizi tās izvēlēties. Ja mārketinga aktivitātes būs izvēlētas nepareizi, tas var izraisīt pretēju efektu.
…
Šis uzņēmums izvēlēts tāpēc, ka ir viens no populārākajiem ēdināšanas uzņēmumiem gan Rīgā, gan nu jau arī citās lielākajās Latvijas pilsētās. Turklāt, tajā apgrozās ļoti dažādi klienti – dažāda vecuma, sociālā statusa, dažādas intereses pārstāvoši, ar dažādu ienākumu līmeni. Tas liecina par uzņēmuma spēju pielāgoties dažādām vajadzībām, iespējām un gaumēm. Darba tēmas aktualitāte slēpjas faktā, ka mūsdienās gandrīz neviena lielāka uzņēmuma darbība nav iedomājama bez mārketinga. Protams, visbūtiskākā nozīme ir uzņēmuma sniegtā pakalpojuma kvalitātei un cenai, taču gandrīz tikpat liela nozīme mūsdienu konkurences apstākļos ir spējai savu pakalpojumu pasniegt, noformēt atšķirīgi. Lai klientus neaizvilinātu konkurents, uzņēmumam jāspēj piedāvāt saviem klientiem priekšrocības, atlaides, jāveido pozitīvs uzņēmuma tēls, jārada klientiem iespaids, ka viņu viedoklis ir būtisks. Šobrīd situācija ir tāda, ka pat lielie un stabilie uzņēmumi sāk justies nedroši, tāpēc ir īstais laiks padomāt par piemērotu mārketinga stratēģiju, kas ļautu saglabāt gan esošo klientu loku, gan piesaistīt jaunus klientus, par spīti grūtajai ekonomiskajai situācijai. Darba mērķis ir ar aptaujas palīdzību noskaidrot, kuras SIA„Čilija pizza” mārketinga aktivitātes klienti atzīst par sev iedarbīgākajām, un nozīmīgākajām, kā arī dažas citas ar mārketingu saistītas lietas – darbinieku profesionalitāti klientu skatījumā, ietekmi uz tēlu. Lai sasniegtu darba mērķi, tika noteikti šādi darba uzdevumi: • Veikt referatīvu literatūras analīzi par mārketinga būtību, to veidojošajiem elementiem, kā arī uzņēmuma tēlu; • Izpētīt SIA „Čilija pizza” filozofiju, kā tiek īstenots mārketings „Čilija pizza” picērijās; • Veikt aptauju, lai noskaidrotu klientu viedokli par SIA „Čilija pizza” rīkotajām mārketinga aktivitātēm; • Veikt aptaujas analīzi, un izdarīt secinājumus, izvirzot ieteikumus mārketinga stratēģijas uzlabošanai. Darba sasniegšanai tika izmantotas šādas metodes: • Teorētiskā – referatīva literatūras analīze; • Empīriskā – kvantitatīva un kvalitatīva datu ieguve aptaujas veidā. • Savu secinājumu pievienošana. Pētījumiem tika izmantoti gan SIA „Čilija pizza” mājas lapā publicētā informācija, gan uzņēmuma pārstāvja viedoklis par mārketinga aktivitātēm.
- Mārketinga aktivitātes SIA "Čilija pica"
- Mārketinga loma uzņēmuma attīstībā
- Reklāma kā mārketinga komunikācijas līdzeklis
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Smērvielu ražotāja "Mobil" mārketinga aktivitātes Latvijā
Research Papers for university20
Evaluated! -
Mārketinga attīstības dinamika un sabiedrības attieksmes izpēte par mārketinga galvenajiem elementiem
Research Papers for university25
Evaluated! -
Pētījums mārketingā - Guttas sulu cenas, sadales kanāli, tirgus, mārketinga darbības raksturojums
Research Papers for university17
-
Igates pils produkta mārketinga novērtējums pēc 4 mārketinga metodēm
Research Papers for university17
Evaluated! -
AS "Latvijas Balzams" mārketinga politikas izstrādāšana. Rīcības plāns mārketinga politikas īstenošanai
Research Papers for university3