-
SIA ‘’Atoloja’’ produktu tirgus analīze
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads - darba aktualitāte, veicamie uzdevumi, pētījumu metodes, ierobežojumi | 4 | |
1. | Uzņēmuma un produkta īss apraksts | 5 |
3. | Nozares analīze un potenciālais tirgus | 7 |
4. | Galvenie tirgus veidi | 9 |
4.1.1. | pārtikas ražotāji | 9 |
4.1.2. | nepārtikas ražotāji | 9 |
4.1.3. | valsts tirgus | 10 |
4.1.4. | starpnieku tirgus | 10 |
4.2. | starptautiskais tirgus | 10 |
4.3. | patērētājtirgus | 10 |
5. | Patērētāju tirgus segmenta pircēju raksturojums | 11 |
5.1. | pēc ģeogrāfiskās situācijas | 11 |
5.2. | pēc demogrāfiskās situācijas | 11 |
5.2.1. | pēc vecuma | 11 |
5.2.2. | pēc ģimenes lieluma | 11 |
5.2.3. | pēc ģimenes dzīves cikla | 12 |
5.2.4. | pēc ienākumu līmeņa | 12 |
5.2.5. | pēc nodarbošanās | 12 |
5.2.6. | pēc reliģiskās piederības un tautības | 12 |
5.3. | pēc izglītības līmeņa | 12 |
5.4. | pēc dzīves veida | 12 |
5.5. | pēc personas tipa | 12 |
6. | Pircēja rīcības motīvi | 13 |
7. | Pircēja raksturojuma kopsavilkums | 15 |
8. | Papildus pētījumu analīze | 15 |
9. | Tirgus segmenta izvēles princips | 15 |
10. | Uzņēmuma mikrovide | 16 |
10.1. | uzņēmuma situācija | 16 |
10.1.1. | stiprums | 16 |
10.1.2. | vājums | 16 |
10.1.3. | izdevības | 16 |
10.1.4. | draudi | 17 |
10.2. | piegādātāji | 17 |
10.3. | starpnieki | 17 |
10.4. | klienti | 18 |
10.4.1. | patērētāji – mājsaimnieces | 18 |
10.4.1. | ražotāji – pārtikas un nepārtikas | 18 |
10.4.2. | starpnieki | 18 |
10.4.3. | valsts iestādes | 18 |
10.4.4. | ārzemju partneri | 18 |
10.5. | konkurenti – SVID analīze | 18 |
10.5.1. | stiprums | 18 |
10.5.2. | vājums | 19 |
10.5.3. | izdevības | 19 |
10.5.4. | draudi | 19 |
10.6. | kontaktauditorijas (mēdiji) | 19 |
10.7. | tirdzniecības kanāli | 20 |
11. | Tirgzinības koncepcijas, mērķi un stratēģijas | 20 |
11.1. | tirgus padziļināšana | 21 |
11.2. | tirgus paplašināšana | 21 |
11.3. | preces attīstība | 21 |
11.4. | diversifikācija | 22 |
12. | Produkta pozicionēšana tirgū | 22 |
13. | Tirgzinības programma - mix | 22 |
13.1. | produkts | 22 |
13.2. | cena | 22 |
13.3. | vieta | 23 |
13.4. | produkta virzība tirgū | 23 |
13.4.1. | reklāma | 23 |
13.4.2. | propaganda | 23 |
13.4.3. | īslaicīgā stimulēšana | 23 |
13.4.4. | personīgā pārdošana un personāla apmācība | 23 |
14. | Programmas realizācijas kontrole | 24 |
14.1. | periodiskā realizācijas kontrole | 24 |
14.2. | izdevumu un peļņas kontrole | 24 |
14.3. | optimālā varianta izvēles kontrole | 25 |
15. | Secinājumi un priekšlikumi | 26 |
Izmantotās literatūras saraksts | 27 | |
Pielikumi | 28 |
Tirgus pētījuma pamatā ir SIA ‘’Atoloja ’’ ražotā produkcija - kartupeļu ciete un ar to saistītie produkti. Pēc iepriekšējo gadu apkopotiem datiem redzams, kā pieaudzis tās realizācijas apjoms (dots 1.pielikumā). Kompānija to uzskata par pietiekami mazu un nolemj veikt tirgus pētījumu ar mērķi – noskaidrot cēloņus un izstrādāt tirgzinības mērķprogrammu, kā nodrošināt uzņēmumam vēlamo realizācijas apjoma pieauguma tempu.
