IEVADS
Mūsu sabiedrībā veidojas aizvien jaunas un jaunas privātās struktūras. Rodas konkurence, tāpēc vadītājam jāapgūst prasmes uzņēmuma vadībā gan lielos, gan mazos uzņēmumos. Organizācijas iekšējā vide ir būtiski izmainījusies, un, lai uzņēmums spētu veiksmīgi konkurēt, jāmeklē aizvien jaunas metodes un paņēmieni.
Pētījuma aktualitāte: Īstenojot pārmaiņas darba kultūras jomā, nozīmīgs ir uzņēmuma psiholoģiskais klimats un savstarpējo attiecību kvalitāte. Šo attiecību izveide svarīga ir gan iestādes vadītājam, gan līdzcilvēkiem, ar ko tas kopīgi veido kolektīvu.
Problēma: Vadītāji vēlas izveidot pozitīvu psiholoģisko klimatu uzņēmumā, bet sastopas ar dažādiem šķēršļiem. Viens no šādiem šķēršļiem ir tas, ka vīriešu un sieviešu priekšstati par pozitīvu psiholoģisko klimatu uzņēmumā atšķiras.
Pētījumu hipotēze: Sieviešu priekšstatos par pozitīvu psiholoģisko klimatu pārsvarā dominē emocionālais faktors, bet vīriešu priekšstatos dominē lietišķais faktors.
Pētījuma objekti: Viena uzņēmuma divdesmit vīrieši no 20 līdz 35 gadiem un divdesmit sievietes no 20 līdz 35 gadiem.
Pētījuma priekšmets: Vīriešu un sieviešu priekšstati psiholoģisko klimatu savā uzņēmumā.
Pētījumā izmantotas sekojošas metodes:
1. Divas darba autores sastādītas anketas respondentiem.
2. Divas padziļinātas intervijas.
Pētījuma virziens: Organizāciju psiholoģija.
Pētījuma teorētiskā koncepcija: Viesturs Reņģe - psiholoģiskā klimata veidošanās organizācijā.
Pētījuma mērķis: Noskaidrot kopīgos un atšķirīgos priekšstatus par pozitīvu psiholoģisko klimatu uzņēmumā vīriešiem un sievietēm.
Lai sasniegtu pētījuma mērķi, nepieciešams atrisināt šādus uzdevumus:
1. Literatūras analīze ar mērķi izveidot empīriskā pētījuma teorētisko pamatojumu par priekšstatiem par psiholoģisko klimatu uzņēmumā.
2. Atbilstošas metodikas izveide, ar kuras palīdzību var noteikt priekšstatus par psiholoģisko klimatu.
3. Praktisks pētījums, rezultātu apstrāde, analīze un interpretācija.
4. Secinājumu izdarīšana.
…