Preču realizācijas personāla sastāvs
Plānojot preču realizācijas personāla sastāvu nepieciešams orientēties uz mērķiem, kas preču realizācijas nodaļai ir jāīsteno pašlaik, kā arī ņemt vērā uzņēmuma attīstības tendences, kas vērsti uz:
Jauno tirgu iekarošanu
Jaunas preces virzīšanu tirgū
Mērķauditorijas paplašināšanu
Tiek īstenota funkciju un kompetences analīze, kas svarīga personālām risinot tekošas un nākotnes uzdevumus, ka arī jau esoša personāla potenciāla noskaidrošana. Gadījumā ja personālam trūkst zināšanu vai kompetence nav pietiekoši augsta tad formulē uzdevumus, kas saistīt ar personāla attīstību un atlasi.
Viena no izplatītākajam metodikām kā izrēķināt preču realizācijas personāla nepieciešamu skaitu, paredz sekojošus soļus:
1. Klientus sadala pa kategorijām atbilstoši pirkuma nozīmīgumam un klienta potenciālam;
2. Katrai klientu kategorijai nosaka kontaktu biežumu gada laikā;
3. Tika aprēķināta kopēja gada slodze ( kontaktu skaits);
…