Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ

Great deal: today with a discount!

Regular price:
5,49
You save:
0,77 (14%)
Discounted price*:
4,72
Purchase
Add to Wish List
ID number:280990
Evaluation:
Published: 13.02.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 15 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Piedāvājuma teorētiskās nostādnes    5
1.1.  Piedāvājums un tā faktoru raksturojums    5
1.2.  Piedāvājuma elastības analīze    6
1.3.  Cena un piedāvājums    9
2.  Kokapstrādes tirgus attīstība Latvijā pēc neatkarības atjaunošanas    11
3.  Kokapstrādes uzņēmumu darbības analīze reģionos 2003.-2005.gads    21
  Secinājumi un priekšlikumi    26
  Izmantoto avotu un literatūras saraksts    28
  Pielikumi    29
Extract

1.1.Piedāvājums un tā faktoru raksturojums

Ne mazāk svarīga cenu veidošanās tirgus mehānisma sastāvdaļa ir piedāvājums, jo, ja preces un pakalpojumi netiks piedāvāti, tirgus neveidosies. Ja preces netiktu piedāvātas, pēc tam neveidotos arī pieprasījums. Preces un pakalpojumi, kas konkrētā vietā un laikā, tiek piedāvāti pārdošanai, veido piedāvājumu .
Piedāvājums ir pārdevēju – gan ražotāju, gan starpnieku (tirgotāju) – ekonomiskā rīcība, kas atspoguļo centienus pārdot noteiktu preču daudzumu konkrētā laika periodā atkarībā no to cenām un ārpuscenas faktoriem. Vienlaikus jāatceras , ko ražotāji tikai vēlētos pārdot, bet tas preču daudzums, ko viņi noteikti plāno pārdot
Ražotāji vēlas pārdot vairāk par augstākām cenām un mazāk par zemām. Šī likumsakarība ir pazīstama kā piedāvājuma likums. Piedāvājuma likums nosaka, ka tad, ja citi apstākļi ir nemainīgi, jo augstāka būs preces iespējamā pārdošanas cena, jo lielāks būs piedāvātās preces daudzums
Ja to resursu cenas, kuri izmantoti preces ražošanai, paliek konstanta, bet preces cena ceļas, tad tas nozīmē lielāku peļņu ražotājam. Pārdevēju ekonomisko rīcību piedāvājuma jomā vispirms motivē konkrētās preces konkrētā cena.
Preces tirgus piedāvājums ir kopējais preču daudzums, ko visas firmas vēlētos piedāvāt par noteikto cenu .
Svarīgi ir atšķirt piedāvājuma lieluma svārstības no piedāvājuma izmaiņām. Pirmo nosaka dažādi cenu līmeņi, otro – ārpuscenas faktori. Tie ir:
- dabas resursu(zemes), darbaspēka, kapitāla elementu un uzņēmēju „talanta” cena;
- tehnoloģijas izmaiņas, jaunākās tehnikas un darba organizācijas ieviešana, kā dēļ palielinās resursu atdeve, palētinās ražošana un rodas nosacījumi piedāvājuma palielināšanai;
- nodokļi;
- citu preču cenas;
- ražotāju un pārdevēju skaita pieaugums vai samazināšanās;
- noteiktu preču grupu piedāvājuma svārstības ietekmē metereoloģiskie apstākļi;
- prognozes un gaidas(paredzamie nākotnes ienākumi vai iespējamie zaudējumi var palielināt vai samazināt piedāvājumu);
- politikas un ekonomikas kataklizmas, radikālas izmaiņas, dabas katastrofas;
- kredītu pieejamības izmaiņas.

Author's comment
Load more similar papers

Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Piedāvājuma analīze kokapstrādes tirgū”.

Link to paper:
https://eng.atlants.lv/w/280990

Send

Email has been sent

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register