SIA ‘’Atoloja’’ ir vienīgais kartupeļu cietes ražotājs Latvijā, un tas it kā nodrošinātu tai monopolstāvokli, viegli realizēt savu preci un nebaidīties no konkurentiem. Tomēr ar to vien nepietiek. Vairums ārvalstīs ražotās produkcijas cena ir stipri vien zemāka par SIA ‘’Atoloja ’’ saražotās produkcijas cenu, bet kvalitātes rādītāji būtiski atšķiras dažādās valstīs. Arī pieprasījuma daudzums dažādās valstīs būtiski atšķiras. To ietekmē gan dažādie produkcijas pielietošanas veidi, gan tradīcijas, gan arī citi ekonomiskie un neekonomiskie faktori.
Uzņēmuma dotais uzdevums šajā pasākumā:
noskaidrot šķēršļus produkcijas realizācijas pieaugumam;
dažādu tirgus dalībnieku vēlmes un vajadzības tirgus attīstības procesā;
apzināt uzņēmuma stiprās un vājās vietas;
salīdzināt iespējas ar konkurentu iespējām;
noteikt optimālākos veidus, kā visveiksmīgāk realizēt noteiktos mērķus un nodrošināt konkurētspējīgu uzņēmuma attīstību turpmākos gados;
izvēlēties atbilstošos līdzekļus – koncepciju, stratēģiju, programmu.
Galvenais konkrētais mērķis, ko uzņēmums cer panākt, īstenojot dzīvē iegūto programmu, ir 20% realizācijas apjoma pieaugums nākošajā gadā un piecu gadu laikā – dubultot realizācijas apjomu. Tomēr tas ir orientējošs un laika gaitā to, protams, ir iespējams precizēt un pilnveidot.
SIA ‘’Atoloja’’ kā vienīgais ražotājs Latvijā ir apmēram 7 gadus. Pirms tam Latvijā bija četras ražotājfirmas, kas strādāja neefektīvi, preces cena bija augsta, ražošanas apjomi nelieli. Šo firmu konkurētspēja ar citu valstu ražotājiem acīmredzami bija ļoti zema.
Tobrīd arī SIA ‘’Atoloja ’’ strādāja ar jau stipri nolietotu tehniku un maziem ražošanas apgrozījumiem.
Ekonomisko pārmaiņu laikā, ņemot vērā Eiropas pieredzi un ievērojot savas lielās iespējas, kompānija veica pasākumus, lai apvienotu ražotājus un izveidotu konkurētspējīgu uzņēmumu. Iegādājās jaunu ļoti kvalitatīvu tehnisko aprīkojumu no Zviedrijas, sāka ražot ļoti kvalitatīvu produktu un spēj nodrošināt daudz lielāku ražošanas apgrozījumu nekā šobrīd tiek patērēts Latvijas tirgū. Taču ieguldītās investīcijas prasīja ļoti lielus naudas līdzekļus un sadārdzināja preci, turklāt arī piegādātāji - kartupeļu ražotāji – savu preci spēj pārdot tikai par tādu cenu, kas ievērojami pārsniedz vidējo Eiropas līmeņa cenu. Tā rezultātā ražotā produkcija ir ļoti dārga, bet kvalitatīva.
Lai aizsargātu savu tirgu no nekvalitatīvas preces un nodrošinātu savas ražotājfirmas attīstību, valsts bija spiesta noteikt ievedmuitu – 20% visām ārvalstīs ražotajiem kartupeļu cietes produktiem. Taču līdz ar iestāšanos ES šie ierobežojumi būs pakāpeniski jāatceļ un firmai būs jābūt spējīgai konkurēt ar ārvalstu firmām uz līdzvērtīgiem nosacījumiem. SIA ‘’Atoloja’’ konkurētspēja var paaugstināties, pieaugot ražošanas apjomam un samazinot preces cenu.
Uzņēmuma darbībai ir sezonas raksturs – galvenais cietes ražošanas periods ir rudens. Atkarībā no pārdošanas un pieprasījuma rezultāta tiek ieplānots viens, divi vai vairāki periodi atkārtotai ražošanai. Periodiski tiek ražoti arī blakusprodukti – ķīseļi, želejas, modificētā ciete u.c.. ražošanas jauda līdz ar to netiek noslogota pilnīgi, ir daudz pārtraukuma periodu un ļoti augstas izmaksas.…
Kursa darbs tirgzinībā
- SIA ‘’Atoloja’’ produktu tirgus analīze
- Uzņēmuma produktu tirgus pozīcijas nostriprināšana un konkurence
- Videi un veselībai draudzīgu produktu zīmoli un marķējums
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!SIA "X" produktu tirgus izpēte
Research Papers for university23
-
AS "Cēsu alus" mārketinga vides un stratēģijas analīze un darbības plānošana
Research Papers for university23
-
Reklāma, tās nozīme mūsdienu tirgus apstākļos
Research Papers for university24
-
Reklāmas pirmsprojekta analīze
Research Papers for university11
-
A/s "Lode" SWOT analīze
Research Papers for university8