-
Mediju lietošanas paradumi jauniešu vidū
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | TEORĒTISKĀ DAĻA | 4 |
1.1. | Jaunie mediji | 4 |
1.2. | Jauno mediju izmantošana jauniešu vidū | 4 |
1.3. | Lietojuma un apmierinājuma teorija | 5 |
2. | METODOLOĢISKĀ DAĻA | 6 |
2.1. | Anketas izveide | 6 |
2.2. | Anketēšana | 7 |
3. | EMPĪRISKĀ PĒTĪJUMA DAĻA | 8 |
3.1. | Mediju lietošanas paradumi janiešu vidū | 8 |
SECINĀJUMI | 9 | |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS | 10 | |
PIELIKUMS | 11 |
Uz jautājumu par masu mediju izmantošanas nolūkiem, šajā jautājumā varēja likt viarākus atbilžu variantus, bet šim pētījumam man derēja viena atbilde, lai noskaidrotu, kam galvenokart tiek paredzēti jaunie mediji, uz šo jautājumu jaunieši atbildēja, ka tie izmanto jaunos medijus galvenokārt izklaidei (36%) un mācībām (25%), tāpat arī liela daļa respondentu (31%) atbildēja ka medijus izmanto saziņai un 8% izmanto lai iegūtu informāciju, ziņas. Cik stundas jaunieši pavada izmantojot masu medijus, viss populārākā atbilde bija no 4-6 stundām un visspieejamākais masu medijs jauniešiem ir televīzija un internets.
Uz jautājumu: “ ar kuru masu meidju Jūs iegūstat visvairāk informācijas”, joprojām atbildēs dominēja internets un aiz tā televīzija, preses izdevumus principā lasa minimāla daļa no respondentiem.
SECINĀJUMI
Pētījuma mērķis bija noskaidrot, kādi ir jauniešu mediju izmantošanas paradumi. Ar anketēšanas palīdzību to ir izdevies noskaidrot, tikkai noskaidroti iemesli kāpēc tiek patērēts tieši šis medijs un noskaidroti kopīgie paradumi.
Esmu izsecinājis, ka internetu ikdienā izmanto gandrīz visi jaunieši, pārsvarā mācībām un izklaidei,kā arī saziņai. Internets ir nomainījis televīziju, galveno kārt, jo tājā ir interneta televīzijā un ziņas internetā var iegūt neierobežotā laikā, preses izdevumi arī ir nomainīti galveno kārt interneta ērtuma dēļ. Jaunie mediji tiek patērēti ļoti daudz un to var izmērīt laikā, ko cilvēki pavada virtuālajā realitātē. Rezultāti mani nepārsteidz, tehnoloģijas attīstās un uz šo tehnoloģiju attīstības var ietaupīt, gan laika ziņā, gan līdzekļu ziņā.
…
Jaunie mediji jau kādu laiku veiksmīgi aizstājuši tradicionālos mediju veidus: avīzes, žurnālus, grāmatas. Ir pienākuši laiki, kad mēs ziņas un jaunumus uzņemam no interneta vides un digitālās televīzijas. Šie mediju veidi arī strauji ielaužas arī vecāku cilvēku ikdienas dzīvēs, jo par tiem nav lieku izmaksu un tos var dīvānā sēžot,mierīgi patērēt. Jaunie mediji ir vairāk tendēti uz jauniešu auditoriju, jo jaunieši jaunos medijus vairāk patērē nekā vecāka gadu gājuma cilvēki. Pats, būdams jaunietis pārsvarā petērēju tikkai interneta resursus, bet mani interesē citu jauniešu paradu mediju patērēšana, kā tie var ietekmēt viņu komunikācijas spējas un galu galā kāpēc tad viņi tradicionālos medijus ir nomainījuši uz jaunajiem (digitālajiem) medijiem. Manā petijumā mērķa auditorija, būs jaunieši vecumā no 16 līdz 25 gadu vecumam. Lai sīkāk uzzinātu par paradumiem veikšu anketēšanu un apkoptos rezultātus izanalizēšu. Noskaidrošu, kas tad īsti ir jaunie mediji un vai ar to ienākšanu ir samazinājies tradicionālo mediju patērēšanas daudzums, lai veiktu pētījumu izmantošu lietojuma un apmierinātības teoriju (The Uses and Gratification Approach).
-
Jauno masu mediju tehnoloģiju sociālā ietekme
Research Papers7 Sociology, Psychology, Marketing, Advertising
- Masu mediju ietekme uz vēlētāju izvēli
- Mediju lietošanas paradumi jauniešu vidū
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Masu mediju ietekme uz vēlētāju izvēli
Research Papers for university22
Evaluated! -
Jauno masu mediju tehnoloģiju sociālā ietekme
Research Papers for university7
-
Smēķēšana - aktuāla problēma jauniešu vidū
Research Papers for university30
Evaluated! -
Mediju ietekme uz sabiedrību
Research Papers for university6
-
Datoratkarība jauniešu vidū
Research Papers for university26
Evaluated!