Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:359919
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.02.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Šajā nodaļā analizēsim Starptautisko tiesību dokumentus un Latvijas Valsts likumus un citus normatīvos aktus kuri reglamentē sekojošas sadaļas:
Izglītības
Nodarbinātības
Vides pieejamības iespējas cilvēkiem ar speciālām vajadzībām.

Starptautisko tiesību aktu tulkojumos un arī Latvijas normatīvajos dokumentos tiek lietots termins “invalīds”, taču mēs jau ievadā norādījām ka pareizāk ir lietot terminu cilvēki ar speciālām vajadzībām, bet šajā nodaļā, strādājot ar starptautiskajiem un Latvijas normatīvajiem dokumentiem, mēs saglabāsim tajos un to tulkojumos lietoto terminoloģiju.

Izglītība.
1990. gada 4. maijā Latvija atjaunoja valstisko neatkarību un pieņēma Deklarāciju par Latvijas Republikas pievienošanos starptautisko tiesību dokumentiem cilvēktiesību jautājumos, tajā skaitā "Invalīdu tiesību deklarāciju", kura pasludināta ar ANO Ģenerālās Asamblejas 1975. gada 9. decembra rezolūciju. Šī deklarācija ir pieņemta lai palīdzētu invalīdiem attīstīt savas spējas visdažādākajās darbības jomās un, cik vien iespējams, veicinātu viņu integrēšanos normālā dzīvē. Deklarācijā norādīts, ka invalīdiem ir tiesības uz izglītību un arodapmācību, kas dos viņiem iespēju maksimāli attīstīt savas spējas un prasmes un paātrinās viņu sociālās integrācijas un reintegrācijas procesu (2.).
No iepriekš minētā var secināt, ka cilvēku ar speciālām vajadzībām pilnvērtīgai integrācijai sabiedrībā, kā viens no priekšnoteikumiem ir iespēja iegūt augstāko izglītību, un līdz ar to būt konkurēt spējīgam darba tirgū.
Jēdziens sociālā integrācija Kopenhāgenas deklarācijā tiek norādīts ka sociālās integrācijas mērķi ir sociālās stabilitātes uzturēšana un sociālā taisnīguma un progresa veicināšana; sabiedrības piedalīšanās un iesaistīšanās lēmumu formulēšanā veicināšana; atteikšanās no diskriminācijas; tolerances un savstarpēja respekta, kā arī vērtību dažādības sekmēšana; vienlīdzīgas sociālās mobilitātes nodrošināšana; fizisko un psiholoģisko barjeru likvidēšana, lai radītu visiem pieejamu sabiedrību …

Author's comment
Editor's remarks
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register